• یکشنبه / ۵ آذر ۱۳۸۵ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8509-11608.48496

مجيد عبدالعظيمي: متاسفانه از جانبازان فقط به عنوان خاطره استفاده شده است * قصه‌ي زندگي جانبازي اعصاب و روان در مستند «مجنون عشق» روايت مي‌شود

مجيد عبدالعظيمي: متاسفانه از جانبازان فقط به عنوان خاطره استفاده شده است
* قصه‌ي زندگي جانبازي اعصاب و روان در مستند «مجنون عشق» روايت مي‌شود

«مجنون عشق» ، عنوان فيلم مستند و داستاني است كه در گروه تلويزيوني شاهد ساخته شده است.

مجيد عبدالعظيمي تهيه كننده‌ي اين مستند داستاني در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: «مجنون عشق» در قالب 128 دقيقه، قصه‌ي زندگي يك جانباز اعصاب و روان را كه خانواده‌اش او را ترك كرده‌اند را به تصوير مي‌كشد. او تحت مداوا قرار مي‌گيرد و حالش بهتر مي‌شود و تصميم به نوشتن كتابي درباره‌ي جانبازان اعصاب و روان مي‌گيرد و در همين راه ماجراهايي براي او پيش مي‌آيد.

وي افزود: تصويربرداري و تدوين اين مستند داستاني سه ماه طول كشيده است.

عبدالعظيمي در پاسخ به پرسش ايسنا مبني بر اين كه چه زواياي از زندگي جانبازان از ديد مستندسازان پنهان مانده است توضيح داد: جانبازان اعصاب و روان، جانبازاني هستند كه مشكلات بيشتري نسبت به ديگر جانبازان دارند اما به آن‌ها كمتر پرداخته شده و از ديد مردم مخفي هستند.

وي افزود:البته در ارتباط با جانبازان شيميايي و قطع عضو برنامه‌هاي بيشتر ساخته و پخش مي‌شود.

تهيه‌ كننده‌ي مستند «مجنون عشق» درباره‌ي ارزيابي خود از برنامه‌هايي كه درباره جانبازان از تلويزيون پخش شده اظهار كرد: متاسفانه از جانبازان فقط به عنوان خاطره استفاده شده و اين كه در برنامه‌ها جلوي دوربين قرار بگيرند و سخنگويي خاطرات خود باشند.

وي انجام كارهاي اصولي و پايه‌اي بيشتر در زمينه‌ي جانبازان در تلويزيون را ضروري برشمرد و خاطرنشان كرد: جانبازان مشكلات عديده‌اي دارند كه فقط با صحبت كردن يك جانباز جلوي دوربين آن مشكلات حل نمي‌شود و بايد بر روي مسايل آن‌ها كار كرد.

عبدالعظيمي، استفاده از قالب‌هاي داستان و سريال را پرداختن به موضوع جانبازان در ارتباط برقرار كردن و شناخت بيشتر مردم از جانبازان موثر خواند .

به اعتقاد اين تهيه كننده‌ي جانباز، فاصله‌ي بين مردم و جانبازان زياد شده و اين فاصله مي‌تواند توسط برنامه‌هاي تلويزيون پر شود.

تهيه كننده‌ي مستند داستاني «مجنون عشق» در پايان از اينكه با داشتن سوابق هنري و جانباز 50 درصد بودن به او به سختي كار مي‌دهند انتقاد كرد.

گفتني است، مسعود محبي كارگردان فيلم مستند «مجنون عشق» و مهناز فصاحتي ، مجيد مولايي و رستمي تعدادي از بازيگران اين مستند هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha