• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۸۵ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8509-10698
  • منبع : نمایندگی فارس

/توافق براي ساخت راه‌آهن شيراز ـ بوشهر ـ عسلويه/ مجري طرح‌هاي ساخت و توسعه زيربناهاي راه‌آهن: 70 کيلومتر از مسير راه‌آهن اصفهان ـ شيراز ريل‌گذاري شده است

/توافق براي ساخت راه‌آهن شيراز ـ بوشهر ـ عسلويه/
مجري طرح‌هاي ساخت و توسعه زيربناهاي راه‌آهن:
70 کيلومتر از مسير راه‌آهن اصفهان ـ شيراز ريل‌گذاري شده است

اميدواريم براي پروژه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان در متمم بودجه امسال و لايحه بودجه سال‌هاي 86 و 87 اعتبار مناسبي در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حمل و نقل ايسنا، مهندس رضازاده ـ استاندار فارس ـ در حاشيه بازديد از عمليات اجرايي قطعات 7 گانه پروژه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان با بيان اين مطلب که شاهد پيشرفت خوبي در عمليات اجرايي پروژه هستيم، اظهار كرد: پيشرفت فيزيکي در قطعه اول پروژه بيش از 60 درصد؛ در قطعه دوم حدود 47 درصد و در قطعه سوم حدود 40درصد است و در مجموع عمليات اجرايي پروژه در ابعاد مختلف اعم از خاک‌برداري، خاک‌ريزي و حفاري تونل‌هاي مسير به خوبي در حال انجام است و طولاني‌ترين تونل پروژه نيز به طول 1800 متر در هفته گذشته باز شده است.

استاندار فارس گفت: پيمانکاران و مشاوران پروژه با وجود مطالبات بالايي که دارند فعاليت بسيار خوبي را انجام مي‌دهند.

او اظهار اميدواري کرد با عنايتي که دولت و به پروژه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان دارند هم در متمم بودجه امسال و هم در لايحه بودجه سال‌هاي 86 و 87 اعتبار مناسبي براي اين پروژه در نظر گرفته شود.

رضازاده خاطرنشان کرد: متعاقب فعال شدن عمليات اجرايي پروژه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان، پيگيري احداث راه‌آهن شيراز ـ بوشهر ـ عسلويه نيز انجام شد و تفاهم‌نامه‌اي بين وزراي راه و ترابري و نفت منعقد شد که بر اساس آن وزارت نفت 50 درصد هزينه اجراي اين پروژه را در بخش اول شامل تملک مسير و زيرسازي متقبل شد و اعتبارات اختصاصي از سوي وزارت راه و ترابري نيز صرف روسازي مسير راه‌آهن مي‌شود.

وي تصريح کرد: در حال حاضر زمين مطالعات پروژه راه‌آهن شيراز ـ بوشهر ـ عسلويه فراهم شده که اميدواريم در سال آينده اجرايي شود.

حسين تهراني ـ مجري طرح‌هاي ساخت و توسعه زيربناهاي راه‌آهن ـ نيز گفت: پروژه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان با سرعت تقريباً بي‌سابقه‌اي در حال اجراست به نحوي که عمليات اجرايي قطعات مختلف اين پروژه حتي از راه‌آهن بزرگ بافق ـ مشهد با حدود 1000 کيلومتر ريل‌گذاري که در مدت 4 سال اجرا شد با سرعت و کيفيت بالاتري در حال انجام است.

تهراني افزود: حدود 1000 دستگاه ماشين‌آلات سنگين، نيمه سنگين و سبک در قطعات مختلف اين پروژه فعالند و توانمندترين پيمانکاران کشور با مناسب‌ترين قيمت و بهترين شيوه با اجراي تکنولوژي‌هاي جديد در تونل‌سازي در اين پروژه مشارکت دارند.

مجري طرح‌هاي ساخت و توسعه زيربناهاي راه‌آهن خاطرنشان کرد: با همکاري و پيگيري‌هاي خوب استاندار و همکاران کاهش بسيار چشمگيري در برخي نارسايي‌هاي اين پروژه داشته‌ايم و عمليات اجرايي بسيار فراتر از منابع و اعتباراتي که به پروژه اختصاص داده شده در حال پيشرفت است.

تهراني با اشاره به اين موضوع که ريل‌گذاري پروژه نيز از سمت اصفهان آغاز شده و از شهرضا عبور کرده است، يادآور شد: حدود 70 کيلومتر از مسير راه‌آهن ريل‌گذاري شده و با وجود پيچيدگي‌هاي فني عمليات و اين که قسمت اصلي پروژه کمتر از يک سال است به پيمانکار واگذار شده، توان به بهره‌برداري رساندن پروژه تا سال 78 در صورت تامين اعتبارات لازم وجود دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha