• شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۸۴ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8406-11815

دبيركل جديد ستاد مبارزه با مواد مخدر: ايران تا كنون در عرصه مبارزه با مواد مخدر تنها عمل مي‌كرده و كشورهاي اروپايي در قالب ديپلماسي بوده‌اند

دبيركل جديد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ ايران تا كنون در عرصه مبارزه با مواد مخدر تنها عمل مي‌كرده و كشورهاي اروپايي در قالب ديپلماسي بوده‌اند، اما انتظار داريم اين بحث به تعامل و هماهنگي با دنياي خارج بدل شود.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، فدا حسين مالكي روز شنبه در مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه برخورد با مواد مخدر امروز در دنيا به عنوان اهرمي سياسي در دست استكبار است‏‌، افزود: متأسفانه نوع نگرش استكبار به مواد مخدر علي‌رغم تلاشهاي زيادي كه در اين عرصه صورت گرفته، خطرناك بوده و طبيعي است كه در اين زمينه نيازمند اراده ملي هستيم.

وي با تاكيد بر برخورد فيزيكي و فرهنگي با اين پديده شوم تصريح كرد: قطعا پذيرش فرهنگي براي مبارزه با مواد مخدر در جامعه وجود داشته و اگر آگاهي و آموزش در خانواده‌ها افزايش يابد مي‌توان به موفقيت رسيد.

به گزارش ايسنا، فدا حسين مالكي با بيان اين كه بايد برخوردها با مجامع بين‌المللي تعريف شده باشد، گفت: نبايد خوشحال باشيم از اين كه امروزه در دنيا ايران به عنوان كشور پيشتاز در عرصه مبارزه با مواد مخدر شناخته مي‌شود، بلكه بايد پرسيد كه دنيا در اين عرصه چه حركتي انجام داده است.

وي در پاسخ به روند ادامه مذاكرات ايران با اروپا در زمينه مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: طبيعتا مذاكرات وجود خواهد داشت، اما ممكن است تغييراتي بعد از صحبت با رئيس‌جمهوري بر اساس سياست‌هاي ايشان اعمال شود.

وي ادامه داد: آنچه مسلم است ايران در خصوص مبارزه با مواد مخدر به همان اندازه كه به توفيق نايل شده است، بايد مدعي نيز باشد، لذا انتظار ما از كشورهاي اروپايي و همسايه اين است كه همگام با ايران به مبارزه بپردازند كه متاسفانه تا كنون به اين صورت نبوده است.

به گزارش ايسنا، دبيركل جديد ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص ارتباط سوابق كاري خود با پست جديدش اظهار كرد: بنده 18 سال در وزارت كشور بودم و 12 سال آن مستقيم با مرزها و ستادهاي استاني و شهرستاني ارتباط داشتم به علاوه در سازمان بازرسي كل كشور نيز بخشي از كار سازمان در جهت فعاليت ستاد بوده است، لذا آشنايي كامل و كلي با فعاليت ستاد وجود دارد.

وي درپاسخ به اين كه دفتر افغانستان در وزارت امور خارجه در صدد انجام كمك به اين كشور است سياست‌هاي شما براي كمك به افغانستان كه تا كنون نتيجه‌اي نداده است چه خواهد بود، گفت:‌ بعد از هماهنگي با رئيس‌جمهوري در جلسه مطبوعاتي با خبرنگاران به اين مورد پاسخ داده مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha