• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8502-04205
  • خبرنگار : 71362

ميرتاج‌الديني: كسي با حضور زنان در عرصه‌هاي ورزشي مخالف نيست تصميم رييس جمهور در خصوص ورود زنان به ورزشگاه شتاب‌زده بود

ميرتاج‌الديني:
كسي با حضور زنان در عرصه‌هاي ورزشي مخالف نيست
تصميم رييس جمهور در خصوص ورود زنان به ورزشگاه شتاب‌زده بود

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران، تصريح كرد: تصميم رييس جمهور در خصوص ورود زنان به ورزشگاه شتاب‌زده بود. در صورتي‌كه همه‌ي جوانب در اين خصوص بايد رعايت مي‌شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان با بيان اين‌كه در خصوص اجازه‌ي ورود زنان به ورزشگاه‌ها از سوي رييس جمهور در فراكسيون اصولگرايان بحثي صورت نگرفته است، ادامه داد: كسي با حضور زنان در عرصه‌هاي ورزشي مخالف نيست. ما هم با اين نظر موافقيم. اما؛ فضاي فعلي ورزشگاه‌ها براي حضور زنان مناسب نيست و دولت و سازمان تربيت بدني نمي‌توانند به اين زودي اين وضع را اصلاح كنند.

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: فتاواي فقها هم مساعد با اين موضوع نيست. بعضي به صراحت اعلام كردند كه به لحاظ شرعي اين نوع اختلاط جايز نيست.

ميرتاج‌الديني با بيان اين‌كه از دولت انتظار داريم فضاهاي ورزشي بانوان را زياد كند، در خصوص همزماني اعلام اين مجوز با برخورد با بدحجابي، گفت: رييس جمهور در بحث حجاب موضعش را به صورت روشن اعلام كرد كه با برخورد آمرانه و فيزيكي موافق نيست. موضوع حجاب يك مقوله‌ي فرهنگي است و همه‌ي اين نگاه را دارند كه بايد با مشكل بدحجابي به صورت سنجيده برخورد كرد و نگاهي جامع به آن داشت.

نماينده‌ي مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي، در خصوص علت شتاب‌زده بودن تصميم رييس جمهور، خاطرنشان كرد: در اين مورد اخيرا پيشينه‌اي وجود نداشت. درخواستي هم فعلا از سوي خانم‌ها مطرح نبوده و در مجلس هم چنين بحثي طرح نشده است.

وي يادآور شد: با توجه به نظرات مخالفان نهايتا بايد به يك جمع‌بندي سنجيده و قابل اجرا با رعايت همه شئون عرفي رسيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha