• شنبه / ۱۶ دی ۱۳۸۵ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8510-08352

11 كشته درپي برخوردتانكرنفتكش بااتوبوس مسافربري درجاده‌ سراوان فرمانده پليس‌راه سيستان وبلوچستان:پس ازمصوبه هيأت دولت،نظارتي برترددخودروهاي باري صورت نمي‌گيرد

برخورد يك دستگاه تريلي تانكر حامل نفت سفيد با يك اتوبوس مسافربري در كيلومتر 12 جاده سراوان استان سيستان و بلوچستان، 11 كشته برجاي گذاشت.

سرهنگ قاسمي، فرمانده پليس‌راه نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان در خصوص اين تصادف رانندگي كه صبح روز گذشته 15 دي ماه رخ داد به خبرنگار «حوادث» ايسنا گفت: ساعت 9 صبح روز جمعه، يك دستگاه تريلي تانكر حامل نفت سفيد از مسير خاش به سراوان در حركت بود كه ناگهان در پي بي‌احتياطي، تانكر از مسير خود منحرف شده و با يك دستگاه اتوبوس مسافربري ولوو كه از مسير مقابل حركت مي‌كرد، شاخ به شاخ برخورد كرد.

وي افزود: در پي وقوع اين حادثه، 6 تن از سرنشينان هر دو خودرو از جمله هر دو راننده به دليل شدت ضربه وارده در دم جان باختند و 5 تن ديگر نيز به شدت دچار مصدوميت شدند كه با حضور نيروهاي اورژانس به سرعت به بيمارستان سراوان انتقال يافتند.

سرهنگ قاسمي در ادامه به ايسنا گفت: با وجود انتقال مصدومان حادثه به بيمارستان، متاسفانه آخرين گزارش‌ها حاكي از آنست كه از ميان آنها، 5 مصدوم به دليل شدت جراحات در بيمارستان جان خود را از دست داده‌اند و به اين ترتيب اين حادثه مرگبار 11 كشته برجاي گذاشت.

به گفته وي، در اين ميان سه تن ديگر از حادثه‌ديدگان نيز به صورت سرپايي درمان شدند.

بي‌احتياطي راننده و انحراف به چپ حادثه را رقم زد 

فرمانده پليس‌راه نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان، علت وقوع حادثه را بي‌احتياطي راننده تريلي و انحراف به چپ آن اعلام كرد و گفت: از آنجا كه تريلي تانكر بيش از 40 تن وزن داشته، حتي اگر با سرعت 90 كيلومتر نيز در حال حركت بوده باشد، با توجه به نوع تصادف (شاخ به شاخ كه شديدترين نوع تصادف جاده‌اي است)، متاسفانه اين تعداد كشته بر جاي گذاشت و اين در حالي بود كه اتوبوس دچار آتش سوزي نشد.

سرهنگ قاسمي تاكيد كرد: هنگام وقوع حادثه، شرايط جوي مناسب و جاده خشك بود. 

جاده سراوان بايد تعريض شود   

وي در خصوص ميزان تصادفات رخ داده در اين جاده تصريح كرد: جاده سراوان يك جاده فرعي با عرض بسيار كم، شيب تند و پرتگاه است كه تعريض آن از سوي مسوولان مربوطه با توجه به وقوع تصادفات شديد در اين محور بسيار ضروري است و مي‌تواند شمار تصادفات مشابه را كاهش دهد. 

ضرورت كنترل ناوگان باري در جاده‌ها 

فرمانده پليس‌راه نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان همچنين به كنترل ناوگان باري در جاده‌ها اشاره و تاكيد كرد: متاسفانه هيچ‌گونه كنترل و نظارتي بر روي خودروهاي حامل بار و ميزان مجاز رانندگي رانندگان آنها وجود ندارد. 

پس از مصوبه هيات دولت

 نظارت بر تردد خودروهاي باري در شب صورت نمي‌گيرد

به گزارش ايسنا وي تصريح كرد: در گذشته، پليس‌راه بر روي اين ناوگان باري كنترل داشت، اما پس از مصوبه هيات دولت كه بر اساس آن، تردد اين خودروها در شب آزاد شد، متاسفانه اين تردد بدون نظارت صورت مي گيرد. 

كاهش تصادفات به دنبال كنترل ساعات مجاز رانندگي خودروهاي باري  

به گفته سرهنگ قاسمي، كنترل ميزان رانندگي مجاز رانندگان اين وسايط نقليه، خود در كاهش وقوع تصادفات مرگبار نقش مهمي دارد.

فرمانده پليس‌راه نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: راننده اين تريلي تانكر، بار خود را از كرمان زده و سپس به بم و از بم به ايرانشهر و سرانجام سراوان در حال حركت بوده و بيشتر مسير را نيز در شب با 12 ساعت رانندگي پيموده بود كه اين مسأله، خود در وقوع اين تصادف سهم بسزايي داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha