• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۸۵ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8508-10957
  • منبع : نمایندگی فارس

در پي دستگيري سارقان مسلح بانك‌هاي شيراز، فرمانده انتظامي فارس هشدار داد:بافت‌هاي فرسوده پناهگاهي امن براي سارق مسلح، مديريت شهري چاره‌انديشي كند

در پي دستگيري سارقان مسلح بانك‌هاي شيراز،
فرمانده انتظامي فارس هشدار داد:بافت‌هاي فرسوده پناهگاهي امن براي سارق مسلح، مديريت شهري چاره‌انديشي كند

فرمانده انتظامي استان فارس از دستگيري سارقان مسلح بانك‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار عليرضا بيگي در يك نشست خبري با خبرنگاران اظهار كرد: سارقان مسلح دو ميليون تومان بانك صادرات شعبه «هفت تنان» مقارن 18 مرداد ماه، و 8 ميليون تومان بانك صادرات شعبه «كشاورز» خيابان تختي در 16 آبان ماه با انجام كار اطلاعاتي و كمترين سرنخ در دست پليس دستگير شدند.

وي اضافه كرد: يكي از متهمان، 32 ساله و اصفهاني است و از سال 82 تا 84 در وقوع 6 فقره سرقت مسلحانه از بانك‌هاي شهرستان اصفهان و سرقت مسلحانه از پمپ بنزين شعبه كارخانه قند اصفهان دست داشته كه متواري بوده و به صورت مخفيانه و به مدت دو سال در شيراز سكونت داشته است.

فرمانده انتظامي فارس تصريح كرد: متهم ديگر 36 ساله و اهل شيراز بوده و سابقه مواد مخدر داشته است.

سردار بيگي ابراز اميدواري كرد كه دستگيري عوامل سرقت‌هاي مسلح موجب بالا رفتن احساس امنيت و دلگرمي مردم باشد.

وي خاطرنشان كرد: در حالي كه پليس، همه نيروهاي خود را جهت دستگيري سارقان مسلح بسيج مي‌كند، سيستم بانكي هيچ اراده‌اي براي دفاع و حراست از اموال مردم از خود نشان نمي‌دهند كه اين امر موجب تجري سارقان در انجام سرقت‌هاي بانكي مي‌شود.

به گزارش ايسنا فرمانده انتظامي فارس يادآور شد: در تمام سرقت‌ها، كارمندان بانك‌ها مقاومت نكرده‌اند و ساز و كار لازم در بانك‌ها ايجاد نشده و امكانات فيزيكي در حد حداقل استانداردها تعبيه و پيش‌بيني نشده است.

سردار بيگي با انتقاد از آنچه كه «عدم احساس مسؤوليت و سهل‌انگاري در برخي بنگاههاي مختلف اقتصادي در جهت تجهيز و سيستم‌هاي امنيتي خود» ناميد، اظهار كرد: مديريت شهري بايد در سر و سامان دادن به بافت فرسوده شهر چاره‌انديشي كند.

فرمانده انتظامي فارس ادامه داد: يكي از اين سارقان مسلح نتوانسته در افغانستان زندگي كند، اما در بافت فرسوده شهري شيراز احساس امنيت و منزلي اجاره كرده است.

در اين عمليات، دو قبضه اسلحه كلت كمري و 32 تير فشنگ به دست آمد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha