• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8503-12237
  • خبرنگار : 71291

تمدن درگفت‌وگوباايسنا: اختصاص 550 ميليون دلار براي توسعه خوزستان، نقش زيادي در رفع عقب‌ماندگي‌هاي آن دارد

تمدن درگفت‌وگوباايسنا:
اختصاص 550 ميليون دلار براي توسعه خوزستان، نقش زيادي در رفع عقب‌ماندگي‌هاي آن دارد

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: برداشت از حساب ذخيره ارزي براي بودجه خوزستان هم مي‌تواند تورم‌زا باشد، هم نباشد.

مرتضي تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان(ايسنا)، درباره برداشت از حساب ذخيره ارزي براي خوزستان، اظهار داشت: اختصاص 550 ميليون دلار براي توسعه خوزستان، نقش زيادي در رفع عقب‌ماندگي‌هاي بخش‌هاي توسعه‌اي اين استان دارد.

وي افزود: درحالي كه با بودجه جاري و سنواتي كشور نمي‌شود اين عقب ماندگي‌ها را جبران كرد، لذا بايد به هر دليلي از بخش‌هايي كه امكان‌پذير است، استان خوزستان را مورد حمايت قرار داد.

نماينده شهركرد معتقد است: برداشت از حساب ذخيره ارزي مي‌تواند هم موجب تورم شود و هم نشود. اگر اين برداشت خرج فعاليت‌هاي جاري شود، تورم را به وجود مي‌آورد، ولي اگر در كار سرمايه‌گذاري و زيرساخت‌ها و توليد از آن استفاده كنند، تورم ايجاد نمي‌كند.

به نظر عضو كميسيون برنامه‌ و بودجه مجلس، حتي اگر اين برداشت در كوتاه مدت هم آثار تورمي داشته باشد، در بلند مدت آثار تورمي نخواهد داشت.

وي در مورد احتمال بررسي بودجه خوزستان به طور جداگانه تصحيح كرد: اين كار جداگانه بررسي كردن بودجه نيست، در واقع 550 ميليون دلار به سقف بودجه‌اي كه براي خوزستان در مجلس تصويب شد، اضافه مي‌شود، يعني اين بودجه جداگانه به آن مفهوم نيست و به شكلي متمم و مكمل بودجه است.

وي در مورد قابل پيش‌بيني بودن مساله پرداخت بدهي‌هاي دولت به بانك‌ها و بودجه درخواستي براي خوزستان در لايحه نيز خاطرنشان كرد: دولت 5/1 ميليارد دلار در متمم بودجه براي بدهي بانك‌ها اختصاص داد و يك ميليارد و 350 ميليون دلار نيز براي وارد كردن ماشين‌آلات قرار داده تا به پيمانكاران بدهد و از صورت وضعيت آن‌ها كم كند كه مجموعه اينها لايحه 5/3 ميليارد دلاري دولت به مجلس شده كه هم‌اكنون در مجلس در حال بررسي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha