• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۸۴ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8409-17537

معاون راهور ناجا در كنفرانس بين‌المللي حوادث رانندگي و جاده‌اي: هوشمندسازي كنترل ترافيك و احداث باند سبقت در بزرگراهها به كاهش تصادفات كمك مي‌كند

فرهنگ سازي و رفتارسازي اساسي ترين عامل كاهش حوادث رانندگي و جاده‌اي است.

به گزارش خبرنگار حوادث ايسنا سردار رويانيان ، معاون راهنمايي و رانندگي ناجا در نخستين كنفرانس بين‌المللي حوادث رانندگي و جاده‌اي كه در دانشگاه تهران برگزار شد، با تاكيد بر نقش حساس شهرداري به عنوان عامل بسترسازي مناسب ترافيك روان و حمل و نقل شهري و تنظيم روابط اجتماعي گفت: جريمه كردن، هميشه گزينه آخر ماست.

فرمانده پليس راه كل كشور اظهار اشت: ارتقاي ايمني راه براي كاهش سرعت خودرو در نقاط حادثه خيز، تقويت امكانات پليسي و افزايش تعداد پاسگاه‌هاي آن، توسعه سيستم امداد و نجات، استانداردسازي خودروها و توسعه سيستم حمل و نقل عمومي و ريلي از ديگر عوامل كاهش تخلفات و حوادث رانندگي است.

دكتر پناهي ، رييس اورژانس كشور نيز در اين كنفرانس گفت: پيشگيري و تمهيدات لازم قبل از حادثه براي گروهي كه در همان لحظه تصادف جان خود را از دست مي‌دهند، ارتقاي سطح علمي، فني و تخصصي مراكز درماني براي گروه‌هايي كه در ساعات اوليه بعد از تصادف فوت مي‌كنند و يا دچار مشكلات عفوني مي‌شوند، يكي از راهكارهاي كاهش خسارت‌هاي جاني در حوادث رانندگي است.

وي همچنين بر لزوم توجه بيشتر آموزش و پرورش و آموزش عالي كشور براي آگاهي بخشي به افراد در زمينه رعايت قوانين و مقررات، آموزش همگاني، مراقبت‌هاي كافي، گسترش آمبولانس‌ها، افزايش تابلوهاي اطلاع رساني و نيز تقويت ناوگان اورژانس و هلال احمر را مورد تاكيد كرد.

«بخارايي»، معاون وزير راه نيز احداث باند دوم و سبقت در بزرگراه‌ها، حذف گردنه‌ها، روشنايي محورها در ورودي شهرها، اصلاح تقاطعات همسطح و غير همسطح، افزايش حفاظ‌هاي ايمني، حفظ حريم‌ها، هوشمند كردن كنترل ترافيك و كمك به نوسازي ناوگان حمل و نقل در كشور را از راه حل‌هاي كاهش حوادث دانست.

به گزارش ايسنا «تقي زاده» معاون حمل و نقل شهرداري تهران هم در بخش ديگري از اين كنفرانس بر لزوم توجه بيشتر مسؤولان در دو حوزه مقررات و قوانين و آموزش تاكيد كرد و گفت: نقش پليس در اصلاح ضوابط و مقررات و حذف برخي بخشودگي‌ها در جرايم راهنمايي و رانندگي و نقش صدا و سيما در فرهنگ سازي و پخش برنامه‌هاي آموزشي در رابطه با حوادث جاده‌اي بسيار مهم است.

وي از ديگر راهكارهاي كاهش حوادث رانندگي را تعيين استانداردهاي ساخت خودرو، معاينه فني،‌تكميل بانك اطلاعاتي نرم افزارهاي قوي، ظرفيت سازي سازمان‌هاي مرتبط با ايمن سازي، رفع نقاط حادثه خيز و همچنين توسعه معابر شهري با رعايت استانداردها‌، دانست.

«داوودي» نماينده قوه قضاييه در اين كنفرانس نيز گفت: به دليل آنكه قسمت اعظمي از نيروهاي فعال جامعه بعد از تصادفات از بين مي‌روند، انتظار توجه بيشتري از سوي دستگاه‌هاي مسئول به ويژه نيروي انتظامي براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌رود.

مدير عمومي دادستاني كل كشور بر برخورد نيروي انتظامي براي جلوگيري از عبور و مرور خودروهاي فاقد بيمه شخص ثالث، افزايش عملكرد صنعت بيمه و رفع نقاط حادثه خيز تاكيد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.