• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۳۸۵ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8504-03214
  • منبع : صدا و سیما

توضيح معاونت امور استان‌هاي صداوسيما «سرمايه‌گذاري در توليدات مراكز كار ارزشمندي است»

معاون امور مجلس و استان‌هاي صداوسيما، نسبت به سخنان مطرح شده در نشست مطبوعاتي روز گذشته‌ي سخنگوي دولت، مطلبي را ارائه كرده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين مطلب آمده است: در نشست خبري، سخنگوي محترم دولت جناب آقاي دكتر الهام با خبرنگار رسانه‌ها و مطبوعات، خبرنگار يكي از روزنامه‌ها با طرح اين پرسش در خصوص صدا و سيما، بعضي مطالب خلاف را تحت عنوان اين كه "اخيرا صدا و سيما جشنواره‌اي به نام توليدات اين سازمان در اصفهان برگزار كرده كه در آن " بودجه هنگفتي خرج شده است" بيان داشته است كه ذيلا جواب آن تقديم مي‌شود.

روابط عمومي معاونت امور مجلس و استان‌هاي صدا و سيما افزوده است:

«پاره فرهنگ‌ها موجود در اقصي نقاط كشور اجزاء اصلي شكل دهنده هويت و فرهنگ ملي كشور اسلامي عزيزمان ايران است. هرچه وحدت و يكپارچگي، همبستگي اقوام گوناگون كه صاحبان اين خرده فرهنگها هستند بيشتر باشد پايه‌هاي استقلال سياسي و اقتصادي كشور از ثبات و استحكام بيشتري برخوردار خواهد بود و به همين خاطر در طول تاريخ،‌دشمنان اين مرز و بوم پيوسته كوشيده‌اند تا با توسط به انواع توطئه‌ها موانعي را در راه هبمستگي و اتحاد ملي ايجاد كنند.

در اين راستا رسانه‌ي ملي و مراكز محلي استاني، به عنوان بازوان توانمند نظام جمهوري اسلامي و بزرگترين مجموعه فرهنگي كشور كه از جايگاه ويژه‌يي برخوردار است نقشي اصلي و ارزنده‌اي در انجام اين رسالت خطير و مقدس به عهده دارند.

در اين مقطع حساس كه دشمنان انقلاب اسلامي با روش‌ها و تهديدهاي مختلف سعي در انقا وجود اختلاف ميان قوميتها و كم توجهي مسؤولان به خواسته‌هاي برخي قوميت‌هاي ايراني داشته و استقلال نظام مقدس ايران اسلامي را هدف گرفته‌اند،‌كارشناسان و دست‌اندركاران رسانه ملي با درك اين حساسيت در تلاش‌اند تا با به كارگيري نيروهاي با تجربه و كارآمد و بهره‌گيري كامل از استعدادهاي موجود، روز به روز بر ميزان كيفيت و كميت برنامه‌هاي توليدي خود در راستاي تقويت فرهنگ‌هاي بومي و روحيه همبستگي و يكپارچگي ملي بيفزايند.

با بازنگري اجمالي در نتايج آزمون بزرگ مراكز در جشنواره در مي‌يابيم كه سرمايه‌گذاري در توليدات مراكز، كار ارزشمندي است كه نتايج گرانقدري در پي داشته و خواهد داشت.

جشنواره توليدات صدا و سيما مراكز استان‌ها با اهداف والا و بالايي از چهارده سال پيش طرح‌ريزي شده است كه در ذيل به اهم آن اشاره مي‌شود:

1- ايجاد زمينه لازم براي رقابت سازنده بين مراكز استان‌ها در جهت ارتقاي سطح كيفي برنامه سازي، منطبق با سياست‌هاي سازمان در قالب افق رسانه

2- تحكيم مباني ديني و انقلاب اسلام، تقويت وحدت و همبستگي ملي و توسعه آرامش بخشي و ايجاد اميد و نشاط.

3- فراهم آوردن بستري مناسب براي ارائه توانمندي‌ها و كشف استعدادها و همچنين رشد و تعالي همكاران در مراكز صدا و سيما.

4- ايجاد فرصت مناسب براي تبادل افكار و انتقال تجارب مديران و همكاران برنامه‌ساز.

5- تقويت انگيزه‌هاي ابتكار و خلاقيت در عوامل برنامه‌ساز براي توليد برنامه‌هايي با ويژگيهاي بومي و منطقه‌اي، برخوردار از فرهنگ، هنر و شعائر اسلامي.

6- تقويت توليد برنامه‌هاي با كيفيت مطلوب براي پخش محلي،‌ پخش از شبكه‌هاي سراسري و عرضه در بازارهاي بين‌المللي.

7- تشويق برنامه‌هايي با معيارهاي مناسب در جهت پاسخ‌گويي به نيازهاي عمومي، جذب مخاطب بيشتر جلب اعتماد عمومي به رسانه

و اما در مورد جشنواره چهاردهم كه از تاريخ 26 لغايت 29 خرداد ماه در اصفهان برگزار شده است. بايد نكاتي را جهت آگاهي مخاطبان محترم به شرح ذيل بيان كنيم:

1- جشنواره توليدات مراكز استانها به دليل مشاركت فعال مراكز در برگزاري آن، هر ساله در يكي از مراكز برگزار شده است. در سال جاري با توجه به نامگذاري شهر اصفهان به عنوان "پايتخت فرهنگي جهان اسلام" از سوي سازمان كنفرانس اسلامي و همچنين دستور صريح رييس جمهور محترم مبني بر برپايي همايش‌ها، جشنواره‌ها در اصفهان اين دوره از جشنواره به ميزباني مركز اصفهان برگزار شد.

2- دست‌اندكاران برگزاري جشنواره چهاردهم سعي كرده‌اند تا با مشخص كردن اولويتها در صرف هزينه‌ها صرفه جويي كرده و اين امر باعث شده تا اين دوره از جشنواره نسبت به سالها و دوره‌هاي گذشته با كاهش 20 درصدي در هزينه‌ها و مدعوين برگزار شود. مزيد اطلاع آن كه بنا به دستور معاون محترم امور مجلس و استانها از همه ميهمانان با يك نوع غذا پذيرايي شده است.

3- جشنواره مراكز با رويكرد تخصصي و آموزشي با حضور دست‌اندركاران مراكز و برگزاري جلسات سخنراني و كارگاه‌هاي آموزشي برگزار شد. لذا تمامي مدعوين اين جشنواره از متخصصين و دست اندركاران امر رسانه بوده‌اند.

4- در تامين منابع مالي، جشنواره چهاردم توليدات صدا و سيما مراكز استانها با مشاركت استانداري و برخي از نهادهاي فرهنگي و مراكز صنعتي استان اصفهان برگزار شده است.

5- اميدواريم همه عزيزان در نقد و درجه مباحث با همه جانبه گريي و رعايت اخلاق و قانون اهتمام ورزند چرا كه در اين صورت همه مشتاق دريافت ديدگاهها خواهند بود.»

گفتني است روز گذشته، سخنگوي دولت در پاسخ به خبرنگاري كه مي گفت « اخيرا صدا و سيما جشنواره‌اي به نام جشنواره توليدات اين سازمان در اصفهان برگزار كرده كه در آن بودجه‌ي هنگفتي خرج شده، آيا دولت نمي‌خواهد جلو خرج چنين بودجه‌هايي را بگيرد؟» گفت: من سخنگوي دولتم نه سخنگوي صدا و سيما.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، اين خبرنگار به الهام گفت: ولي دولت است كه بودجه‌ي صدا و سيما را مي‌دهد و اگر شما از من حمايت كنيد، من عليه صدا و سيما اعلام جرم مي‌كنم كه اين مخارج بيهوده به بيت‌المال بازگردانده شود. وي با بيان اين ادعا كه ضرغامي مي‌خواهد رييس‌جمهور شود كه خرج‌هاي اين چنيني مي‌كند، گفت؛ اين يك حقيقت است. من معتقدم در دولت احمدي‌نژاد بايد حقايق گفته شود.

سخنگوي دولت در پاسخ گفت: اين جا فضاي صميمي و راحتي حكمفرماست. من از شما خواهش مي‌كنم در مورد اشخاص اين‌گونه اظهارنظر نكنيد. من با توجه به رشته‌اي كه در آن تحصيل كرده‌ام نمي‌توانم بر اساس استماع يك‌جانبه اظهارنظر كنم.

الهام گفت: صدا و سيما در الگوسازي در ارتباط با مصرف و صرفه‌جويي نقش مهمي دارد. شما خود اين مسائل را از صدا و سيما پيگيري كنيد، ولي از شما درخواست مي‌كنم تا وقتي در مورد يك موضوع به نتايج قطعي نرسيده‌ايد، اظهارنظر نكنيد و مسائل عمومي را در نظر بگيريد، هم‌چنين سعي كنيد كه خوشبين باشيد.

سخنگوي دولت همچنين تاكيد كرد كه دولت در مخالف ريخت و پاش‌ها درصدد است هزينه‌هاي غيرضروري را كاهش دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha