• شنبه / ۱۶ دی ۱۳۸۵ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8510-08591

دستگيري مسافركش‌نماهاي زورگير غرب تهران

مسافركش‌نماهايي كه پس از سوار كردن مسافر در غرب تهران، با تهديد چاقو تمام اموال طعمه‌هايشان را سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سرهنگ سلطاني، معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران بزرگ، در تشريح پرونده گفت: از چهار ماه قبل، چند پرونده مبني بر اين ‌كه سه سرنشين پرايدي سفيد رنگ در غرب تهران با سوار كردن مسافر، پس از طي مسافت كوتاهي با تهديد چاقو اموال مسافران را سرقت كرده و سپس آنها را از خودرو بيرون مي‌كنند، تحقيقات پليس جهت شناسايي خودرو و دستگيري متهمان آغاز شد.

سرهنگ سلطاني افزود: بررسي‌هاي كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران با جمع‌بندي اطلاعات از مالباختگان به كشف چند شماره ناقص از پلاك خودرو سارقان منجر شد و به ‌اين ترتيب شماره پلاك به دست آمده به واحدهاي گشت اعلام شد.

بر اين اساس كارآگاهان پليس اين پايگاه، شانزدهم آذر ماه، خودرويي با مشخصات اعلامي از سوي شاكيان را با يك سرنشين به هويت «علي» شناسايي و توقيف كردند.

«علي» كه ابتدا منكر هر گونه زورگيري شده بود، پس از قرار گرفتن در مقابل مالباختگان و مدارك پليس لب به اعتراف گشود و دو همدستش به هويت «احمد» و «مهدي» را معرفي كرد.

به گفته معاون پليس آگاهي تهران بزرگ، دو متهم ديگر نيز يك روز بعد در مارليك كرج شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش ايسنا، تاكنون 10 شاكي شناسايي شده‌اند كه بين يك تا 12 ميليون تومان از هر يك از آنها سرقت شده است.

سرهنگ سلطاني از افرادي كه طي چهار ماه گذشته توسط سه سرنشين خودرو پرايد در محدوده غرب تهران از آنها سرقت شده درخواست كرد تا جهت شناسايي سارقان به پايگاه پنجم پليس آگاهي واقع در خيابان وحدت اسلامي (شاهپور سابق) مراجعه كنند.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران بزرگ همچنين در هشدار به شهروندان گفت: با وجود تردد تعداد زيادي از خودروهاي شخصي و فعاليت آنها در مسافركشي، شهروندان تا حد امكان از سوار شدن به خودروهاي شخصي به ويژه زمان تاريكي هوا و مواقعي كه خودرو، يك يا دو مسافر مشكوك ديگر نيز دارد، خودداري كنند.

وي افزود: توجه به هشدارهاي پليس، نقش مهمي در كاهش وقوع چنين سرقت‌هايي دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha