• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۸۴ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8409-16670

«نقش سفارتخانه‌ها در توسعه‌ توريسم» مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري يزد: سفارت‌خانه‌هاي ايران بايد سياست‌هاي بازاريابي و اطلاع‌رساني را عهده‌دار شوند

مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري يزد معتقد است: سفارتخانه‌ها در تسهيل ورود گردشگران به ويژه تسهيل در دريافت ويزا و اطلاع‌رساني جامع به آن‌ها در خصوص ايران مي‌توانند نقش بسزايي داشته باشند . محمد سيد حسيني درگفت‌وگو با خبرنگار گردشگري ايسنا، اظهار داشت: معرفي جاذبه‌هاي فرهنگي و گردشگري و فعاليت‌هاي در بازارهاي گردشگري به ويژه در بازارهاي هدف تنها يكي از اقداماتي است كه سفارتخانه‌ها مي‌توانند بر عهده داشته باشند. وي تصريح كرد: تسهيل امور مربوط به ويزا وورد آسان گردشگران به كشور يكي ديگر از اقداماتي است كه سفارتخانه‌هاي كشورمان در خارج از كشور با الگو برداري از فعاليت‌هاي ديگر سفارتخانه‌ها مثل تركيه‌، امارات و ... مي‌توانند در آن نقش اصلي را داشته باشند . سيد حسيني يادآور شد: در حال حاضر حداقل يك ماه براي صدور ويزاي گردشگران خارجي فرصت نياز است، در حالي كه اين اقدام در كشورهاي ديگر به يك هفته كاهش يافته است . مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري يزد در خصوص استفاده از نيروهاي متخصص به عنوان رايزنان گردشگري تاكيد كرد: با توجه به سياست كلي دولت در كوچك كردن بدنه‌ي خود به كار‌گيري نيروهاي جديد در پست‌هاي جديد در مغايرت با سياست كلي دولت است . مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري يزد اضافه كرد: رايزنان فرهنگي و اقتصادي فعال در سفارتخانه‌ها مي‌توانند با برنامه ريزي دقيق منسجم و همچنين تعامل بيشتر با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ، سياست‌هاي كلي اين سازمان به ويژه در بخش بازاريابي و اطلاع رساني را برعهده بگيرند . انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.