• جمعه / ۵ آبان ۱۳۸۵ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 8508-01480

35 ميليارد ريال براي خريد تجهيزات گارد اجرايي محيط زيست هزينه شد قانون حفاظت از آبهاي تحت حاكميت ايران در رابطه با آلودگي‌هاي نفتي اصلاح شد

35 ميليارد ريال براي خريد تجهيزات گارد اجرايي محيط زيست هزينه شد
قانون حفاظت از آبهاي تحت حاكميت ايران در رابطه با آلودگي‌هاي نفتي اصلاح شد

مديرکل دفتر نظارت و بازرسي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: 35 ميليارد ريال براي خريد تجهيزات گارد اجرايي هزينه شده است.

به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس رمضاني در يك نشست خبري با اشاره به اين كه ايجاد گارد اجرايي حفاظت محيط زيست افزود: در اين راستا مذاكراتي نيز با ستاد فرماندهي كل قوا و نيروي انتظامي صورت گرفته و موضوع نيز از طريق وزارت كشور پيگيري شده است.

وي افزود: در سال 85 دفتر رسيدگي به شكايات حدود 4 هزار و 700 گزارش را رسيدگي كرده است، ضمن اينكه تعدادي از قراردادهاي ميلياردي كه تخلفاتي در آن صورت گرفته لغو شده‌اند.

وي تصريح كرد: محيط‌بانان اقشار آسيب‌پذيري هستند كه بايد مورد حمايت قرار گيرند، ضمن اينكه تجهيزات، سلاح، جليقه ضدگلوله و امكانات لازم نيز بايد در اختيار آنان قرار گيرد كه در اين راستا 5/2 ميليارد تومان براي خريد تجهيزات در يك بخش و در بخش ديگر يك ميليارد تومان براي خريد ساير لوازم هزينه شده كه بخشي از آن به استانها واگذار مي‌شود.

سرپرست معاونت آموزش سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد:

برگزاري جشنواره كودك، محيط زيست و سلامت

تشکيل کارگروه ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي حفاظت از محيط زيست

تدوين اساسنامه شبكه‌هاي مردم نهاد استانها

مهندس رييس‌زاده، سرپرست معاونت آموزش سازمان حفاظت محيط زيست نيز در اين نشست خبري گفت: جشنواره كودك محيط زيست و سلامت 13 تا 17 آبان برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه آگاهي‌هاي كافي در خصوص محيط زيست بين مردم و مسؤولان به اندازه كافي وجود نداشته و اين بحث به صورت جدي در دستوركار وزارتخانه‌ها قرار نگرفته است، افزود: در اين راستا سازمان حفاظت محيط زيست براي اولين بار نظام‌نامه آموزش را براي سال‌هاي آتي تدوين كرده كه در آن مجموعه موضوعات آموزشي كه بايد در سيستم آموزش كشور ديده شود، در نظرگرفته شده است.

سرپرست معاونت آموزش سازمان حفاظت محيط زيست تصويب آيين‌نامه بند «الف» ماده 64 قانون برنامه چهارم توسعه را از جمله اقدامات مثبت در زمينه آموزش دانست و تاكيد كرد: كارگروه اين آيين‌نامه نيز تا 2 هفته آتي تشكيل خواهد شد.

وي همچنين از تدوين اساسنامه شبكه‌هاي مردم نهاد استانهاي كشور خبر داد.

مديرکل محيط زيست دفتر دريايي سازمان حفاظت محيط زيست:

قانون حفاظت از آبهاي تحت حاكميت ايران در رابطه با آلودگي هاي نفتي اصلاح شد

به گزارش ايسنا، دكتر نبوي، مديرکل دفتر محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست نيز در اين جلسه از اصلاح قانون حفاظت از آبهاي تحت حاكميت ايران در رابطه با آلودگيهاي نفتي خبر داد و گفت: در اين زمينه منتظر نظر نهايي هيات دولت هستيم.

وي تاكيد كرد: بسياري از واحدهاي دست‌اندركار در مسابل نفتي موضوعات زيست‌محيطي را رعايت نمي‌كنند، اين در حاليست كه در گزارشهاي ارزيابي زيست محيطي خود موارد منفي و تاثيرات سوء بر محيط زيست را در گزارش خود لحاظ نمي‌كنند.

نبوي گفت: برخي از واحدهاي نفتي نيز بدون انجام ارزيابي‌هاي زيست‌محيطي و نهايتا كسب مجوز از سازمان حفاظت محيط زيست اقدام به ساخت تاسيسات كرده كه بعضا براي آن ميلياردها تومان هزينه مي‌شود كه با توجه به آلودگي‌هاي زيست محيطي حتي امكان تخريب آنها وجود ندارد و اين خود معضل بزرگي است چرا كه از منابع ملي براي آن هزينه شده است.

وي گفت: جلساتي با نمايندگان وزارت امور خارجه و نيز مجلس شوراي اسلامي در خصوص ساخت جزاير مصنوعي تشكيل شده است و پيشنهاد صريح و مشخص ما اين است كه طبق پروتكل EIA جلوي اين نابساماني گرفته شود.

مديركل محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست از آماده شدن برنامه ملي در ايران خبر داد و گفت: بازنگري و آماده‌سازي برخي قوانين از سوي دفتر محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست صورت گرفته كه يكي از آنها مربوط به سال 54 مربوط به حفاظت از آب‌هاي تحت حاكميت ايران در رابطه با آلودگي‌هاي نفتي است كه مورد بازنگري قرار گرفته تا در هيات دولت مراحل قانوني تصويب خود را طي كند و اين درحاليست كه هر ماه چند حادثه نفتي در آب‌هاي خليج‌فارس رخ مي‌دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha