• شنبه / ۶ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8412-03142

/سمند و روياي جديدي به نام پي‌.تو/ جديدترين مدل سمند در سال 2007 در نمايشگاه خودرو فرانكفورت پرده‌برداري مي‌شود

/سمند و روياي جديدي به نام پي‌.تو/
جديدترين مدل سمند در سال 2007 در نمايشگاه خودرو فرانكفورت پرده‌برداري مي‌شود

شركت ايران خودرو قصد دارد در سال 2007 جديدترين مدل سمند با كد P2 كه مدل كاملا تغيير يافته اين خودرو است را در نمايشگاه فرانكفورت به نمايش بگذارد و پس از آن توليد اين خودرو آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا، شركت ايران خودرو قصد دارد پس از شش سال از طراحي نخستين مدل سمند، نسل دوم اين خودرو را با طراحي كاملا جديد و با تغيراتي در پلات فورم وارد بازار كند. البته اين شركت طرح بلند پروازانه‌اي در طراحي پلات فورمي موسوم به ملي دارد كه درباره بهره‌گيري مدل سمند P2 از آن هنوز جاي ترديد بسياري وجود دارد.

طراحي مدل سمند P2 بسيار شبيه به خودروهاي شركت آئودي است. البته طراحان مركز تحقيقات ايران خودرو عقيده دارند كه روح طراحي سمند در اين خودرو حفظ شده است. جلو پنجره اين خودرو كاملا شبيه آئودي بوده و از نظر طراحي بدنه نيز خودرويي بين بي.ام.و سري 3 و آئودي A4 مد نظر طراحان اين خودرو بوده است.

مدل سازي سمند P2 به پايان رسيده است و ايران خودرو قصد دارد در سال 2007 به همراه اين مدل كه مدل اصلي سمند است، مدل‌هاي سورن، كوپه و پرديس را هم توليد كند.

مدل‌هاي جديد آينده سمند مجهز به كلاچ الكترونيكي خواهد بود كه از مدل‌هاي بي.ام.و اقتباس شده است. در اين سيستم پدال كلاچ حذف شده و راننده بدون گرفتن كلاچ، تعويض دنده را انجام مي‌دهد. اين خودرو در ترافيك‌هاي روان تهران كارايي دارد.

در اين خودرو تمامي اجزا مانند شكل بدنه، طراحي داخلي، قواي محركه و سيستم تعليق تغيير خواهد كرد. بدنه اين خودرو با الهام‌گيري از خودروهاي شركت مزدا، فولكس و آئودي طراحي شده است. در اين مدل جديد، كيسه هوا و سيستم‌هاي صوتي و تصويري مدرن به همراه طراحي جديد كنسول و تزئينات داخلي ارايه مي‌شود.

همچنين براي اين خودرو از چند موتور استفاده خواهد شد كه از آن جمله مي‌توان به موتور ملي كه با مركز طراحي آلمان به صورت مشترك طراحي شده و موتور نسل جديد TU5 با حجم 1600 سي‌سي اشاره كرد. استاندارد آلايندگي اين خودرو نيز يورو4 هدف‌گذاري شده است. ضمن اين كه اندازه سمند P2 نيز از طول حدود 10 تا 12 سانتي‌متر كشيده‌تر شده است تا بتواند با خودروهاي وارداتي كلاس C و D در بازار ايران با قيمتي بين 12 تا 15 ميليون تومان رقابت كند.

به گزارش ايسنا، شركت ايران خودرو در طراحي سيستم تعليق ضعيف است و به همين دليل اين شركت براي رفع اين مشكل سعي كرده‌ است از طراحي در كنار تيم‌هاي مشاوره‌اي آلماني استفاده كند.

مركز تحقيقات ايران خودرو به همراه مراكز تحقيقاتي در اروپا به‌ويژه در آلمان و ايتاليا و فرانسه درحال تكميل طراحي مدل جديد سمند است كه از سه خودرو بي.ام.و، آئودي و مزدا اقتباس شده است.

اين خودرو جديد كه هم‌اكنون در مراحل نهايي طراحي اوليه قرار دارد، در بسياري از قطعات و مجموعه‌هاي خودرويي بر اساس خودروهاي بي.ام.و هدف‌گذاري شده است و سعي شده كه با اين هدف‌گذاري‌ها حداكثر استانداردهاي اروپايي رعايت شود. طراحي تزئينات داخلي اين خودرو نيز با ايده گرفتن از طراحي‌هاي آئودي در حال تكميل شدن است.

قسمت جلو و عقب سمند جديد نيز بسيار شبيه به آئودي طراحي شده، اما سعي شده هويت سمند در آن حفظ شود و يك طراحي جديد نيز داشته باشد.

به گزارش ايسنا؛ به دليل رقابتي شدن بازار در سال 86 امكان رقابت سمند معمولي در آن سال در بازار ايران با خودروهاي هم‌كلاس با توجه به بالارفتن خواست مشتري بسيار كمرنگ شده و به همين دليل ايران خودرو سعي دارد براي از دست ندادن كلاس سمند با جايگزين كردن سمند P2 همچنان اين بازار را حفظ كند.

اين شركت براي كلاس A كه كوچك‌ترين كلاس خودرويي است، توليد خودرو چيني با موازنه پلات‌فورم آن با سمند را در دستور كار دارد. در كلاس B كه جايگزين پيكان است اين شركت قصد عرضه ال-90 را داشته و در كلاس C نيز به عرضه مدل پژو آريان خواهد پرداخت. در كلاس D پيش‌بيني مي‌شود كه در سال 86 در صورت ثابت بودن معيارهاي اقتصادي، خودرو سمند P2 با قيمت بين 12 تا 13 ميليون تومان عرضه شود.

از خصوصيات اصلي اين سمند جديد مي‌توان به تغيير شكل چراغ‌هاي جلو، عقب و انتقال چراغ‌هاي راهنما به آينه‌هاي جانبي اشاره كرد. تجهيز به كنترل سرعت اتوماتيك از روي فرمان و تغيير قطر رينگ كه به اسپرت كردن خودرو كمك مي‌كند نيز از ديگر خصوصيات اين محصول جديد خواهد بود.

موتور نصب شده بر روي اين خودرو موتور ملي در سه نسل 1.7 ليتري، 1.7ليتري با توربو شارژ و 1.4 ليتري است. همچنين موتور TU5 پژو از ديگر موتورهاي استفاده شده در اين خودرو خواهد بود.

حجم اين موتورها از 1.4 تا 1.7 متغير است و قدرت آن نيز 90 تا 150 اسب بخار متغير خواهد بود. در اين خودرو از سيستم‌هاي الهام گرفته از بي.ام.و از جمله چهار چرخ متحرك هوشمند به همراه تنظيم ارتفاع خودرو از زمين و سيستم فنربندي بادي اتوماتيك هوشمند استفاده خواهد شد. وزن اين خودرو نيز 1100 كيلوگرم است.

سمند جديد در صورت موفقيت‌آميز بودن پروژه، يك خودرو با قابليت‌هاي مختلف خواهد بود كه امكان صادرات آن در بازارهايي كه سمند هم‌اكنون حضورش در آنها شروع كرده است را تقويت مي‌ كند. بازارهاي تعيين شده براي اين محصول كه عرضه محصول در آن ديده شده ونزوئلا، كوبا، آفريقا، آسياي ميانه، عراق، افغانستان، لبنان، سوريه، آذربايجان، شمال و مركز آفريقا اروپاي شرقي و مركزي چين و هند است .

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha