• شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۸۴ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8409-06095

خاتمي با مقامات و شخصيت‌هاي برجسته‌ي متعدد لبنان ديدار و گفت‌وگو كرد "لبنان با ثبات، نتايج مثبتي را براي كل منطقه‌ي خاورميانه خواهد داشت"

خاتمي با مقامات و شخصيت‌هاي برجسته‌ي متعدد لبنان ديدار و گفت‌وگو كرد

"لبنان با ثبات، نتايج مثبتي را براي كل منطقه‌ي خاورميانه خواهد داشت"
روزنامه‌ي ديلي استار به نقل از محمد خاتمي نوشت كه وي از مقاومت حزب‌الله لبنان در برابر صهيونيسم حمايت مي‌كند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه‌ي چاپ بيروت گزارش داد: سيدمحمد خاتمي، رييس جمهور سابق ايران پس از ديدار با سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان اظهار داشت كه از مقاومت صادقانه و خالصانه‌ي اين حزب در برابر اشغال صهيونيسم حمايت مي‌كند. براساس اين گزارش، دو طرف در اين ديدار در خصوص تحولات منطقه‌يي گفت‌وگو كردند. خاتمي همچنين با ديگر مقامات لبناني و چهره‌هاي برجسته‌ي مذهبي اين كشور از جمله اميل لحود، رييس جمهور، فواد سينيوره، نخست وزير و سيدمحمدحسين فضل الله، روحاني شيعه‌ي لبنان ديدار و گفت‌وگو كرد. اين مذاكرات بر تحولات اخير لبنان و منطقه و چالش‌هاي جهاني كه امروز مذاهب با آن روبه‌رو هستند، متمركز بود. اين روزنامه به نقل از خاتمي نوشت كه وي طي ديدارش با لحود بر ضرورت حمايت از اتحاد ملي و ثبات لبنان تاكيد كرده است. خاتمي اظهار داشت: يك لبنان با ثبات، نتايج مثبتي را براي كل منطقه‌ي خاورميانه خواهد داشت. رييس جمهور سابق ايران گفت كه ترور رفيق حريري، نخست وزير سابق لبنان فاجعه‌اي ملي و يك توطئه عليه اين كشور بوده است. به نوشته‌ي اين روزنامه سينوره نيز در ديدار خاتمي گفت كه تحت تاثير ديدگاه‌هاي خاتمي نسبت به دموكراسي مذهبي و گفت‌وگوي تمدن‌ها قرار گرفته است. وي افزود كه هر دو دوره‌ي رياست جمهوري خاتمي، آزادي را به داخل ايران هدايت كرده است و به علت روابط بهبود يافته‌اش با كشورهاي داخل و خارج منطقه، اين كشور مثال‌زدني است. نخست وزير لبنان همچنين تلاش‌هاي خاتمي براي اجراي آزادي بيان بيشتر در ايران را ستود. سينيوره گفت كه ديدگاه‌هاي خاتمي روابط ميان توده‌ها و اسلام، توده‌ها و كشور و در نهايت مسلمانان و جهان معاصر را دوباره تعريف كرده است. به گزارش ايسنا، به نوشته‌ي ديلي استار، خاتمي و فضل الله نيز در ديدار با يكديگر در خصوص لزوم مبارزه با تبليغاتي كه هدف از آنها بد جلوه دادن اسلام به عنوان مذهبي كه تروريسم را شامل مي‌شود، توافق كردند. فضل‌الله اظهار داشت كه پيشنهاد خاتمي براي گفت‌وگو ميان تمدن‌ها بايد از طريق استقرار موسسه‌اي كه چنين مذاكراتي را ترغيب و آماده كند، اجرا شود. خاتمي از چهره‌هاي برجسته‌ي مذهبي لبنان خواست با برخورد تمدن‌ها از طريق گفت‌وگويي كه هدف از آن تقويت شكيبايي جهاني است، مبارزه كنند. وي طي كنفرانسي كه از سوي شوراي كليساهاي خاورميانه برگزار شد، اظهار داشت: امكان يك زندگي بهتر در جهان معاصر ما مي‌تواند از طريق گفت‌وگو و هماهنگي و گسترش اصول فرهنگي و مذهبي تضمين شود. بر اساس اين گزارش، خاتمي افزود: امروز جهان ما گرفتار بي‌عدالتي و جنگ است. بگذاريد آن را با همكاري يكديگر در جهت صلح، عدالت و آزادي به جهاني مناسب براي بشر تبديل كنيم. خاتمي براي شركت در كنفرانس تحولات بشري كه از سوي مركز امام موسي صدر ترتيب داده شده است، در لبنان به سر مي‌برد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha