• شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۸۵ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8507-12813
  • خبرنگار : 71012

نشست ايسنا با «پيمان ابدي» و اعضاي گروه بدلكاران «گروه بدلكاران آمادگي كاري بهتر از سريال«هشدار براي كبري11» را دارد»

نشست ايسنا با «پيمان ابدي» و اعضاي گروه بدلكاران
«گروه بدلكاران آمادگي كاري بهتر از سريال«هشدار براي كبري11» را دارد»

در نشست گروه «بدلكاران» به سرپرستي پيمان ابدي كه در محل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) برگزار شد، بر علمي بودن اين رشته تاكيد شد و هر كدام از اعضا از اهداف پيش رو و دشواري‌هايي كه در اين راه با آن مواجه خواهند شد، سخن گفتند.

پيمان ابدي گفت: «در بدلكاري، سريال «هشدار براي كبري يازده» براي من اهميتي ندارد. من كار‌هاي بهتري در آلمان انجام داده‌ام اما چون 67 كشور اين سريال را مي‌بينند در نتيجه شناخته شده است. وقتي به ايران آمدم اول به اين نكته فكر كردم كه بايد گروهي داشتم تا با آن‌ها تمرين كنم و بعد اعلام كنم كه گروهي داريم كه مي‌توانيم كارهاي بدلكاري انجام دهيم.»

اهميت خودشناسي در بدلكاري

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، در ابتداي اين نشست پيمان ابدي كه سال‌ها در آلمان به حرفه بدلكاري مشغول بوده و اخيرا براي آموزش گروهي حرفه‌اي به ايران آمده است، با تاكيد بر اهميت خودشناسي در اين رشته، اظهار كرد: بدلكار بايد مدت زيادي را صرف خودشناسي كند. در گروه ما تمام بچه‌هاي تيم تمرين‌هايي يكسان را انجام مي‌دهند حتي اگر مطمئن باشيم كه به خوبي از پس از تمرين بر مي‌آيند.

وي با اشاره به لزوم حضور اعضاي بدلكاري با قد و هيكل‌هاي متفاوت در يك گروه، خاطر نشان كرد: بايد براي هر قد و هيكلي يك نفر را در تيم داشته باشيم تا به راحتي جانشين بازيگر شود.

البته در آلمان اين اتفاق افتاده است كه يك بدلكار مرد با قيد و هيكل درشت، جايگزين يك دختر 8-9 ساله شده است.

جلوه‌هاي كامپيوتري نمي‌تواند تاثيذ بدلكار را داشته باشد

پيمان ابدي با تفاوت قائل شدن ميان ويژوال افكت (Visual Effect) و اسپيشال افكت (Special Effect)، متذكر شد: جلوه‌هاي تصويري (Visual Effect) كار‌هاي جلوه‌هاي ويژه (Special Effect) را بي‌ سر و صدا انجام مي‌دهد. جلوه‌هاي ويژه از زماني كه حرفه بدلكاري به وجود آمد و دوربين شناخته شد به وجود آمد.

انگيزه و تاثيري را كه يك بدلكار با حضور در مقابل دوربين و از طريق جلوه‌هاي ويژه به بيننده منتقل مي‌كند هرگز از طريق جلوه‌هاي كامپيوتري ايجاد نمي‌شود.

پيشينه رشته بدلكاري در دنيا و سابقه بدلكاري در ايران

اين بدلكار كه در رشته روانشناسي تحصيل كرده است درباره پيشينه رشته بدلكاري در دنيا گفت: چيني‌ها در حرفه «بدلكاري» به لحاظ مقطع زماني جلوتر از آمريكايي‌ها هستند و از سال 1977 با استفاده از طناب بدلكاري را آغاز كردند اما بايد گفت آمريكايي‌ها به لحاظ حرفه‌اي جلو‌تر از چيني‌ها هستند.

پيمان ابدي، با اشاره به سابقه بدلكاري در ايران گفت: در ايران همه بدلكاري را با «بيك ايمان وردي»، و مشت‌هايي كه در اهالي كافه‌ها بهم مي‌زدند، مي‌شناسند. در حالي كه در دنيا، بدلكاران بر ماشيني كه در حال چپ كردن است و روغن و بنزينش مي‌ريزد، سوار مي‌شوند و در حقيقت كار آتش نشاني را هم انجام مي‌دهند.

80 درصد بدلكاري علم و 20 درصد آن جرات

به گفته وي، 80 درصد از دروس رشته بدلكاري را رياضي ـ فيزيك تشكيل مي‌دهد و 20 درصد ديگر جرات است.

بدلكار سريال آلماني «هشدار براي كبري11» با بيان اين كه جرات نفس بسيار كمي در بدلكاري دارد اضافه كرد: اعضاي گروه هم نه به خود، بلكه به من اطمينان دارند و اگر اين اطمينان وجود داشته باشد، اتفاقي برايشان نمي‌افتد. محاسباتي كه در بدلكاري انجام مي‌شود همه علمي است كه در ذهن انجام مي‌شود.

ابدي، هدف داشتن در زندگي را مهم خواند و افزود: در زندگي هيچ گاه به دنبال 20 هدف به يكباره نمي‌روم. بلكه يك هدف را دنبال مي‌كنم. برنامه‌ريزي كردن و برنامه‌داشتن در زندگي يكي از راز‌هاي موفقيت است. سعي من بر اين بود كه با كار‌هايي كه انجام مي‌دهم در سينماي ايران (كه يكسري انگيز‌ه‌ها در چند سال اخير در آن از بين رفته و فقط گريه و زاري باقيمانده) انگيزه هاي تازه به وجود بياورم.

چقدر سينما و تلويزيون از انگيزه‌هاي گروه بدلكاران آگاه‌ست

وي در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا اين سينما و تلويزيون از هدف شما آگاه است يا به تنهايي قصد انجام چنين كاري را داريد؟ گفت: من ابتدا در مورد اين مساله فرهنگ‌سازي كردم. انجام اين كار به تنهايي ميسر نبود، بنابراين گروهي تشكيل دادم. سعي كردم فرهنگ را ابتدا ياد بدهم و بعد بگويم چگونه بايد وارد عمل شد.

پيمان ابدي در توضيح مطلب بالا افزود: مهم اين است كه مردم بدانند بدلكاري به انجام كار‌هاي رزمي محدود نمي‌شود. بايد قدرت تصويري مردم را بالا برد.

سينماي ايران الان براي انجام بدلكاري 20 نفر از افرادي كه دور يك مدان نشسته‌اند را انتخاب كرده و در ازاي پرداخت هزار تومان از آن‌ها مي‌خواهد كه خودشان را به زمين بزنند.

ايراني مي‌تواند ...

سرپرست گروه «بدلكاران»، درباره تشكيل تيم‌هاي بدلكاري و اين كه فعاليت گروه «بدلكاران» تا چه اندازه در ايران و از سوي مراجع مختلف سازمان يافته است، متذكر شد: موقعيت خوبي در آلمان دارم و به هيچ وجه زندگي‌ام در آلمان را رها نكردم تا در ايران از كساني خواهش كنم كه گاه حتي نمي‌فهمند من درباره چه صحبت مي‌كنم. پس مهم‌ترين قضيه انجام اين كار بود و از ابتدا هم هيچ جنبه مالي برايم نداشت و نيتي كه يك انسان دارد برايم با ارزش‌تر است.

وي ادامه داد: در آلمان همه به ايران مي‌گفتند كشور جهان سوم و اين مساله باعث مي‌شد كه خيلي به من بر بخورد. بنابراين به تحصيل در رشته روانشناسي پرداختم، زبان‌هاي روز دنيا را ياد گرفتم و سعي كردم خودم را آن قدر بالا ببرم كه بتوانم بگويم يك ايراني توان انجام چنين كار‌هايي را هم دارد.

پيمان ابدي، درباره آغاز فعاليتش در ايران گفت: ايراني‌ها در بدو امر انگيزه‌هاي بسيار بالايي دارند. اما به تدريج اين انگيزه فروكش مي‌كند. بنابراين وقتي وارد ايران شدم 30 – 40 تن در خواست كردند تا به آن‌ها آموزش بدهم، اما به تدريج از اين تعداد كاسته شد. البته هرگز اين طور نبوده كه از شاگردانم پول آن چناني بگيرم و سوله‌هاي بي‌امكانات را اجاره كنم، بلكه از همان ابتدا گران‌ترين مجموعه ورزشي ايران را گرفتم و شاگردانم را از ميان كساني انتخاب كردم كه دنبال يادگيري و عاشق و فيلم و سينما باشند.

آمادگي كاري مشابه با سريال «هشدار براي كبري يازده»

وي مدعي شد: اعضاي گروه «بدلكاران» هم اينك آمادگي اين را دارند كه كاري مشابه با سريال «هشدار براي كبري يازده» را بدلكاري كنند.

پيمان ابدي درباره‌ي اين كه قصد فيلمسازي دارد اظهار كرد: در ايران مي‌گويند كسي كه مي‌خواهد يك فيلم سينمايي بسازد بايد چند فيلم سينمايي توليد كرده باشد. بايد در همين جا بگويم كه من در آلمان فيلم‌هايي توليد كرده‌ام كه به لحاظ مالي و معنوي بهتر از فيلم‌هاي ايراني بوده‌اند. داستان‌هايي كه اغلب در فيلم‌هاي ايراني ديده مي‌شود اينست كه يك دختر و پسر عاشق هم باشند در اروپا اصلا وجود ندارد.

هر يك از اعضا گروه يك پيمان ابدي در ايران است

اين بدلكار كه در رشته «شيرجه» در سطح جهاني فعاليت داشته و ركورد سال 2004 را شكسته است، درباره آينده اعضاي گروه «بدلكاران» گفت: نمي‌توانم بگويم كه همه آن‌ها مي‌توانند به آرزوهايشان برسند، ولي تا آنجايي كه با من باشند هر هدفي كه داشته باشم براي آن‌ها نيز خواهم خواست.

هر كدام از اين‌ها كه لباس گروه بدلكاران را به تن داشته باشند يك پيمان ابدي در ايران است. مانند اين بچه‌هاي خيلي در ايران هست و الان آمادگي آن را داريم كه اين چند نفر را به گروهمان اضافه كنيم.

وقتي با آقاي ابدي آشنا شدم

به گزارش ايسنا در ادامه اين نشست، ارشا اقدسي كه در رشته تربيت بدني در دانشگاه ايتاليا قبول شده و براي همكاري با اين گروه اين رشته را رها كرده است درباره همكاري با پيمان ابدي گفت: وقتي با آقاي ابدي آشنا شدم تصميمم براي تحصيل در ايتاليا تغيير كرد. اين در حاليست كه سال‌ها براي رفتن به اين دانشگاه تلاش كردم اما حالا از تصميمي كه گرفته‌ام راضي هستم.

قصد ما سوژه‌هاي سطح بالاي اكشن است

شهرام فاضل، ديگر عضو گروه «بدلكاران» درباره سينماي ايران و پرداختن به سوژه‌هاي تكراري در فيلم‌هاي سينمايي خاطرنشان كرد: سوژه‌هاي سطح بالا با اكشن همراه است. قصد ما بر اين است فيلم‌هايي بسازيم كه به لحاظ سوژه و فيلم‌برداري در سطحي بالا قرار بگيرند.

بايد تكنيك بدلكاري را بياموزيم

امير مهرعلي از اعضا گروه بدلكاران نيز درباره صحنه‌هاي رزمي فيلم‌هاي ايراني خاطر نشان كرد: تمام كساني كه در سيما كار بدلكاري انجام مي‌دهند، رزمي كار هستند. در حالي كه اين افراد بايد تكنيك انجام اين كار مقابل دوربين را هم ياد بگيرند.

كانون بدلكاران ايران به دنبال راه علمي نبوده

پيمان ابدي در ادامه نشست خبري خبرگزاري دانشجويان ايران و صحبت‌هاي اعضاي گروه خود، با بيان اين كه بدلكاري در ايران قضيه جديدي نيست، تصريح كرد: در ايران يك كانون بدلكاران سينما داريم و افرادي كه در اين كانون فعاليت‌ مي‌كنند سال‌ها وظيفه بدلكاري فيلم‌ها را بر عهده داشته‌اند. اما اين‌ها به دنبال راه‌هاي علمي انجام دادن بدلكاري نرفته‌اند در حالي كه بدلكاري يك علم است.

بايد به موقع فيلم و سريال اكشن بسازيم

پيمان ابدي درباره انگيزه‌هاي مالي و برگشت سرمايه كه بخشي از اهداف فيلم‌سازي و صنعت سينما را شامل مي‌شود، گفت: در ايران انگيزه‌هاي مالي بيشتر از كشور‌هاي ديگر نيست. در كشور‌هاي ديگر نيز غير از اين نيست و برگشت سرمايه بخش سهمي را شامل مي‌شود ضمن اين كه امكانات هميشه به پول محدود نمي‌شود.

وي كه به آينده گروه خود بسيار اميدوار است ادامه داد: اگر 6 ماه تمرين نكرده‌ بودم و اين جا با اعضاي گروهم ننشسته بودم، نمي‌توانستم حرفي بزنم. فيلمسازان ايراني علاقه بسياري به ساخت فيلم‌هاي اكشن دارند و اين كه ما خودمان را به موقع نشان دهيم بسيار مهم است.

پيمان ابدي گفت: پس از مدتي تمرين تصميم گرفتم تواناييهايمان را به مردم نشان دهيم. بنابراين در ميدان وليعصر با چند تا اتومبيل ب ام و نو، به اجراي برنامه نمايشي پرداختيم و در روز روشن و در عرض 30 ثانيه بچه‌ها به صورت مسلح چند تا دزد را دستگير كردند. بعد از آن در اتوبان نيايش از يك ماشين در حال حركت با سرعت 80 -90 كيلومتر به سقف ماشين ديگر پريديم. اين گونه بود كه با درست كردن چنين صحنه‌هايي از خودمان تبليغ كرديم.

امكانات بدلكاري در ايران

پيمان ابدي، امكانات بدلكاري در ايران را كافي دانست و تصريح كرد: فيلم‌سازان ايراني اگر به جاي اين كه 100 ميليون پول به دو هنرپيشه بدهند، تا در فيلمشان بازي كند، 50 تا هنرپيشه خوب و تحصيلكرده كه به رشته بدلكاري آشنا هستند را در مقابل دوربين ببرند فيلم‌هاي بهتري خواهند ساخت. امكانات بدلكاري در ايران به اندازه كافي هست. ممكن است در اختيار گرفتن تجهيزات مدت زمان ببرد اما ميسر است.

همكاري با پروژه تلويزيوني «حادثه سواران»

وي درباره همكاري با پروژه تلويزيوني «حادثه سواران» يادآور شد: تهيه كننده حادثه سواران پولي در اختيار من نداد و بيشتر امكانات از سوي خودمان تامين مي‌شود با اين حال خوشحالم كه با آقاي اسكندري همكاري مي‌كنم. چرا كه ايشان براي ما ارزش قائلند. ايشان تمام امكاناتي كه مي‌خواستم را در اختيارم گذاشته‌اند.

داشتن سليقه در فيلمسازي

پيمان ابدي، سليقه كارگردان و تهيه‌كننده را علاوه بر امكانات در موفقيت يك اثر دخيل دانست و افزود: هر چه سليقه كارگردان و تهيه كننده بهتر باشد، بيشتر براي كار ارزش قائل است. اما اگر براي مقداري پول، شهرت و غيره اقدام به اين كارها كنند موفق نمي‌شوند.

من براي نشان دادن سليقه‌ام، گران‌ترين هنرپيشه‌ها را نمي‌آورم. بلكه گران‌ترين ماشين‌ها را مي‌آورم و كار بدكاري با آن انجام مي‌دهم.

وي ادامه داد: در كنار سليقه تجربه نيز نقش اساسي دارد. داستان در كنار هنرپيشه‌اي خوب و با تجربه به موفقيت يك اثر مي‌انجامد. يك بدلكار خوب بايد بتواند بهترين هنرپيشه باشد. اما نياز نيست بهترين هنرپيشه حتي بدترين بدلكار باشد.

بدلكار حرفه‌اي بايد بداند دوربين چيست، چگونه به دوربين نگاه كند و كجاي دوربين بايستد.

انتقاد از كادر‌هاي بسته فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني

سرپرست گروه بدلكاران با انتقاد از كادر‌هاي بسته فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني، متذكر شد: همه كادر‌هايي كه در ايران گرفته مي‌شود، بسته است و كلوز‌آپ مي‌گيرند. چرا كه كارگردان نمي‌تواند پشت هنر پيشه را كنترل كند در حالي كه در فيلم‌هاي اكشن چند تا اتفاق در يك پلان مي‌افتد. فيلم‌هاي اكشن ايراني به محصولات 50 سال قبل سينماي هند و تركيه شبيه هستند. در اين فيلم‌ها اول صدا مي‌آمد، بعد ضربه نشان داده مي‌شد و بعد مي‌ديديم طرف افتاده است.

با كمترين هزينه مي‌توان بهترين فيلم‌هاي را ساخت

به گزارش ايسنا، در ادامه صحبت‌هاي ابدِي، مهدي احمدي، يكي از اعضاي گروه بدلكاران با اعتقاد بر اين كه در ايران از امكانات استفاده بهينه نمي‌شود گفت: با كمترين هزينه مي‌توان بهترين فيلم‌هاي را ساخت.

در كاري كه براي راهنمايي رانندگي انجام داديم همه اعضاي گروه ماشين‌هاي خودشان را آوردند و همگي آسيب ديده هستيم. در اين كار اگر ضرر نكرده باشيم، منفعت نبرده‌ايم. اما هدف ما ارائه كار جديد است تا تحولي در سينماي اكشن ايران صورت بگيرد.

ارشا اقدسي، با يادآوري اين كه مصاحبه‌هاي اين چنين و روي خط رفتن براي پيمان ابدي و امثال اين اولين بار نيست كه اتفاق افتاده باشد، خاطر نشان كرد: تا جايي كه به ما مربوط مي‌شود هر حرفي زديم انجام داده‌ايم اما در ايران ورزشكاران بسياري آمدند، هيچ كس حمايت نكرد و مجبور شدند بروند.

آقاي ابدي تا حدودي در حد رايگان اين امكانات را در اختيار ما قرار مي‌دهند. اگر قرار بود در آمدي كه در آلمان به دست مي‌آورند از ما مي‌گرفتند جواناني مثل ما هيچ‌گاه نمي‌توانستند وارد اين حرفه شوند.

خيلي‌ها آرزو دارند «آرنولد» شوند

پيمان ابدي نيز اضافه كرد: اگر من انگيزه نداشتم در ايران نمي‌ماندم. من وقتي هماهنگي و پشتكار بچه را ديدم اين انگيزه را پيدا كردم. گران‌ترين هزينه‌اي كه براي بچه‌ها صرف كردم «وقتم» بود. جنبه مالي از بين ما رفته است. خيلي‌ها آرزو دارند «آرنولد» شوند و ممكن است در بين گروه من هم باشد اما انگيزه‌ و هماهنگي كه در بين اين بچه‌ها ديدم در بين تم ملي فوتبالمان هم نديده‌ام.

قدرت گروه در تنهايي از بين مي رود

وي به اين پرسش كه آيا نگران نيست روزي اعضاي گروهش وي را ترك كنند پاسخ منفي داد و افزود: نه نگران نيستم بچه‌ها بروند. چون امضاي من پاي آن‌هاست. خودشان همين الان هم اگر بخواهند مي‌توانند بروند و من تائيد مي‌كنم با من كار كرده‌اند. اما تنهايي كار كردن كمي سخت است. قدرتي كه اين گروه دارد در تنهايي كار كردن از بين مي رود.

رابطه اعضاي گروه بدلكاران با پيمان ابدي

احمدي درباره رابطه اعضاي گروه بدلكاران با پيمان ابدي گفت: آقاي ابدي جداي اين كه مربي ما باشند دوست ما هستند. بچه‌ها تنها به عشق اين حرفه كار مي‌كنند. همين كه نام ما به عنوان اولين تيم بدلكاري ثبت مي شود، كافي است. اگر روزي اين كار در ايران حرفه‌اي شود، اگر بخواهد از كسي نام ببرند بايد از اين گروه نام ببرند.

بابك باقري، از ديگر اعضاي گروه بدلكاران در نشست ايسنا خاطرنشان كرد: هر كس كه علمي و قدرتي دارد صد در صد يك جا آن را نشان نمي‌دهد. دير يا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. از امروز به بعد هر چه به اين گروه اضافه مي‌شود شهرت است. چرا كه ما علمش را داريم و هرگز نا اميد نيستيم.

صبر من آنقدر زياد است...

پيمان ابدي نيز در ادامه تصريح كرد: در نهايت با كاري كه انجام مي‌دهم و رفتارم مي‌توانم به عنوان يك انسان الگوي خوبي براي جوانان بي‌هدف باشم. اگر يك نفر هم با اين قضه تحت تاثير قرا بگيرد به هدفم رسيده‌ام.

وي در عين حال گفت: اگر كسي نخواهد در ايران فيلم و سريال اكشن بسازد، خودمان كه فيلمنامه و دوربين داريم، شروع به فيلم‌سازي مي‌كنيم.

صبر من آنقدر زياد است كه حالا حالا‌ها تمام نمي‌شود. اما روزي كه تمام شود، تنها نا اميد مي‌شود و آن وقت است كه بار و بندليم را مي‌بندم و مي روم.

تفاوت‌هاي كارگرداني درام و كارگرداني صحنه‌هاي اكشن

پيمان ابدي درباره تفاوت‌هاي كارگرداني درام و كارگرداني صحنه‌هاي اكشن اظهار كرد: كارگردان درام به هيچ وجه اجازه دخالت در صحنه‌هاي اكشن را ندارد. چرا كه اگر مي‌توانست خودش اين كار بر عهده مي‌گرفت، در چنين صحنه‌هايي كارگردان صحنه‌هاي اكشن (coordinator) جاي او را مي‌گيرد. ضمن اين كه كارگردان صحنه‌هاي اكشن به هنگام تدوين اين صحنه‌ها تنها مي‌تواند پيشنهاد بدهد و تهيه كننده است كه تصميم نهايي را مي‌گيرد.

سرپرست گروه بدلكاران درباره پذيرش ايده‌هاي اعضاي گروه در برخي صحنه‌ها، متذكر شد: گاهي بچه‌ها به من ايده‌هايي مي‌دهند كه بهتر است اما فعلا نمي‌توانيم اين كار‌ها را انجام دهيم. براي مثال پليس ايران به من مي‌گويد نمي‌خواهيم برخي از توانايي‌هاي بدلكاري را انجام دهيم. چون ما نمي‌توانيم اين كارها را در واقعيت انجام دهيم و توقع مردم بالا مي‌رود. اين در حاليست كه برخي صحنه‌هايي كه در فيلمي مانند «هشدار براي كبري يازده» به تصوير كشيده مي شود، از حد توان پليس آلمان خارج است.

پليس واقعي و بدلكاري

وي ياد‌آور شد: آن چه ساخته مي‌شود فيلم يا سريال است و وجود تخيل را حدودي مي‌توان به آن اضافه كرد. اضافه كردن اين صحنه‌اي قدر و منزلت پليس را بالا مي‌برد. پليس معمولي در هيچ كجاي دنيا آن قدر پول نمي‌گيرد كه از ماشينش بيرون بپرد و جان كسي را نجات دهد. اما اين صحنه در فيلم‌هاي اكشن به تصوير كشيده مي‌شود.

پيمان ابدي، مدعي شد: گروه بدلكاران در حال حاضر آماده است تا فيلم‌هاي اكشني بالاتر از هشدار براي كبري يازده و ماتريكس را بسازد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه تا چه زماني فعاليتش در ايران را ادامه خواهد داد گفت: تا موقعي كه بچه‌ها به من نگفته‌اند كه بروم هدفم را ادامه خواهم داد و حتي اگر يكي از اين‌ها باقي بمانند به كارم ادامه مي‌دهم.

راه رفتن با اسلحه بسيار مهم است

ابدي آمادگي جسماني و دانستن دانش نظامي توسط بدلكار را مهم دانست و افزود: آمادگي جسماني بدلكار به توانايي مربي بستگي دارد و اين كه توقع وي تا چه حد باشد.

نداشتن بنيه ورزشي براي بدلكار يك ضعف محسوب نمي‌شود مي‌تواند با تمرين اين عيب را اصلاح كند. اين كه بدلكار بداند حتي چگونه اسلحه را به دست گيرد خيلي مهم است. حتي راه رفتن با اسلحه بسيار مهم است و يك بدلكار بايد بلد باشد بجنگد، كتك بخورد، از ماشين به زمين بيفتد و غيره.

وي همچنين درباره‌ي آموزش دادن تجربه و علم به گروه گفت: برخي سينماگران فكر مي‌كنند كه اگر به كسي آموزش دهند جاي وي را خواهند گرفت. اما من با اين تفكر مخالفم. هر روز با حركاتي كه اين بچه‌ها انجام مي‌دهند، بر تجربه من اضافه مي‌شود. ضمن اين كه توقع گروهي كه قصد ساختن فيلمي را دارند نيز از گروه بدلكار بسيار مهم است.

فيلم بزن و بكش نمي خواهم

وي در ادامه گفت: اگر فيلمساز از ما بخواهد كه فيلمي تنها بزن بكش بسازيم، به هيچ وجه راضي نخواهم شد. من ترجيح مي‌دهم در يك فيلم از تمام توانايي‌هايمان بهره بگيريم.

فعاليت اين گروه در كشورهاي ديگر

سرپرست گروه بدلكاران درباره فعاليت اين گروه در كشورهاي ديگر خاطرنشان كرد: از كشور‌هاي ديگر سراغ اين بچه‌ها مي‌آيند از دبي به من زنگ زدند كه به آن جا بروم و با آنها كار كنم اما من به آنها گفتم اگر قصد آموزش داريد شما بياييد. ضمن اين كه ما هنوز در مرحله شروع هستيم. قصد من اين است كه ابتدا در پايتخت كار كنيم وبچه‌ها مقابل دوربين بروند، وقتي مطمئن شدم، اعلام مي‌كنم كه در تمام آسيا مي‌توانيم كار انجام دهيم.

سازندگان حادثه سواران در ابتدا انتظار بسيار محدودي از ما داشتند

پيمان ابدي در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا در مجموعه‌ي تلويزيوني «حادثه سواران» از تمام ابزار‌ و توانمندي‌هاي خود استفاده‌ كرده‌اند گفت: اين سريال ساختاري مستند دارد و آيتم‌هايي كه قصد ضبط آن را داشتند تنها با اين هدف طراحي مي‌شد كه نشان دهند يك صحنه در حال اتفاق است. اما نمي‌خواستند خود صحنه را نشان دهند. سازندگان حادثه سواران در ابتدا انتظار بسيار محدودي از ما داشتند اما وقتي ديدند كه يكي از اعضاي ما از ماشيني با سرعت 40 كيلومتر بيرو پريد و قل خورد و بلند شد، متوجه توانايي‌هاي ما شدند. ضمن اينكه كادر‌هايي كه در اين سريال برايشان درست مي‌كنم، همه سينمايي است.

پيشنهاداتي كه تا كنون ‌براي حضور در فيلم‌ها و سريال‌ها شده

وي در پاسخ به پرسشي درباره پيشنهاداتي كه تا كنون ‌براي حضور در فيلم‌ها و سريال‌ها شده است، اظهار كرد: يكي – دو تا پيشنهاد از سوي صدا و سيما به من شد كه برخي از آنها بي احترامي بود و من نشنيده مي‌گيرم تا وقتي اينگونه پيشنهاد‌ها باشند ترجيح مي‌دهم با يك فيلم كوچولو شروع كنم .اما همه را تحت تاثير قرار دهم.

زماني تنها بيست دقيقه اتوبان يادگار امام را مي‌بستند و دو تا پليس نامحسوس را در اختيارمان مي‌گذاشتند ولي الان تمام روز اين اتوبان را مي‌بندند و امكانات بيشتري در اختيارمان قرار مي‌دهند.

درآينده‌اي نزديك يك كاميون را در اتوبان چپ خواهيم كرد

پيمان ابدي اعلام كرد: درآينده‌اي نزديك يك كاميون را در اتوبان چپ خواهيم كرد.

ما مي‌خواهيم يك فيلم پليسي بسازيم

وي همچنين با بيان اين كه قصد ساخت فيلمي پليسي را دارد گفت: فيلم‌هاي جنگي، عاطفي و خنده‌دار به اندازه كافي در ايران ساخته شده است ما مي‌خواهيم يك فيلم پليسي بسازيم.

ابدي كه آرزو داشته كارگردان شود، در اين باره اظهار كرد: از آنجا كه در آلمان جزء اعضاي جديد گروه بودم، بايد 4 – 5 سالي صبر مي‌كردم تا بعد از اعضاي قديمي‌تر كارگردان مي‌شدم ضمن اين كه قدرت بدني انسان محدود است و من الان 34 سال دارم كه كمي براي ادامه بدلكاري دير است. پدر و مادر من تا سال گذشته حتي نمي‌دانستند من بدلكار هستم چرا كه نمي‌خواستم آن‌ها را نگران كنم.

نشان مبارزه با ايدز بر روي پيراهن‌ بدلكاران

فروتيش رضوانيه، كه مسؤوليت روابط عمومي اين گروه را نيز بر عهده دارد درباره استفاده از نشان روبان قرمز علامت مبارزه با بيماري ايدز بر روي پيراهن‌هاي گروه بدلكاران، خاطر نشان كرد: اولين حركت ما در راه مبارزه با بيماري ايدز استفاده از علامت روبان قرمز بر روي لباسهايمان است تا مردم با اين نماد آشنا شوند و درمراحل بعدي اقدامات ديگري نيز انجام خواهيم داد.

به گزارش ايسنا اعضاي گروه بدلكاران عبارتند از: بابك باقري، ارشا اقدسي، مصطفي مرتضي‌پور،‌عليرضا قره‌خاني،شهرام فاضل، امير مهرعلي، سيامك عباسي، حميدرضا قره‌خاني، سعيداصانلو، مهدي احمدي، امير احمدوند، حميد نامور، مازيار فرزانه و فروتيش رضوانيه.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha