• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8511-13616
  • منبع : نمایندگی فارس

مجري طرح‌هاي ساخت و توسعه زيربناهاي راه‌آهن خبر داد: تكميل راه‌آهن شيراز ـ اصفهان نيازمند500 ميليارد تومان اعتبار است

مجري طرح‌هاي ساخت و توسعه زيربناهاي راه‌آهن خبر داد:
تكميل راه‌آهن شيراز ـ اصفهان نيازمند500 ميليارد تومان اعتبار است

معاون شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور گفت: براي اتمام پروژه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان به 500 ميليارد تومان اعتبار نيازمنديم.

به گزارش خبرنگار حمل و نقل ايسنا، مهندس حسين تهراني ـ‌ مجري طرح‌هاي ساخت و توسعه زيربناهاي راه‌آهن ـ در آيين ورود نخستين ريل‌هاي راه‌آهن به استان فارس گفت: هم‌اکنون يک‌هزار و 800 کيلومتر راه‌آهن در کشور وجود دارد و تا پايان چشم انداز بايد به 28 هزار کيلومتر افزايش يابد.

او ادامه داد: کشور براي دسترسي به هدف چشم‌انداز سالانه به ساخت يک‌هزار کيلومتر راه‌آهن نيازمند است و توان کشور نيز بيش از اين است، اما محدوديت مالي فقط امکان ساخت حدود 250 تا 300 کيلومتر راه‌آهن را در سال فراهم مي‌كند.

تهراني از راه‌آهن شيراز ـ اصفهان به عنوان يکي از مهم‌ترين پروژه‌هاي کشور نام برد و گفت: از سال گذشته عمليات ساخت قطعات اصلي اين راه‌آهن در حدود 385 کيلومتر از شهرضا تا تخت‌جمشيد آغاز شده است.

مجري طرح‌هاي ساخت و توسعه زيربناهاي راه‌آهن بيان كرد: راه‌آهن شيراز ـ اصفهان تا سال 85 جمعاً 90 ميليارد تومان اعتبار دريافت کرده و کل اعتبار آن 470 ميليارد تومان است که به نظر مي‌رسد تا پايان پروژه بيش از 500 ميليارد تومان هزينه شود.

وي با بيان اين که نزديک به 2 برابر اعتبار امسال براي اين پروژه هزينه شده است، ادامه داد: قطعات اول و دوم از اصفهان با 126 کيلومتر طول، 99 درصد پيشرفت، قطعه سوم با وجود پل ايزدخواست و چند تونل 38 درصد پيشرفت، قطعه چهارم با حدود 105 کيلومتر از گردنه بحراني کولي‌کش با 45 درصد پيشرفت، قطعه پنجم با طول 45 کيلومتر، 60 درصد پيشرفت، قطعه ششم با طول 45 کيلومتر با 60 درصد پيشرفت و قطعه هفتم با طول 57 کيلومتر با حدود 65 درصد پيشرفت در حال انجام است.

او گفت: حدود يک ميليون مترمکعب ابنيه فني با 13/5 کيلومتر تونل و 2/5 کيلومتر پل‌هاي دره‌يي عميق و 70 هزار تن ريل با سرعت 30 کيلومتر از جمله مشخصات عملياتي اين پروژه است.

وي با بيان اين که وجود 120 کيلومتر از اين پروژه ريل‌گذاري شده است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترين مشکل پروژه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان مسائل مالي و اعتباري است.

تهراني افزود: حدود 115 ميليون يورو اعتبار روسازي طرح در شوراي اقتصاد تاييد شده و به زودي به مناقصه و فاينانس گذاشته مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha