• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۸۵ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8503-01373
  • خبرنگار : 71012

كارگردان «مستند ايران»: تا كنون مستندي جنگي نساخته‌ايم! شكوه و جلال ايران در مناطق جنگي هم ديده مي‌شود

كارگردان «مستند ايران»:
تا كنون مستندي جنگي نساخته‌ايم!
شكوه و جلال ايران در مناطق جنگي هم ديده مي‌شود

كارگردان مجموعه تلويزيوني « مستند ايران» ادعا دارد كه تا كنون مستندي درباره‌ي جنگ در ايران ساخته نشده، اما زمان آن فرا رسيده است كه از راش‌هاي موجود استفاده كرد و آن‌ها را با نريشني گويا و گيرا و يك موسيقي بسيار عظيم، همراه ساخت.

حميد مجتهدي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، با اشاره به فيلم‌هاي مستندي كه تا كنون درباره‌ي جنگ ساخته شده است، متذكر شد: در فيلم‌هايي كه تا كنون ساخته شده، به اين موضوع پرداخته‌ايم كه جنگي انجام شده و مردم غيور ايران به هر طريق ممكن سعي داشته‌اند از خاك خود دفاع كنند. اما حالا زمان آن رسيده است كه اين موضوع را به تصوير بكشيم كه چرا اين مناطق از بين رفت و دفاع مردم ايران در چه زمينه‌اي بوده است.

اين كارگردان به اين پرسش كه آيا ارائه تصويري از مناطق جنگي ايران، بخشي از «مستند ايران» را تشكيل خواهد داد، پاسخ مثبت داد و افزود: به اين مناطق در داخل ايران نگاه مي‌كنيم و هر آن چه در خاك ايران است «مستند ايران» محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: مناطق جنگي و غير جنگي همگي جزيي از خاك ايران محسوب مي‌شوند و ما به همه آن‌ها با ساختاري مشابه نگاه خواهيم كرد.

مجتهدي همچنين خاطرنشان كرد: در ساخت مستندي درباره مناطق جنگي، همان شكوه و جلال بناها و معماري ايراني كه در « مستند ايران» ديده شد و چه بسا بيشتر حفظ مي‌شود. ايران كشوري بسيار عظيم و بزرگ است و همه چيز دراين كشور يافت مي‌شود. فرهنگ، تمدن، سنت و مذهب ايرانيان بسيار تحسين‌برانگيز است. بنابراين دوربين‌مان را به هر منطقه‌اي از ايران كه ببريم زيبايي و عظمت آن جا را به تصوير مي‌كشيم.

حميد مجتهدي كه عنوان هفتمين فيلمبردار هوايي جهان را دارد در پايان به اين پرسش ايسنا كه آيا تكنيك فيلمبرداري هوايي براي ساخت مستندي با موضوع مناطق جنگي نيز مناسب است، پاسخ مثبت داد و به ايسنا افزود: اگر مستندي با موضوع مناطق جنگي بسازم ساختار و شيوه گذشته‌ام را ادامه خواهم داد. اگر قرار باشد از راش‌هاي قبلي استفاده كنيم و مستندي مستقل جنگي بسازيم باز هم در اين فيلم مي‌توان از شيوه فيلمبرداري هوايي استفاده كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha