• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8502-02619

* ساعاتي با برنامه‌ي 66 سالگي راديو* پخش صداي مظفرالدين شاه تا ترانه‌ي «قوقولي قوقو»‌ي مهران مديري

* ساعاتي با برنامه‌ي 66 سالگي راديو*
پخش صداي مظفرالدين شاه تا ترانه‌ي «قوقولي قوقو»‌ي مهران مديري

به مناسبت شصت و ششمين سالروز تولد راديو، نخستين برنامه‌ي زنده‌ي راديويي به مدت 12 ساعت، پخش خود را از ساعت 9 صبح روز دوشنبه چهارم ارديبهشت ماه، ‌از راديو ايران آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار سرويس راديو ايسنا، اين برنامه با خواندن دعاي سال تحويل آغاز شد و گوينده‌ي برنامه گفت: هفت سني براي تحويل سال تدارك نديديم اما عزممان را جزم كرديم هفت شهر عشق را زير پابگذاريم، شاعرانه اما واقعي.

پخش صداهايي از گنجينه‌هاي صوتي راديو ـ همچون مظفرالدين شاه ـ و حضور پيشكسوتان و ارتباط با مراكز راديويي استان‌هاي بخش‌هاي مختلف اين برنامه را تا اذان ظهر تشكيل مي‌داد.

نخستين هديه‌ي راديو در شصت و ششمين سال تولد خود، دريافت يك خط پيام كوتاه (sms با شماره 3000030) از سوي (مهندس افراسيابي معاون سازمان صدا و سيما و رئيس هيات مديره سروش يانه) بود.

شهين مهين‌فر، از گويندگان پيشكسوت راديو،‌ پس از پخش صداي يكي از برنامه‌هاي قديمي خود پشت ميكروفن قرار گرفت. وي در پاسخ به پرسش گوينده‌ي برنامه‌ي مبني بر اين كه چه خبر از راديو گفت: «ملالي نيست به جز دوري از پول» و سپس گوينده اذعان داشت: حرف دل همه را گفتيد.

در اين ويژه برنامه، گويندگان پخش با گويندگان خبر ساعت 11 سلام و احوالپرسي كردند و گفت و گوي صميمانه‌اي داشتند. به گونه‌اي كه يكي از گويندگان از گوينده‌ي خبر پرسيد: خبري‌ها چرا اين قدر جدي‌اند و گوينده‌ي خبر پاسخ داد: چون خبر جدي است.

همچنين گويندگان خبر، قبل از آغاز و پس از پايان خبرها « شصت و ششمين سالروز تولد راديو را به همه‌ي اهالي راديو تبريك گفتند».

به گزارش ايسنا، در طول اين برنامه، با مراكز راديويي استان‌ها ارتباط برقرار مي‌شد.

عذراء وكيلي، (تهيه كننده‌ي پيشكسوت راديو)، رضا بنفشه‌خواه، جهانگير الماسي، رضا عبدي (از بازيگران جمعه‌ي ايراني)،‌ از ميهمانان اين ويژه برنامه قبل از اذان بودند.

هديه‌ي عذرا وكيلي، به اين ويژه برنامه، پخش صداي مهران مديري در برنامه‌ي خردسالان راديو بود و سپس صداي مهران مديري در نقش يك خروس در ترانه‌ي «قوقولي قوقو» از راديو ايران پخش شد.

جهانگير الماسي، هم كه در استوديو حضور داشت نيز در ادامه گفت: من هم اين افتخار را داشتم كه در خوزستان مجري راديو در برنامه‌ي كودك باشم.

وي ادامه داد: در آرمان من و هم نسلان من با فضاسازي صداهاي افرادي چون محتشم، مقبلي، مجيد محسني، رامين فرزاد، به رويا رفتيم و بخشي از شخصيت‌ ما توسط اين افراد خلق شد.

رضا عبدي هم در اين برنامه آرزو كرد همه‌ي هنرمنداني كه پا به سن گذاشته‌اند سالم و سلامت باشند.

همچنين صداي تلاوت آياتي از قرآن مجيد با صداي شهيد بهشتي و مقام معظم رهبري هم از راديو ايران قبل از اذان ظهر پخش شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha