• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8502-20290
  • منبع : نمایندگی فارس

وزير راه و ترابري: راه‌آهن شيراز ـ اصفهان به بوشهر و عسلويه متصل مي‌شود راه آهن شيراز ـ اصفهان تا 2 سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد

وزير راه و ترابري:
راه‌آهن شيراز ـ اصفهان به بوشهر و عسلويه متصل مي‌شود
راه آهن شيراز ـ اصفهان تا 2 سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد

وزير راه و ترابري از پروژه‌هاي در دست احداث محورهاي شيراز، دشت ارژن، قائميه و پل فهليان بازديد کرد.

به گزارش خبرنگار حمل و نقل ايسنا، مهندس محمد رحمتي هم‌چنين در شوراي اداري ممسني احداث پل جديد فهليان و باند دوم راه ياسوج به ممسني را مهم ارزيابي کرد و گفت: توسعه اقتصادي در گرو حمل و نقل کشور است و اگر حمل و نقل مناسبي در کشور وجود نداشته باشد، توسعه مناسب هم رخ نمي‌دهد.

او از راه‌هاي روستايي به عنوان مويرگ‌هاي شريان حمل و نقل کشور ياد کرد و گفت: با کشيدن راه‌هاي روستايي، حمل و نقل تا اعماق روستاها پيش برده مي‌شود.

وزير راه و ترابري اعتبارات راه‌هاي روستايي کشور در سال 85 را 300 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت ادامه روند اختصاص اعتبارات ملي به راه روستايي ظرف دو سال آينده پيشرفت خوبي در راه‌هاي روستايي خواهيم داشت.

رحمتي يادآور شد: برخي از دوستان نگران اين هستند که توجه به راه‌هاي روستايي ما را از توجه به احداث بزرگراه‌ها و راه‌آهن باز دارد، در حالي که ما معتقديم احداث بزرگراه و راه‌آهن نيازمند زمان و برنامه بلند مدت است.

او در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت راه‌آهن شيراز ـ اصفهان اشاره کرد و گفت: تا دو سال آينده اين پروژه نيز به بهره‌برداري مي‌رسد و به آرزوي 80 سال پيش که بوشهر را به بندر انزلي متصل کند، نزديک مي‌شويم.

وزير راه وترابري ادامه داد: راه‌آهن شيراز ـ اصفهان در آينده نزديک به بوشهر و عسلويه نيز متصل مي‌شود تا جنوب و شمال کشور به هم متصل شوند.

وي هم‌چنين از تکميل راه باباميدان به ياسوج در دو سال آينده خبر داد و گفت: با تکميل اين راه استان فارس از طريق ياسوج نيز به مرکز کشور متصل مي‌شود تا بخشي از ترافيک محور دشت ارژن کاسته شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha