• جمعه / ۲۸ مهر ۱۳۸۵ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8507-15872
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

در پي انتصاب رييس پليس جديد پايتخت، مراسم توديع سردار طلايي روز يكشنبه برگزار مي‌شود

در پي انتصاب رييس پليس جديد پايتخت،
مراسم توديع سردار طلايي روز يكشنبه برگزار مي‌شود

در پي انتصاب سردار احمد رضا رادان، فرمانده انتظامي خراسان رضوي به سمت رييس پليسي پايتخت از سوي فرمانده ناجا، مراسم توديع سردار مرتضي طلايي و معارفه فرمانده انتظامي جديد تهران بزرگ روز يكشنبه سي‌ام مهرماه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چندي پيش به دنبال انعكاس خبر استعفاي سردار مرتضي طلايي از سمت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به پرسش خبرنگاران در اين باره عنوان كرد: «هر وقت مقرر شد شخصي به عنوان جايگزين رييس پليس پايتخت معرفي شود، آنوقت استعفاي سردار طلايي را تاييد مي‌كنم».

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا رييس پليس پايتخت به دليل نامزدي در انتخابات شوراي شهر تهران، استعفاي خود را تسليم فرماندهي ناجا كرده است؟ تصريح كرد: سردار طلايي از حدود يكسال پيش، درخواست استعفا از منصب فعلي و انتقال به بخش ديگري از نيروي انتظامي را مطرح كرده بود و اين مساله هيچ ارتباطي به نامزد شدن وي در انتخابات شوراي شهر تهران ندارد.

سردار احمدي مقدم، فعاليت در فرماندهي انتظامي تهران بزرگ را سنگين و فرساينده دانست و در عين حال خاطرنشان كرد: سردار طلايي از حدود يكسال پيش اصرار دارد، بدليل سختي كار در تهران بزرگ به بخش ديگري از نيروي انتظامي منتقل شود، اما يكي از مشكلات تصميم‌گيري در اين زمينه اين است كه بايد ابتدا براي اين سمت جايگزيني شايسته مشخص شود، چراكه پايتخت به شخصي نياز دارد كه بتواند از پاسخگوي به اين منصب و مشكلات موجود بر آيد و در اين ميان سردار طلايي به دليل شايستگي‌هايي كه دارد از عهده مشكلات تهران بر مي‌آيد.

به گزارش ايسنا در پي موافقت فرماندهي سپاه با بازنشستگي سردار طلايي كه از سپاه پاسداران در نيروي انتظامي مامور به خدمت بود، فرمانده نيروي انتظامي، انتخاب فرمانده انتظامي جديد تهران بزرگ را در دستور كار قرار داد و سرانجام پس از بررسي‌ سوابق، سردار احمد رضا رادان، فرمانده انتظامي سابق خراسان رضوي را طي حكمي به اين سمت منصوب كرد.

سردار رادان متولد سال 1342 در اصفهان و داراي دو فرزند دختر و پسر است و سابقه حضور طولاني در جبهه‌هاي دفاع مقدس در رده‌هاي فرماندهي را دارد و به درجه جانباري نيز رسيده است.

وي پيش از اين فرماندهي انتظامي استان‌هاي سيستان و بلوچستان و خراسان را نيز در كارنامه كاري خود دارد.

به نوشته پليس خبر سردار رادان در ارزيابي فرماندهان انتظامي استانها در سال 84، رتبه اول را كسب كرده است.

به گزارش ايسنا در خصوص ويژگي‌هاي بارز سردار طلايي به نيكي مي‌توان به مردمي و پاسخگو بودن وي اشاره كرد.

وي كه در طول شش سال فرماندهي پليس تهران ارتباط مؤثري با رسانه‌ها داشت، همواره بر اين اعتقاد بود كه خبرنگاران عناصري ثابت و قوام بخش در چرخه حساس تحولات اجتماعي هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha