• جمعه / ۱۱ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8501-01252

آخرين اخبار از زلزله لرستان امدادرساني به آسيب‌ديدگان ادامه دارد مراكز درماني استانهاي همجوار براي پذيرش زلزله‌ديدگان آماده باشند

در پي وقوع زمين لرزه 6 ريشتري امروز صبح در شهرستان درود استان لرستان، رييس ستاد حوادث غير مترقبه استان لرستان تعداد كشته‌شدگان اين زلزله را 28 نفر و آسيب‌ديدگان را بالاي 600 نفر اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس باراني با بيان اينكه بيمارستانهاي شهرستانهاي بروجرد و دورود ظرفيت پذيرش آسيب‌ديدگان زلزله‌ را ندارند، گفت: از استانهاي همجوار لرستان براي كمك رساني و امداد زلزله زدگان درخواست كمك و امداد كرد.

وي مهمترين اقلام مورد نياز مناطق زلزله‌زده را چادر، پتو، چراغ ، مواد غذايي و اقلام دارويي عنوان كرد.

رييس ستاد حوادث غيرمترقبه استان لرستان در ادامه گفت‌وگو با ايسنا همچنين گفت:‌ در اين حادثه به 330 روستا به ميزان 30 تا 100 درصد خسارات وارد شده است.

وي خسارت جاني ناشي از زلزله صبح امروز را متعلق به تمام استان دانست و گفت: در شمال شهرستان الشتر در حوالي شهرستان پلدختر نيز اين زمين لرزه احساس شده است، اما گزارشي از تلفات و خسارات احتمالي اين مناطق ارايه نشده است.

باراني بيشترين خسارات را مربوط به روستاهاي ما بين دورود وبروجرد دانست و گفت: ستاد حوادث غير مترقبه با تجهيزات كامل تمام مناطق خسارت‌زده را تحت كنترل كامل دارد و از مردم استان و ساير استانها خواست با آرامش ستاد را در خدمات رساني ياري دهند.

عمليات نجات زلزله ديدگان به اتمام رسيد

امداد رساني ادامه دارد

رييس جمعيت هلال احمر استان لرستان با اعلام اينكه عمليات نجات زلزله‌ديدگان به اتمام رسيده است، گفت: هم اكنون در حال اسكان اضطراري و تغذيه‌ آسيب ديدگان زلزله هستيم.

دكتر دريك وندي، در گفت‌وگو با ايسنا گفت: انتقال مصدومين به بيمارستان انجام شده و بيرون آوردن متوفيان از زير آوار با درصد بالايي انجام شده است و هم اكنون در حال امداد رساني هستيم تا اگر احيانا فوت شده‌اي در زير آوارها باقي مانده باشد را نجات دهيم.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه كانون زلزله در روستاهاي بروجرد و دورود بوده است، در مناطق شهري آسيب جدي نداشته‌ايم و از آنجا كه مردم در بيرون از منازل خود بوده‌اند تلفات انساني پايين اما حجم خسارات ساختماني و دامي بالاست.

رييس جمعيت هلال احمر استان لرستان با اشاره به اينكه هم اكنون براي امداد رساني به مناطق زلزله زده مشكلي وجود ندارد، تصريح كرد: از استانهاي اصفهان، كرمانشاه، همدان درخواست كمك براي امداد رساني شده است و در حال حاضر در صدد تهيه نان و توزيع چادر هستيم.

اغلب روستاها بين 30 تا 100 درصد تخريب شده‌اند

همچنين دكتر محسني ثاني استاندار لرستان نيز ميزان خسارات به روستاهاي واقع در دشت سيلاخور را زياد ارزيابي كرد و بيان داشت: اغلب روستاها بين 30 تا 100 درصد تخريب شده‌اند.

دكتر محسني ثاني گفت: با توجه به پس لرزه‌هاي شب گذشته اغلب مردم در فضاي آزاد بسر بردند بنابراين خسارات جاني پايين آمده است.

آماده باش كليه پرسنل درماني و بهداشتي استان

رييس مركز بهداشت بروجرد نيز گفت: تاكنون 17 تن از جان باختگان زلزله از روستاهاي شهرستان بروجرد به بيمارستانهاي اين شهر تحويل داده شده است.

دانشگاه علوم پزشكي لرستان از تمامي پرسنل درماني و بهداشتي خود خواست كه جهت كمك و درمان آسيب ديدگان و مجروحان زمين لرزه‌ي امروز شهرستان دورود در سر كار خود حاضر شوند.

اعزام گروه‌هاي امدادرساني و سگهاي زنده ياب به مناطق زلزله‌زده

به گزارش ايسنا، همچنين جمعيت هلال احمر شهرستان دورود اعلام كرده‌است 10گروه امداد رساني جهت آوار برداري و دو گروه مجهز به سگهاي زنده ياب جهت امداد به زلزله زدگان به مناطق زلزله زده‌ي شهرستان دورود اعزام شده‌اند.

عبدي افزود: روستاهاي كلنگان ازنا، لبان اوليا، سفلاك گاراژ، ده حاجي، سفيد كن، عريان، فرمان آباد، دايچي و همچنين شهر چالانچولان بين 20 تا 80 درصد خسارت ديده‌اند.

همچنين فرمانده‌ي بسيج منطقه‌ي مقاومت لرستان با اعلام اعزام سه گردان از اعضاي بسيج مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان به مناطق زلزله زده از تمامي اعضاي بسيج نواحي و مناطق خواست جهت كمك به زلزله زدگان شهرستان درود به پايگاههاي بسيج مراجعه كنند.

تمامي محورهاي ورودي و خروجي شهرستانهاي زلزله‌زده تحت كنترل نيروي انتظامي است

سرهنگ عالي‌پور، فرمانده مركز فوريتهاي پليسي 110 نيروي انتظامي اعلام كرد كه تمامي محورهاي ورودي

و خروجي شهرستانهاي زلزله‌زده تحت كنترل نيروي انتظامي است و عمليات امداد و كمك رساني به زلزله‌زدگان ادامه دارد.

همچنين 15 دستگاه امبولانس از استان اصفهان جهت امداد به آسيب ديدگان زمين لرزه دورود و بروجرد به لرستان اعزام شده‌اند.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha