• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۸۴ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8409-17295
  • خبرنگار : 71144

اعتصاب گسترده در شبکه حمل و نقل نيويورک

بر اساس حکم يک قاضي آمريکايي، مهمترين اتحاديه کارکنان حمل و نقل در نيويورک بابت اعتصابي که رفت و آمد عمومي در اين شهر را متوقف کرده، يک ميليون دلار در روز جريمه شد. به گزارش ايسنا، بيش از 34 هزار عضو اين اتحاديه پس از آنکه گفت‌وگوها بر سر قرادادهايشان با کارفرمايان بي نتيجه ماند، دست به اعتصاب زدند و از قدرناشناسي و بي احترامي كارفرمايان اظهار خستگي كردند، اين در حالي است كه کارفرمايان شبکه حمل و نقل، اعتصاب‌کنندگان را به اتخاذ "شيوه‌هاي قلدرمآبانه" متهم مي‌کنند. مايکل بلومبرگ، شهردار نيويورک به جمع پرشمار مردمي پيوست که با پاي پياده به سر کار خود رفتند و هشدار داد که اين اعتصاب مي‌تواند تا 400 ميليون دلار در روز هزينه به بار آورد. بر اساس قانون ايالت نيويورک، اعتصاب براي کارکنان خدمات عمومي ممنوع است و وکلاي کارفرمايان خواستار مجازات شديدي براي متخلفان شده‌اند تا اتحاديه را از دست زدن به يک اعتصاب طولاني باز دارند. تئودور جونز، قاضي دادگاهي در بروکلين در حکم خود مقرر داشت که اين اتحاديه براي هر روزي که اعتصاب ادامه يابد، يک ميليون دلار جريمه بپردازد. بلومبرگ اين اعتصاب را "اقدامي انزجارآور" دانست که اتحاديه به منظور تقويت موقعيت خود در چانه زني با مديران انجام داده است. او از هفت ميليون نفري که براي جابه جايي در اين شهر به طور معمول به شبکه مترو متکي هستند، خواست که براي رفتن به سر کار و بازگشت به خانه، به صورت اشتراکي از وسايل نقليه شخصي استفاده کنند، دوچرخه سوار شوند يا پياده روي کنند. بلومبرگ گفت: "ما نمي توانيم اجازه دهيم که ناملايمات، هرقدر که گسترده باشد، اقتصاد ما را متوقف کند، مدارس را به تعطيلي بکشاند يا امنيت عمومي را به خطر اندازد." به گزارش شبكه خبري بي‌بي‌سي، تحت تدابير اضطراري که در اين شهر به عمل آمده، خودروهايي که کمتر از چهار سرنشين دارند اجازه نمي‌يابند که از پل‌ها و تونل‌هاي منتهي به منطقه منهتن عبور کنند. صف‌هاي طويلي براي استفاده از اتوبوس‌ها، قطارها و قايق‌هايي که هنوز فعال هستند، ايجاد شده است. جوي بنت، يکي از مسافران در اين خصوص گفت که اين اعتصاب براي نخستين بار به او امکان داده تا مسيرش به محل کار خود را روي سطح زمين طي کند. او که پيش از غروب آفتاب در ميدان تايم قدم مي‌زد گفت: "اين اتفاق زيبايي است." اما بسياري از مسافران همدلي چنداني با اعتصاب کنندگان نشان ندادند. کرگ دروسا، يکي از اين مسافران ناراضي گفت: "ديگر کافي است. مزاياي آنها از ساير جاها در اين کشور کمتر نيست ولي همچنان گله و شکايت مي‌کنند. من اين را درک نمي‌کنم." در همين حال، کارکنان اعتصابي حمل و نقل در مقابل محلهاي کار خود صف کشيدند و پلاکاردهايي را در دست گرفتند که روي آن نوشته بود: "تحرک نيويورک از ماست. به ما احترام بگذاريد!" گفت‌وگو بر سر قراردادهاي کاري ميان اتحاديه کارکنان حمل و نقل و مسئولان تشکيلات حمل و نقل کلانشهر که از سوي دولت اداره مي‌شود، اندک زماني قبل از ضرب‌الاجلي که براي نيمه شب تعيين شده بود، به شکست انجاميد. دو طرف بر سر افزايش دستمزدها، خدمات درماني، ميزان پس انداز بازنشستگي و سن بازنشستگي کارکنان اختلاف نظر دارند. اتحاديه استدلال مي‌کند که حذف برخي از مزايا به دليل مازاد يک ميليارد دلاري درآمد شبکه حمل و نقل، ضرورتي نداشته است اما کارفرمايان بر اين عقيده هستند که اين مازاد را براي سرمايه گذاري زيربنايي و جبران استهلاک تاسيسات نياز دارند. مسوولان حمل و نقل کلانشهر مي‌گويند که پيشنهاد منصفانه‌اي را ارائه کرده بودند و پيتر کاليکو، رييس اين تشکيلات، اعتصاب اتحاديه حمل و نقل را "دهن کجي" به همه نيويورکي‌ها خوانده است. اين نخستين اعتصاب گسترده در شبکه حمل و نقل نيويورک از زمان اعتصاب 11 روزه سال 1980 است که زيان آن براي اين شهر، ميلياردها دلار برآورد مي‌شود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.