• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۸۵ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8506-02918
  • خبرنگار : 71038

رييس‌جمهوردرمراسم اعطاي نشان لياقت به نخبگان هسته‌يي كشور: *كسي نمي‌تواند ملت ايران را از حق خود محروم كند *اين ملت تازه نهضت علمي وفناوري خود را آغازكرده است

رييس‌جمهوردرمراسم اعطاي نشان لياقت به نخبگان هسته‌يي كشور:
*كسي نمي‌تواند ملت ايران را از حق خود محروم كند
*اين ملت تازه نهضت علمي وفناوري خود را آغازكرده است

رييس‌جمهور گفت: ملت ايران تازه نهضت علمي و فناوري خود را آغاز كرده و از مسيري كه در پيش گرفته است كوتاه نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه يكشنبه همزمان با شب ميلاد امام حسين( ع) با حضور در جمع تعدادي از نخبگان و انديشمندان هسته‌يي در تالار وحدت، و بعد از اعطاي نشان لياقت به 14 تن از نخبگان هسته‌يي كشور، طي سخناني يادآور شد: در مردادماه سال 84 وقتي كه از نيروگاه نطنز بازديد مي‌كردم با تعدادي از جوانان مايوس برخوردم كه به من مي‌گفتند كاري بكن كه اين تاسيسات كه به صورت غيرقانوني و ناحق پلمپ شده است، رفع پلمپ شود و ما امروز خوشبختانه مي‌بينيم كه اين پلمپ‌هاي غيرقانوني رفع شده و جوانان ما هر روز به موفقيت‌هاي جديدي در زمينه‌ي انرژي صلح‌آميز هسته‌يي دست پيدا مي‌كنند ولي اين آغاز راه، آغاز نهضت است.

وي گفت: ملت ايران راه خود را در اين زمينه ادامه خواهد داد و در برابر هيچ تهديد و زوري كوتاه نخواهد آمد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ملت ايران هيچ‌گاه تسليم ظلم نمي‌شود و از حق خود كوتاه نمي‌آيد. من به عنوان نماينده‌ي ملت ايران موظف هستم كه خواسته‌ي ملت ايران را در اين زمينه پي‌گيري كنم و حق ندارم كه در اين زمينه كوتاهي به خرج دهم.

وي گفت: توانايي‌هاي جوانان ملت ايران تازه شكوفا شده و آن‌ها بدون هيچ‌گونه تقليدي دست به فناوري و پيشرفت زده و توانسته‌اند به اين موفقيت‌هاي بزرگ نائل شوند. در اين راستاست كه آنان بايد خود را آماده‌ي جهادي بزرگ براي ساختن وپيشرفت كشور كنند.

رييس‌جمهور گفت: هر روز بيش از گذشته با ديدن اين جوانان موفق و متعهد ، به اين شعار مومن‌تر مي‌شويم كه ما مي‌توانيم و جوانان ما مي‌توانند.

وي با بيان اين كه " ملت ايران هميشه خواهان صلح، آرامش، عدالت و معنويت بوده و حتي براي دشمنان خود نيز دلسوزي مي‌كند" افزود: ما حتي در مورد رژيم صهيونيستي كه دشمن تمام ملت‌هاي منطقه و بشريت است راه حل انتخابات را پيشنهاد كرده و معتقديم از طريق انتخابات و رفراندوم تكليف اين رژيم براي ديگر ملت‌ها روشن خواهد شد.

رييس‌جمهور ادامه داد: ملت ما در پيشرفت و كسب فناوري تصميم قطعي گرفته است و در اين مورد كوتاه نخواهد آمد.

وي گفت: البته ما پيشرفت‌مان فقط به انرژي هسته‌يي و مسايل جانبي آن محدود نمي‌شود. سعي داريم در ديگر زمينه‌هاي علمي نيز پيشرفت كنيم؛ اين محقق شده است و امروز مي‌بينيم كه جوانان و دانشمندان ما به فناوري ترميم ضايعات نخاعي دست پيدا مي‌كنند، ولي باز هم تاكيد مي‌كنم كه ما تازه اول راهيم.

احمدي‌نژاد گفت: كساني كه در حال حاضر با دستيابي ايران به انرژي هسته‌يي مخالفت مي‌كنند، كساني هستند كه از اين انرژي در جهت اهداف غيرصلح‌آميز استفاده كرده و اقدام به توليد بمب هسته‌يي كرده‌اند و افتخار مي‌كنند كه اين اقدام را انجام داده‌اند.

وي ادامه داد : امروز ملت ايران يكپارچه و متحد بر حق مسلم خود پافشاري مي‌‏كند و اين ملت ادعاهاي كساني را كه مي‌‏گويند علم و فناوري براي بعضي‌ها خوب و براي بعضي‌ها بد است را قبول ندارد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در ابتداي سخنان خود در مراسم اعطاي نشان لياقت به نخبگان هسته‌يي كشور با گراميداشت ماه مبارك شعبان و اعياد شعبانيه، توسل والگوگيري از پيامبران و ائمه اطهار را تنها راه نجات بشريت عنوان كرد و گفت: روش و سيره آنان نسخه شفابخش است و هيچ راه ديگر جز راه ائمه، بشر را به مقصود نخواهد رساند.

وي گفت : تنها راه و مهمترين وظيفه در راه پيشرفت و كسب معنويت پيگيري و تعقيب آرمان‌هاي پيامبران و امامان است، حفظ كرامتي كه خدا براي بشريت خواسته است و كرامت انسان در ايمان به خدا و پرهيز از پرستش غير خداست.

وي افزود: پرهيز از خضوع و خشوع ذلت‌بار در برابر ديگران و بي‌نيازي به غير خدا جزو كرامت انساني است و به همين دليل ما بايد روحيه خودباوري را دربين آحاد ملت‌مان تقويت كنيم.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: در اين راستا دولت موظف به فقرزدايي و فراهم كردن همه لوازم پيشرفت جامعه است. دولت بايد فرصت‌هاي رشد و كمال را براي آحاد جامعه فراهم و به توانمندي‌‏هاي مردم اعتماد كند. دولت و ملت؛ همه بايد باور كنند كه مي‌‏توانند مشكلات را از پيش پاي خود بردارند و با قدم‌هاي بلند قله‌‏هاي سر به فلك كشيده پيشرفت و تعالي را فتح كنند.

وي افزود: ملت ايران مي‌‏توانند در علم، فناوري، هنر، اقتصاد، سياست و فرهنگ بهترين باشند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه ما مي‌‏توانيم با عزم جدي و اراده‌ي قوي به قله‌‏هاي پيشرفت علم و فناوري دست پيدا كنيم، افزود: صحنه امروز تاسيسات اصفهان، اراك و نطنز يك نماد و نمونه‌‏اي از توانستن ملت ايران است و شايستگي ملت و جوانان ما كه به اخلاق و ايمان آراسته‌‏اند، بيشتر از كساني است كه فناوري را براي قدرت‌طلبي و زورگويي خود مي‌‏خواهند و از علم و فناوري براي اجراي نقشه‌هاي شيطاني خود بهره مي‌‏برند.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين نكته كه ملت ايران فناوري هسته‌يي را براي تعالي بشريت صلح و آرامش مي‌خواهد، گفت: ملت ايران دستيابي به اين فناوري را حق و تكليف خود مي‌‏داند و كسي نمي‌تواند اين ملت را از حق خود محروم كند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: اگر بخواهيم با منطق كساني كه مخالف پيشرفت كشورها هستند و سعي دارند كه ملت عزيز ايران را از حقوق مسلم خود در ارتباط با انرژي صلح آميز هسته‌يي محروم كنند، صحبت كنيم بايد به آن‌ها بگوييم اين شما هستيد كه منحرف شده و سلاح‌هاي هسته‌يي ساخته و به كار مي‌بريد، اين شما هستيد كه با استفاده از اين سلاح‌‏ها صدها هزار نفر را كشته‌‏ايد و در همسايگي ما در كشور عراق بمب‌هايي با اورانيوم ضعيف شده به كار برده و امراض صعب العلاج و كودكان معلول، حاصل استفاده نامشروع از اين فناوري و حضور غيرقانوني شماست و اين شما هستيد كه بايد مسير ساخت سلاح‌هاي هسته‌يي و كشتار جمعي را كنار بگذاريد. اين شما هستيد كه بايد تمام مراحل فناوري هسته‌يي را كنار بگذاريد زيرا صلاحيت آن را نداريد، اگر صلاحيت داشتيد سلاح نمي‌ساختيد و به داشتن آن افتخار نمي‌‏كرديد.

احمدي نژاد، با اعتقاد بر اين‌كه بدخواهان ملت ايران دو هدف را در بحث هسته‌يي دنبال مي‌‏كنند، گفت: هدف اول آن‌ها جلوگيري از پيشرفت علمي و فني ايران است زيرا ملتي كه عقب نگه داشته شود، بايد دست نياز به سوي آنان دراز كند و اين دشمنان نمي‌‏خواهند ما در هيچ رشته‌‏اي از علوم پيشرفت داشته باشيم و به شدت مانع از انتقال هر نوع فناوري به كشورمان هستند، اما جوانان ما به فناوري غني‌سازي و توليد آب سنگين دست پيدا كرده‌‏اند.

رييس‌جمهور در تشريح هدف دوم آن‌ها نيز گفت: هدف دوم اين بدخواهان شكستن اراده قوي ملت ماست، آن‌ها مي‌خواهند ملت ما را اسير و دچار سستي وتفرقه كنند و نمي‌‏توانند باور كنند كه ملتي توانسته است خارج از عرف و سيطره نظام سلطه، قله‌‏هاي پيشرفت را فتح كند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ملت ما تصميم گرفت و با توكل به خدا روي پاي خود ايستاد و بدانيد هيچ نيرويي نمي‌تواند اين ملت را متوقف كند و بر اين اساس مي‌‏گويم تصميم بزرگ ملت ما يك تصميم قطعي است و در اين مسير، برگشتي وجود نخواهد داشت.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه ده‌ها سال نگذاشتند ملت ما پيش برود و در اين راه مانع‌تراشي كردند، گفت: امروز انرژي جوانان ما متراكم شده و راه خود را باز كرده است، جوانان ما خود را يافته‌‏اند و اين مساله را در دفاع مقدس و سازندگي كشور مشاهده كرديم و تازه نهضت علمي، فناوري آغاز شده است.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه ملت ايران مردمي صلح‌جو، نجيب و عدالت‌خواه است و پيشرفت‌مان تهديدي براي هيچ كشوري محسوب نمي‌شود گفت: ما از مرزهاي انساني كرامت و اخلاق دفاع مي‌‏كنيم و اگر در برابر متجاوز با قدرت مي‌ايستيم جلوه‌‏اي از كرامت انساني است.

وي افزود: پيامبران آموخته‌اند همه‌ي انسان‌ها محترم هستند و انبيا حتي براي دشمنان خود هم غصه مي‌خوردند اين درسي است كه ملت ما به خوبي آموخته و به همين دليل اين ملت هيچ‌‏گاه زير بار تحميل نمي‌رود و بر حقوق مسلم خود تاكيد دارد.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين نكته كه " من به عنوان نماينده مردم موظفم هرچه مردم مي‌خواهند عمل كنم" گفت: هيچ كس انتظاري غير از اين از من نداشته باشد.

وي در ادامه سخنان خود با بيان اين‌كه در برنامه دفاعي ملت ايران بحث سلاح هسته‌يي مطرح نيست، گفت: در بحث هسته‌يي صلح‌آميز ايران بحث تحقيق، پژوهش و استفاده از علم در تعالي ملت ايران مد نظر است ما حتي براي دشمنان خود هم بد نمي‌‏خواهيم.

رييس‌جمهور تصريح كرد: وقتي به كشورهاي متجاوز مي‌‏گوييم از آدم كشي و پر كردن زرادخانه هايشان از سلاح‌هاي ميكروبي، شيميايي و هسته‌يي دست بردارند اين به نفع خود آن‌هاست، اگر به آن‌ها مي‌گوييم دست از جنگ افروزي، شرارت، آدم كشي و ظلم برداريد براي خود آن‌هاست.

وي افزود: ملت ايران به تبعيت از پيامبران، دلسوز همه ملت‌ها و همراه آحاد بشريت است و اين مساله براي بشريت ننگ است كه افرادي دستور كشتن مردم را بدهند و هفته‌ها جهت تحقق اهداف شوم‌شان جلوي آتش بس را بگيرند و اجازه دهند كه صدها زن و كودك بي‌گناه در راستاي اين اهداف شوم كشته شوند.

وي با اشاره به موفقيت‌هاي جوانان شركت كننده در اين مراسم تاكيد كرد: جواناني كه در اينجا حضور دارند نمونه كوچكي از جوانان موفق اين سرزمين هستند و اگر بنا باشد به تمام جهادگراني كه در اين عرصه حضور داشته‌اند مدال داده شود بايد هزاران مدال افتخار اعطا شود.

احمدي‌نژاد خطاب به جوانان گفت: من از همه‌ي جوانان دعوت مي‌‏كنم آماده يك مجاهدت عظيم و تلاش بي‌وقفه شوند، ما مي‌توانيم و بايد بر قله‌هاي شرف و پيشرفت علمي جهان بنشينيم اين لياقت، حق و شايستگي ملت عزيز ايران است.

وي افزود: جوانان ما در مساله هسته‌يي زحمات زيادي كشيده‌اند و اگر مساله دفاع از شرف و عزت ملت ايران نبود كار با اين قوت و عظمت پيش نمي‌رفت.

وي افزود: براي دسترسي به اين قله‌‏ها جوانان ما با اتكا به هوشمندي ذاتي خود عمل كرده‌‏اند و به همين دليل هر روز بيش از گذشته مومن مي‌شويم كه "ما مي‌‏توانيم" وجوانان ما مي‌توانند.

احمدي‌نژاد در پايان اين مراسم خطاب به نخبگان و دانشمندان هسته‌يي كشورمان گفت: آفرين بر عزم هاي قوي، اراده‌هاي محكم، اهداف بلند، استعدادهاي سرشار و مجاهدت هاي بسيار اين جوانان. آفرين بر پيگيري مستمر انديشمندان و آنان كه شايستگي و لياقت ملت ايران را نشان داده‌‏اند من به نمايندگي از ملت ايران از اين عزيزان، مهندسين، اساتيد، كاركنان و كارگران اين طرح‌ها تشكر مي‌كنم و در يك جمله مي‌‏گويم "الحمدالله".

*** در حاشيه ***

به گزارش ايسنا، پيش از سخنان رييس جمهور آقازاده رييس سازمان انرژي اتمي و معاون رييس‌جمهور طي سخناني به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي ابن سازمان و تلاش جوانان كشورمان جهت دستيابي به انرژي صلح آميز هسته‌يي پرداخت.

در اين مراسم قطعه‌هاي -انرژي صلح‌آميز هسته‌يي- و -اي ايران- در حضور رييس‌جمهور و مسوولين دولتي توسط هنرمندان كشورمان در اركستر موسيقي ملي ايران به رهبري فرهاد فخرالديني وخوانندگي عليرضا قرباني اجرا شد كه اين مراسم مورد استقبال شديد شركت كنندگان در اين مراسم قرار گرفت.

قطعه‌ي "انرژي صلح آميز هسته‌يي" كه به مدت 9 دقيقه با تنظيم كامبيز روشن روان و شعري از عليرضا قزوه و ملودي كياني‌نژاد، در تالار وحدت اجرا شد، برعزم جدي ملت ايران براي ساخت و پيشرفت كشورشان و صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران و تلاش جهت گسترش صلح، معنويت و عدالت در عرصه جهان تاكيد شد و بعد ار اجراي دوم يعني قطعه‌اي

ايران قطعه‌اي نمايشي از اشعار سلطان قصيده‌سراي ايران حكيم ابوالقاسم فردوسي با تنظيم چراغي و صداي علي‌رضا قرباني به نمايش درآمد. در اين قطعه‌ي نمايشي هنرمندان كشورمان با انجام حركات موزون بر وصف شكوه و عظمت ملت ايران تاكيد كردند و طي اجراي اين قطعه‌ي نمايشي پرچم سه رنگ كشورمان را همراه داشتند.

در ابتداي اين مراسم بعد از پخش سرود ملي كشورمان و قرائت آياتي از قران كريم، كليپي از فعاليت جوانان غيور كشورمان در راستاي پيشرفت در فناوري هسته‌يي و همچنين بهره‌برداري از پروژه‌ي توليد آب سنگين اراك توسط رييس‌جمهور و بازديد و گفت‌وگوي دكتر احمدي‌نژاد با دانشمندان هسته‌يي شاغل در اين پروژه به نمايش درآمد و در پايان اين كليپ قطرات ذلال آب نمايش داده شد كه در متن زير آن به عربي نوشته شده بود - من الماء كل شي حيات -

به گزارش ايسنا علاوه بر دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور، تعدادي از اعضاي هيات دولت از جمله پرويز داودي معاون اول رييس جمهور، كريمي راد وزير دادگستري، صفار هرندي وزير ارشاد، فتاح وزير نيرو و هم‌چنين تعدادي از مشاورين رييس‌جمهور از جمله هاشمي ثمره جوانفكر،شمقدري و تعدادي از مقامات و مسوولان سازمان انرژي اتمي و نخبگان هسته‌يي همراه با خانواده‌هاي خود حضور داشتند.

در اين مراسم

1- غلامرضا آقازاده رييس سازمان انرژي اتمي ايران نشان درجه يك خدمت

2- محمد قنادي مراغه، نشان درجه 2 پژوهش (سرپرست پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌يي ايران)

3- جابر صفدري، نشان درجه2 لياقت و مديريت(عضو هيات علمي سازمان انرژي اتمي و عضو پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌يي ايران، مديرعامل تاسيسات غني‌سازي نطنز)

4- صولت‌ ثنا، نشان درجه 2لياقت و مديريت (عضو هيات مديره شركت‌ فرآوري سوخت هسته‌يي و مديرعامل يوسي‌اف اصفهان)

5- جعفر محمدي، نشان درجه 2 لياقت و مديريت (مشاور فني سازمان انرژي اتمي و مديرعامل تامين تجهيزات هسته‌يي)

6- هاله بختيار، نشان درجه 3 پژوهش (معاون فني، برنامه‌ريزي و عضو هيئت مديره شركت تامين تجهيزات هسته‌يي)

7- جواد كريمي ثابت، نشان درجه 3 پژوهش،(معاون فني شركت انرژي نوين)

8- حميدرضا مهاجراني، نشان درجه 3 پژوهش (عضو هيات مديره و معاون شركت فرآوري اورانيوم ايران)

9- علي حاجي‌نيا، نشان درجه 3 لياقت و مديريت (مجري طرح احداث مجتمع توليد آب سنگين اراك)

10- عباس رشيدي، نشان درجه 3 لياقت و مديريت، مديريت و نقش موثر در راه‌اندازي زنجيره 164 تايي جهت غني‌سازي اورانيوم

11- علي فدايي، نشان درجه 3 مديريت و لياقت، (معاون طراح در طرح غني‌سازي نطنز و مديريت طراحي سايت كاشان)

12- سيدامير مؤيد علايي، نشان درجه 3 لياقت و مديريت

13- هوشنگ نوبري، نشان درجه 3 لياقت و مديريت،(مدير مجتمع غني‌سازي و معاون نصب و ساخت)

14- مرتضي بهزاد، نشان درجه 3 لياقت،(مديرعامل تكنولوژي سانتري‌فيوژ ايران) را از دست رييس جمهور دريافت كردند.

پيش از اهداي اين نشان‌ها ميرزايي دبير كميسيون اعطاي نشان‌هاي دولتي به تشريح دلايل اعطاي اين نشان‌ها به اين 14 دانشمند هسته‌يي پرداخت و گفت: طبق اصل 129 قانون اساسي هيات محترم وزيران طي جلسه‌ي پنجم شهريورماه جاري خود پس از تصويب كميسيون اعطاي نشان‌هاي دولتي با دادن نشان لياقت با اين 14 نفر موافقت كرد.

وي گفت: در اين مراسم رييس‌جمهور به نمايندگي از ملت ايران به اين فرزندان شجاع و سختكوش نشان‌ها را اعطاء خواهد كرد.

در پايان اين مراسم نخبگان هسته‌يي با رييس‌جمهور عكس يادگاري گرفتند و دكتر محمود احمدي‌نژاد قبل از ترك محل مراسم دقايقي را با اين جوانان برگزيده و خانواده‌هاي آنها گفت‌وگو كرد و مشكلات آن‌ها را شنيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha