• شنبه / ۹ مهر ۱۳۸۴ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8407-04248
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

*مراسم توديع مديرعامل ايسنا* رييس جهاد دانشگاهي: مباني معرفتي ايسنا تغييري نكرده است دكتر فاتح: تاسيس «راديو ايسنا» از مهمترين برنامه‌هاي آينده است

*مراسم توديع مديرعامل ايسنا*
رييس جهاد دانشگاهي: مباني معرفتي ايسنا تغييري نكرده است
دكتر فاتح: تاسيس «راديو ايسنا» از مهمترين برنامه‌هاي آينده است

مراسم توديع دكتر ابوالفضل فاتح موسس و مديرعامل خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، طي سال‌هاي 78 تا مهرماه 84 روز شنبه از سوي جهاد دانشگاهي برگزار شد.

به گزارش ايسنا، فاتح پيش از اين با نوشتن نامه‌اي از حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي خداحافظي كرد كه وي در پاسخ از فاتح به عنوان برادر عزيز و بزرگوار ياد كرده و آورده است:« وجود بابركت جناب‌عالي هديه‌اي ارزنده بود كه خداوند به انقلاب و كشور رحمت عطا كرد. چه در دوران دانشجويي و چه پس از آن و به‌خصوص در اين دوران درخشان راه‌اندازي و اداره‌ي خبرگزاري ايسنا، آن‌چه از شما ديديم تدبير، ايمان، روشن‌بيني و ابتكار و خيرخواهي بود. بذر پاكي كه به نام ايسنا كاشته شده، امروز به ياري خداوند درخت تناوري است كه جان‌هاي تشنه‌ي حقيقت و بيداري را در داخل و خارج سيراب مي‌كند. مهم‌تر از خود اين پديده‌ي مبارك، همت و اميد و اعتماد به نفس و تدبيري است كه در راه‌اندازي و اداره‌ي اين سازمان وجود داشته و دارد، دل‌هاي پاك و جان‌هاي مباركي است كه با امكانات كم، ولي با همت زياد، دست در دست شما در باروري اين درخت تناور كار كردند. زنان و مردان شايسته‌اي كه در بخش‌هاي مختلف ايسنا تلاش مي‌كنند براي من و هركس كه حقيقت را دوست دارد عزيزند. پيروز و سرافراز باشيد.»

به گزارش ايسنا، در اين مراسم دكتر علي منتظري رييس جهاد دانشگاهي طي سخناني خاطرنشان كرد:« با رفتن ابوالفضل فاتح از خبرگزاري دانشجويان ايران، روش و مشي جهاد دانشگاهي با اين خبرگزاري هيچ تغييري نخواهد كرد؛ چراكه مباني معرفتي ايسنا تغييري نكرده است.»

وي بارزترين ويژگي فاتح را وفاداري وي به آرمان‌هاي حضرت امام(ره) و انقلاب و پيروي از مقام معظم رهبري عنوان كرد و افزود:« ابوالفضل فاتح مثل اسمش هميشه نسبت به جهاد و آرمان‌هاي انقلاب وفادار بود. طي اين چند سال يك بار نديدم كه از آرمان‌ها و اصول انقلاب و امور تشكيلاتي تخطي كند. او هميشه خود را نسبت به آرمان‌ها وفادار مي‌دانست. آرزوي ما بازگشت فوري، پر ثمر و موفقيت‌آميز ايشان است.»

رييس جهاد دانشگاهي اعتقاد راسخ به خط امام و رهبري، حمايت از راه شهيدان، مستضعفان و محرومان و حمايت از اصول اساسي و بنيادي انقلاب اسلامي را از ديگر ويژگي‌هاي فاتح عنوان كرد و اظهار داشت:« هيات‌مديره موسسه‌ي خبري - فرهنگي جهاد دانشگاهي از محمدعلي نادعلي‌زاده درخواست كرد تا زماني كه لازم است مسووليت اين خبرگزاري را بر عهده بگيرد كه خوشبختانه ايشان قبول زحمت كرد.»

وي با اظهار اميدواري از اين‌كه ايسنا همواره نقش موثري را در آينده‌ي رسانه‌اي كشور ايفا كند، خطاب به اعضاي اين خبرگزاري گفت:« مطمئن باشيد خانواده‌ي جهاد دانشگاهي از كار و زحمات شبانه‌روزي شما مثل گذشته حمايت خواهد كرد. اميدواريم همكاري با آقاي نادعلي‌زاده و اين دوره‌ي گذار و تغييرات مديريتي به خوبي طي شود.»

منتظري تاكيد كرد:« اگر تا ديروز به خاطر وجود ابوالفضل فاتح همه‌گونه تلاش و فعاليت مي‌كرديد، از اين به بعد نيز به خاطر همين وجود عزيز، همكاري و تلاش خود را ادامه دهيد.»

به گزارش ايسنا، هم‌چنين دكتر معتمدنژاد پدر علم نوين ارتباطات در ايران طي سخناني در اين مراسم گفت:« خبرگزاري دانشجويان ايران آخرين مرحله‌ي رشد خبرگزاري‌هاست كه در جهت تامين منافع ملي و عمومي كشور در حال توسعه است.»

وي با اشاره به اين كه تاكنون سه مرحله از انواع خبرگزاري‌ها و مطبوعات از جمله عقيدتي، انقلابي و تجاري را در جهان تجربه كرده‌ايم، افزود:« در ايران پس از دوران مشروطيت چند نوبت آزادي مطبوعات داشتيم، ولي آن‌قدر كم بود كه به عنوان تجربه‌ي آزادي مطبوعات محسوب نمي‌شود.»

وي ادامه داد:« البته پس از پيروزي انقلاب اين فرصت به دست آمد تا از طريق مطبوعات افراد نظرات خود را به صورت آزادانه مطرح كنند و اين آزادي نسبي موجب تجربه‌ي خبرگزاري دانشجويان ايران شد.»

معتمدنژاد با بيان اينكه پس از جنگ جهاني دوم خبرگزاري‌هاي دولتي تاسيس شدند، گفت:« از آن به بعد همه‌ي كشورها كوشش مي‌كردند تا يك خبرگزاري ملي داشته باشند، اما اين خبرگزاري‌ها نتوانستند از نيروهاي داخلي استفاده كنند و بيشتر كارشان تقليد بود، مانند تقليد از سرود ملي و راديو.»

وي خاطرنشان كرد كه تاسيس ايسنا، تاسيس يك خبرگزاري مبني بر فرهنگ و معرفت بوده است و گفت:« اين خبرگزاري داراي استقلال تحريري است كه براي ما بسيار گرانبهاست.»

اين استاد علوم ارتباطات با بيان اينكه مطبوعات دوران انقلاب و كشورهاي غربي خودجوش بودند، افزود:« ما توانستيم در دنياي امروز با تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران، يك تجربه‌ي آزاد و مستقل را تمرين كنيم؛ اين امر براي ما بسيار گرانبهاست.»

وي تاكيد كرد:« ما بايد بتوانيم اين نمونه را در سطح منطقه اجرا كنيم، زيرا يك خبرگزاري با چنين فعاليتي، بايد اشعه‌ي خود را پخش و كشورهاي اطراف خود را نيز از برخورداري چنين خبرگزاري بهره‌مند كند.»

دكتر معتمدنژاد با ابراز تاسف از رفتن دكتر فاتح در عين حال گفت:« اما خوشحاليم كه ايشان مي‌روند و تجربياتي را به همراه تحصيل علم كسب مي‌كنند. بنابراين دوران آموزش و تحصيل ايشان براي ما مغتنم است. مطمئنم تا زماني كه ايشان برمي‌گردند، خبرگزاري دانشجويان ايران به پيشرفت‌هايي مي‌رسد؛ ما كم كم بايد بتوانيم ايسنا را به دنيا معرفي كنيم، مسائل دنيا را از ديدگاه خودمان ببينيم، زيرا ما دنيا را به واسطه‌ي نداشتن خبرگزاري‌هايي در كشورهاي ديگر، از چشم غرب مي‌بينيم. در اين صورت نيز تاثيرات سياسي ما در منطقه بيشتر خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر ابوالفضل فاتح نيز طي سخناني در مراسم تقديري كه از سوي جهاد دانشگاهي به مناسبت توديع وي برگزار شد، ايسنا را منشاء و بستر جنبش رسانه‌اي در آينده عنوان و از نگاه‌هاي محدود كننده به رسانه در كشور انتقاد كرد.

وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به فشارها براي توقف ارسال فيلم و صدا از سوي ايسنا، اين پرسش را مطرح كرد كه چرا رويتر در ايران مي‌تواند فيلم و صدا منعكس كند ولي ايسنا نه؟!

فاتح با تاكيد براينكه رسانه‌هايي مانند ايسنا بايد بتوانند صوت و تصوير را نيز به مخاطبان خود ارائه كنند تاسيس راديو ايسنا را از مهمترين برنامه‌هاي آينده اين خبرگزاري دانست.

موسس ايسنا و مدير عامل اين خبرگزاري طي سالهاي 78 تا مهرماه 84 با ابراز خرسندي از سال‌هاي عضويت خود در جهاددانشگاهي، از اين كه فرصت يافته تا در انجام وظيفه‌ي خود در جهاد دانشگاهي چند سالي در ايسنا باشد خدا را شكر كرد.

وي با بيان اين كه موضوع اطلاع‌رساني روشن و شفاف در جهان امروز با دو رويكرد مواجه است، دراين‌باره توضيح داد: « اول؛ رويكرد محدود كننده و محدوديت‌آفرين كه بيشتر ويژه‌ي حكومت‌هاي مستبد و اقتدارگرا و سلطه طلب است . دوم؛ رويكردي است كه با بمباران اطلاعاتي ذهن مخاطب را دچار انفعال مي كند.»

فاتح ادامه داد:« پيدا كردن راهي كه در ذات خود اطلاع‌رساني داشته باشد، اما مردم را هم منفعل نكند و در عين‌حال چارچوب‌هاي منطقي رعايت شود و محدوديت‌هاي سليقه‌اي تنگنايي ايجاد نكند تلاشي بود كه بسترساز تشكيل ايسنا شد.»

وي خاطرنشان كرد:« جامعه‌ي ما به دليل تجربه‌ي پيش از انقلاب از سطح بالايي در اطلاع‌رساني برخوردار نبود، رسانه‌ها در خدمت دولت و سلايق حكومت بودند. يك عقب‌ماندگي تاريخي در كشور در اين زمينه وجود دارد، بعد از انقلاب كه بنيان‌هاي معرفتي عميق در كشور شكل گرفت، به دليل نبود همان سابقه و عدم شناخت جايگاه رسانه‌ها، نتوانستيم به جايگاه منزلتي در موضوع رسانه‌ها دست يابيم كه هم‌شان با مباني معرفتي باشند. وقتي ايسنا شكل گرفت كشور در عطش اطلاع‌رساني درست مي‌سوخت و رسانه‌هاي موجود اين اقتضا را نداشتند.»

موسس ايسنا يادآور شد كه در ابتداي شكل‌گيري ايسنا برخي مي‌پرسيدند كه وقتي ايرنا و واحد مركزي خبر هستند ديگر

چه نيازي به اين رسانه است؟ و ادامه داد: وجه تمايز ايسنا با رسانه‌هاي ديگر توجه به گفتمان غيررسمي اما مشروع و در چارچوب ارزش‌ها بود كه در رسانه‌ها فرصت بروز و ظهور نداشت. ايسنا تلاش كرد در كنار گفتمان رسمي، گفتماني غيررسمي را نيز معرفي و به همين دليل جاي خود را در عرصه‌ي اطلاع‌رساني باز كند.

وي هم‌چنين روزهاي اول تاسيس ايسنا را به ياد آورد و گفت: ايسنا را از ابتدا يك رسانه‌ي سياسي مي‌شناختند اما اين رسانه تلاش مي‌كرد كه مسايل علمي و آموزشي دانشگاه‌ها را نيز در نظر بگيرد. تلاش ايسنا اين بود كه بسياري از حدودي را كه به شكل سليقه‌اي بر رسانه‌ها اعمال مي‌شد تا حد قانون اساسي توسعه دهد، البته در اين راه با مقاومت‌ها و چالش‌هايي روبه‌رو بود؛ حتي كارش مورد درك بسياري نبود. در كشوري كه نهادهاي مدني جايگاه‌هاي خود را نيافته‌اند تشخيص كار رسانه‌ها دشوار است. خداوند به ما كمك كرد و ايسنا در افكار عمومي نخبگان و بزرگان نظام جايگاه خود را يافت.

فاتح با اشاره به اين كه ايسنا از ابتدا از دو سو مورد فشار بوده و مثل ديگر پديده‌ها از سويي متهم به چپ‌گرايي و افراط‌گرايي مي‌شد و از سويي هم متهم به راست‌گرايي و محافظه‌كاري، تاكيد كرد: اين در حالي است كه وظيفه‌ي ايسنا اطلاع‌رساني صحيح بوده است. اين رسانه به گفتمان دانشگاه و ادبيات و انگيزه‌ها و رويكردهاي دانشگاه وفادار بود، حال اگر دانشگاه‌ها به سوي تفكري گرايش دارد، ايسنا هم به صورت طبيعي آن گرايش را مي‌يابد اما نبايد به آن خرده گرفت.

مدير عامل سابق ايسنا، افزود: در حوزه‌ي حرفه‌اي تلاش شد رسانه‌اي بومي با مختصات خاص خود تشكيل شود و بر اين اساس قريب به اتفاق آن‌چه در حوزه‌ي حرفه‌اي اتفاق افتاد، برآمده از دريافت‌هاي دروني ايسنا بود. ايسنا تلاش كرد مدل‌هاي مختلف را به كار برد و بسياري از اولين‌ها در اين حوزه نيز متعلق به اين رسانه بود، ايسنا آغاز يك دوره‌ي جنبش رسانه‌اي است. اين رسانه براي اولين بار خبرگزاري را از يك رسانه‌ي با واسطه مطبوعات به رسانه‌اي بي‌واسطه و داراي سايت اينترنتي تبديل كرد كه مورد توجه ساير رسانه‌ها نيز قرار گرفت. مدل‌هاي خبرنويسي مختلفي در ايسنا مورد توجه قرار گرفت كه همه مورد تشويق متخصصان آن بود. پوشش لحطه به لحظه . تعريف عكس خبري و تاسيس سرويس‌هاي تخصصي خبري از كارهايي بود كه ايسنا شروع كرد.

وي افزود: ايسنا تعريف ويژه‌اي براي گفت‌وگو و طرح ديدگا‌ه‌هاي نخبگان داشت و اين از آن جهت بود كه ما ناچار بوديم فضايي فراهم كنيم كه ديدگاه‌هاي نخبگان مورد توجه قرار گيرد، بر همين مبنا يكي از شعارهاي ايسنا يك "انديشه؛ يك خبر" بود كه در كنار روايت يك خبر و جستجو براي آن به سراغ نخبگان هم رفتيم و ديدگاه‌هاي آن‌ها را منعكس كرديم. ايسنا تلاش كرد ديدگاه‌هاي نخبگان را صرف نظر از گرايش‌هاي سياسي‌شان منعكس كند.

فاتح سرعت عمل بسيار بالا و ارزشمند و حجم كار خبرنگاران ايسنا را بسيار استثنايي عنوان كرد و گفت:‌ ايسنا حدود 500 خبر در سايت ملي و حدود 200 خبر در سايت‌هاي استاني ارائه مي كند. سايت‌هاي استاني براي اولين بار در ايسنا راه اندازي شد تا خبرگزاري منطقه‌اي راه بيفتد. اين كار اثرات بسيار زيادي خواهد داشت و اثرات اين كار كمتر از اثرات ايسناي ملي نيست.

وي با بيان اين كه ايسنا هم اكنون مرجعيت رسانه‌اي كشور را به شهادت آمارهاي وزارت ارشاد و تحقيق‌هاي انجام شده در اين زمينه دارد، افزود: هم اكنون 28 درصد اخبار مطبوعات و 50 درصد اخبار خبرگزاري‌ها در مطبوعات از آن ايسناست.

موسس و مدير عامل سابق ايسنا كه براي ادامه‌ي تحصيل به خارج از كشور مي‌رود در ادامه گفت: ايسنا در آينده خواهد توانست فضاي جديدي را در عرصه‌ي رسانه‌اي كشور باز كند. اگر محدوديت‌ها نبود ما از چند سال پيش بخش فيلم و صوت را نيز راه اندازي مي‌كرديم ولي به دليل شكايت‌هايي كه شد مجبور به توقف آن شديم. اما اين غم انگيز است كه رويتر مي‌تواند در ايران فيلم بگيرد و منتشر كند ولي ايسنا از چنين حقي محروم است. عقب‌ماندگي در موازنه‌ي رسانه‌اي كشور بسيار نامطلوب است.

فاتح تاكيد كرد: كشوري كه رسانه ندارد، زبان گفتمان در جهان امروز را ندارد. نبايد خود را با محدود كردن رسانه‌ها به مدرسه‌ي استثنايي‌ها تبديل كنيم.

وي به اثرات ايسنا در داخلي شدن منبع مطبوعات اشاره كرد و گفت: بعد از ايسنا سهم رسانه‌هاي خارجي در مطبوعات داخلي به حداقل خود رسيد و سهم ايران در بيان اخبار خود در جهان به اوج رسيد و تاسيس ايسنا و شكل‌گيري ديگرخبرگزاري‌ها در آن موثر بود.

وي در بخشي از سخنان خود با بيان اين كه طي مدت فعاليت خود در ايسنا با بهترين نسل خبرنگاران ايران آشنا شده است، ويژگي اين خبرنگاران را صداقت، پاكي ، انگيزه، شرف و ايمان برشمرد و تاكيد كرد: علم، معرفت و ايمان؛ اين‌ها با هيچ چيزي قابل مقايسه نيست. كسي كه خواند؛" دي شيخ با چراغ همي گشت گرد شهر/ كز ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست" اگر امروز اينان را مي‌ديد چنين شعري نمي‌خواند. مگر تعريف انسان چيست؟؛ جواني كه در فرصت كوتاه توانمندي‌هاي خود را بروز مي‌دهد و بسياري را انگشت‌بدهان مي كند. اين‌ها سن‌شان كم است اما خيلي بزرگ هستند. ما با وجود چنين نسلي نبايد از دچار عقب‌ماندگي رسانه‌اي باشيم. مي‌توانيم با اينان هدف و چهره‌ي خود را به خوبي به جهان معرفي كنيم. بايد معرفت به رسانه‌ها در نگاه سياست‌گذاران و برنامه‌ريزي‌ها در نظر گرفته شود چراكه بزرگترين مشكل ما ناشي از معرفت نازل به اين‌ پديده است.

فاتح گفت: ما قبل از ايسنا نمي‌دانستيم رسانه چه نقشي مي‌تواند ايفا كند، در سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي بايد قطب رسانه‌اي منطقه شويم و نيروي خود را براي آن بسيج كنيم.

مديرعامل سابق خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار داشت: به جهاد دانشگاهي به دليل تشكيل ايسنا تبريك مي‌گويم كه اين جوانان پاك و استثنايي را به جامعه‌ي رسانه‌اي تقديم كرد. بايد بررسي شود كه جهاد دانشگاهي چه ويژگي‌هايي دارد كه مي‌تواند ايسنا را از درون خود متولد كند. بايد به فلسفه‌ي ذاتي ايسنا كه عميق‌تر از يك رسانه‌ است وفادار باشيم و نيز به فلسفه‌ي ذاتي جهاد دانشگاهي كه منجر به بروز چنين استعدادهايي مي‌شود.

وي افزود: كمتر سازماني را مي‌شناسم كه چنين تشكيلاتي در آن شكل بگيرد و در عين حال بتواند آن را تحمل كند. جهاد، ايسنا را نيمه كاره رها نكرد و يا آن را مهار ننمود، بلكه به آن به عنوان يك سرمايه‌ي ملي نگاه كرد. نسبت جهاد با ايسنا هيچ گاه نسبت يك نهاد بالاتر به پايين‌تر نبود و جهاد دانشگاهي هيچ گاه ايسنا را تضعيف نكرد و يا نگاه ابزاري به آن نداشت. بر اين اساس هرگاه پيش برادر عزيزم دكتر علي منتظري مي‌رفتم هيچگاه احساس نكردم كه او رييس جهاد دانشگاهي است.دكتر منتظري زحمت بسيار زيادي براي ايسنا كشيد و من از همراهي و همدلي ايشان و سعه‌ي صدر و وسعت نظرشان تشكر مي‌كنم و مي‌دانم اين همراهي تا آخر ادامه خواهد داشت. ايشان مثل كوه از اين سازمان حمايت خواهند كرد و من نگراني نسبت به آن ندارم.

وي گفت: برادر عزيز و با كفايتي در اين سيستم مديريت را به عهده گرفته است و اطمينان دارم كه مشكلي ايجاد نخواهد شد و ايسنا ان‌شاءالله راه خود را مستحكم‌تر ادامه خواهد داد. 5 الي 10 سال آينده جنبش رسانه‌اي، ايران را فراخواهد گرفت و هسته‌ي مركزي آن هم پرورش‌يافتگان ايسنا هستند و چقدر خوب است كه جهاد دانشگاهي نبض آن را به عهده خواهد داشت.

فاتح گفت: ايسنايي بودن يك فرهنگ و اخلاق رسانه‌اي است و دست درازي و توقع در آن جايي ندارد. ايسنايي بودن يك فرهنگ است كه در آن نگرش صحيح و آسيب‌شناسانه شكل گرفته و مي‌توان آن را تكثير كرد. ايسنا محصول مثلث ايمان، عقل و عاطفه است و ما شرقي بودن خود را نبايد ناديده بگيريم. شرقي بودن است كه عقل و عاطفه‌ي ما را پيوند مي‌زند. وقتي اعتماد متقابلي بين نظام، مردم و نخبگان شكل گرفت، اين رسانه شكوفا شد و هر جا كه اين طور شد راه‌ها خيلي سريع طي مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به الطاف مقام معظم رهبري نسبت به ايسنا و حمايت بزرگوارنه‌ي سيدمحمد خاتمي نسبت به اين خبرگزاري خاطرنشان كرد كه نخبگان دانشگاهي نيز با مجموعه ايسنا همراه بودند و گفت: ما در اين سال‌ها بر خلاف سليقه‌هاي موجود در جامعه اجازه‌ي امنيتي شدن ايسنا را نداديم. ما ايسنا را فرهنگي ديديم و تعريف كرديم، ايسنا بايد همين‌طور باشد، چراكه وظيفه‌اش اطلاع‌رساني است و اميدوارم نهادهاي امنيتي اجازه دهند ايسنا به وظيفه‌ي فرهنگي در سايه‌ي استقلال خبري رسانه‌اي رسيدگي كند.

وي هم‌چنين با تاكيد بر اين‌كه ايسنا در مثلث نخبگان، نظام و مردم شكل گرفته گفت كه در تاريخ اين سرزمين هرگاه كه اين سه ضلع در كنار هم بوده‌اند شاهد شگفتي‌ها و موفقيت‌هاي بزرگ بوده‌ايم.

به گزارش ايسنا، محمدعلي نادعلي‌زاده نيز طي سخناني گفت: كساني كه به عرصه‌ي رسانه آن هم رسانه‌اي مثل ايسنا - كه مخلصانه سعي در ترسيم فضايي براي رسيدن به حقايق، بدون كوچك‌ترين وابستگي به احزاب و گروه‌هاي سياسي و با در نظر داشتن اهداف حرفه‌اي دارد - پا گذاشته‌اند، پذيرفته‌اند كه ما يا مي‌توانيم پرچم پرافتخار اسلام ناب محمدي(ص) را در چارچوب ديدگاه‌هاي امام(ره) همواره برافراشته نگه داريم و يا در اين راه هزينه دهيم و قرباني شويم كه در هر دو صورتش پيروزي كسب شده است.

وي با بيان اين‌كه اين باور مقدس از زماني كه جرقه‌ي تاسيس ايسنا در ذهن دكتر ابوالفضل فاتح زده شد، وجود داشته است، نسبت به ادامه‌ي اين باور ابراز اميدواري كرد.

وي با يادآوري اين امر كه ايسنا در سال 78 و در دولت اصلاحات متولد شد، خاطرنشان كرد كه اين خبرگزاري با رويكرد اصلاح‌طلبانه‌ي برآمده از انقلاب اسلامي، انديشه حضرت امام(ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري -كه از سوي ملت عزيز و شاخص آن سيدمحمد خاتمي پا به عرصه‌ي وجود گذاشت- و در چارچوب نظام به كار خود ادامه داد و از اين پس نيز ادامه خواهد داد.

نادعلي‌زاده در عين حال با طرح اين سوال كه آيا اصلاح‌طلبي به تنهايي براي شكل‌گيري اين خبرگزاري كافي بود؟ به آن پاسخ داد: كاشتن اين بذر، زميني مي‌خواست كه استعداد شكوفايي آن را داشته باشد و آن جايي نبود جز نهاد جهاد دانشگاهي كه البته شاخص اين تفكر، آقاي دكتر علي منتظري است. ايسنا جهادي عمل كرد و از اين پس نيز به روحيه‌ي جهادي خود ادامه خواهد داد.

وي انديشه‌ي دانشگاهي و خاستگاه دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران را مورد توجه قرار داد و با تاكيد بر اين‌كه ايسنا خانه‌ي دانشگاه و دانشجويان است و شاخص دانشگاهي اين انديشه، ابوالفضل فاتح بود، گفت: ايسنا را حاصل تلاش سه رويكرد مي‌دانم؛ اصلاح‌طلبي برآمده از ذات انقلاب و مبني بر خواست ملت، جهادي عمل كردن و دانشگاهي عمل كردن. اميدوارم اين مجموعه از اين پس نيز با همين رويكرد به كار خود ادامه دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha