• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8412-09965
  • منبع : وزارت کشور

وزير كشور با اشاره به فاصله وضعيت كنوني سلامت اجتماعي با انتظارات مردم: آمارهاي حوزه سلامت اجتماعي در سطح قابل قبول نيست

وزير كشور در جلسه شوراي اجتماعي كشور با تاكيد بر اين كه مسايل اجتماعي به خصوص در حوزه سلامت اجتماعي از نگرانيهاي جاري همه مسوولان است اظهار داشت: وضعيت كشور به لحاظ سلامت اجتماعي با سطح انتظارات مردم فاصله زيادي دارد.

به گزارش گروه اجتماعي ايسنا حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي كه در دومين جلسه شوراي اجتماعي كشور بعد از تشكيل دولت نهم سخن مي‌گفت با بيان اين كه برنامه‌ريزي و اقدام در راستاي ارتقاء سطح سلامت اجتماعي و بهبود شاخهاي مربوط به آن يكي از محورهاي جدي مورد عنايت دولت نهم است، خاطرنشان كرد: در حوزه سلامت اجتماعي چه به صورت شاخص ناهنجاريها و چه به صورت ابتلائات و آسيب‌هايي كه در حال حاضر جامعه ايران گريبانگير آن است، آمارها در سطح قابل قبولي نيست.

رييس شوراي اجتماعي كشور با اشاره به جايگاه اجرايي اين شورا در حل و فصل بحرانهاي اجتماعي افزود: قلمرو فعاليت شوراي اجتماعي بيشتر اجرايي و عملياتي است و پرداختن به مباحثات تئوريك و تحقيقات صرف نظري در مرحله دوم اهميت قرار دارد.

وزير كشور ضمن اظهار رضايت از ميزان هماهنگي مردم با برنامه‌هاي در دست اجراي سازمانها، در همين رابطه به ويژه به مساله طرح تردد زوج و فرد خودروها اشاره كرد و گفت: اين طرح نشان داد كه جامعه تجارب بسيار خوبي دارد و بر اساس آخرين نظرسنجي بيش از 73 درصد مردم حامي و مدافع تداوم اين طرح بودند كه نمونه‌اي از وجود يك نياز جاري و بالفعل بود.

وي افزود: بر آيند كار در عرصه‌هاي مختلف تقريبا مثبت بوده و ما اكنون يك تا يك و نيم ميليون ليتر صرفه جويي در مصرف بنزين داريم.

وزير كشور، گفت: بر اساس آخرين آمارها حجم تخلفات به نسبت گذشته نيز پايين‌تر است و عليرغم اين نگرش كه افزايش اعمال محدوديت، افزايش سطح جرايم را در پي دارد در حال حاضر سطح جرايم در ايران به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا كرده است.

به گزارش ايسنا در ادامه اين جلسه محمدرضا مجيدي، معاون اجتماعي و امور شوراهاي وزارت كشور پيرامون ساختار شوراي اجتماعي كشور، گفت: در دوره گذشته چهار كارگروه در شوراي اجتماعي كشور شامل كارگروه آسيب ها و ناهنجاريهاي اجتماعي، كارگروه مناسبات و پديده‌هاي اجتماعي، كارگروه مشاركتهاي اجتماعي و كارگروه آينده نگري فعال بود.

معاون اجتماعي وزير كشور افزود: انجام يك مساله شناسي دقيق از مسايل و آسيبهاي اجتماعي مستلزم تغيير در ساختار اين شورا و تاسيس كارگروههاي جديد مانند كارگروه خانواده و بانوان و كارگروه جوانان است.

وي كارگروه ديگري را با عنوان كارگروه فرهنگ، آموزش و رسانه به شورا پيشنهاد داد و تصريح كرد: با توجه به حجم رسانه‌هاي مكتوب اينترنت و مقوله‌هايي چون وبلاگ نويسي كه اكنون در حوزه اطلاع رساني كشور مطرح است قطعا بدون نگاه دقيق به اين حوزه و فعال كردن آن ، برنامه‌هاي اجتماعي شوراها با موفقيت همراه نخواهد بود.

بر اساس اين گزارش در اين جلسه مقرر شد كه ساختار پيشنهادي معاونت امور اجتماعي و شوراهاي وزارت كشور در بحث تامين كارگروهها و پي‌ريزي ساختار نهايي شوراي اجتماعي كشور تا جمع بندي نهايي در جلسات آتي مورد رايزني و تبادل نظر اعضاي اين شورا قرار گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha