• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8601-06902
  • خبرنگار : 71133

سامان مقدم، كمال تبريزي، تهمينه ميلاني، بهرام بيضايي و... نسل‌هاي مختلف سينماي ايران مشغول كارند

سامان مقدم، كمال تبريزي، تهمينه ميلاني، بهرام بيضايي و...
نسل‌هاي مختلف سينماي ايران مشغول كارند

سينماي ايران، سال سينمايي‌اش را زودتر از روال هرساله‌اش بلافاصله بعد از جشنواره‌ي فيلم فجر آغاز كرد. نسل‌هاي مختلف سينمايي همچون سامان مقدم، كمال تبريزي، بهروز افخمي و بهرام بيضايي‌ اين روزها درگير فيلمبرداري، تدوين يا مقدمات شروع فيلمبرداري فيلم‌هايشان هستند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلمهاي كه در مرحله‌ي فيلمبرداري به سر مي‌برند، برخي از آنها، پيش از تعطيلات نوروزي فيلمبرداري‌هايشان را آغاز كردند.

كمال تبريزي و فيلمبرداري «هميشه پاي يك زن در ميان است» در مراحل پاياني

تبريزي فيلمبرداري جديدترين‌ساخته‌ي سينمايي‌اش را ، پيش از تعطيلات نوروزي آغاز كرده است و تا كنون بيش از 90 درصد آن را به پايان رسانده است. «هميشه پاي يك زن در ميان است» با فيلم‌نامه‌ي از رضا مقصودي و با همكاري حبيب رضايي و با نگاهي آزاد به مجموعه قصه‌هاي سيد مهدي شجاعي در خلاصه داستان آن آمده است: «به يك خيابان باريك پر از ترافيك دقت كنيد، به اكثر قهرها و دعواي همسايه‌ها، هم محله‌ها و خانواده‌ها توجه كنيد به خيلي از جنگهاي تاريخي نگاه كنيد، حتي دعواي هابيل و قابيل را دوباره مرور كنيد، هميشه پاي يك زن درميان هست.».

در اين فيلم بازيگراني همچون حبيب رضايي، گلشيفته فراهاني، آهو خردمند و مهران مديري ، رضا كيانيان بازي مي‌كنند.

بهروز افخمي و ادامه‌ي «فرزند صبح»

«فرزند صبح» پيش از توليد مرحله‌ي دوم فيلمبرداري اين فيلم به كارگرداني بهروز افخمي آغاز شده و در آخرين مرحله‌ي فيلمبرداري كه از نيمه‌ي دوم ارديبهشت ماه در لوكيشن خانه پدري حضرت امام (ره) در شهريار آغاز مي‌شود، صحنه‌هاي مربوط به سنين 6 و 7 سالگي امام (ره) گرفته خواهد شد كه اين بخش يك ماه به طول خواهد انجاميد.

سامان مقدم و فيلمبرداري «صد سال به اين سالها»

سامان مقدم كه در روزهاي پاياني سال 85 فيلمبرداري «صد سال به اين سالها» را آغاز كرده است، اين روزها مشغول ادامه‌ي فيلمبرداري اين فيلم است.

در اين فيلم پرويز پرستويي، فاطمه معتمدآريا، رضا كيانيان، مهناز افشار، هانيه توسلي و رضا كيانيان به ايفا نقش مي‌پردازند.

«صد سال به اين سالها»، روايتگر زندگي زني است كه در طول سي سال اتفاقات مختلفي براي او رخ مي‌دهد.

ايرج كريمي و روابط

ايرج كريمي كارگردان سينما فيلمنامه‌ي «روابط» را با بازي محمدرضا فروتن طي روزهاي گذشته مقابل دوربين برد.

كريمي كه ساخته فيلمهاي همچون «از كنار هم مي‌گذاريم»، «چند تار مو»، «باغهاي كندلوس» و «نسل جادويي» را در كارنامه هنري‌اش دارد، در جديدترين كار فيلمسازي‌اش فيلمنامه‌ي را در ژانر جنايي با بازي نگين صدق‌گويا، شبنم مقدمي، بهاره افشاري و شاهرخ فروتنيان قطعي كرده است.

اين فيلم بصورت تله ساخته‌ مي‌شود و احتمالا براي حضور در جشنواره‌ي به نسخه‌ي 35 تبديل مي‌شود.

فريدون جيراني و ساخت اولين سريال

جيراني كه «پارك‌وي» را آماده‌ي نمايش دارد، اواخر سال گذشته تصويربرداري اولين سريال‌اش را آغاز كرد و هم‌اكنون در تركيه مشغول ادامه‌ي كار است.

فيلمنامه‌ي اين مجموعه داراي مضموني اجتماعي است كه توسط فريدون جيراني وعليرضا محمودي در پانزده قسمت 50 دقيقه‌اي به نگارش درآمده است. داستان «سفر به تاريكي» درباره نويسنده جواني به نام مارال عظيمي است كه پس از انتشار اولين رمانش به نام «گيتي» به شهرت و اعتبار غيرمنتظره‌اي مي رسد. شهرتي كه زندگي خانوادگي او را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد.

دانيال حكيمي، ستاره اسكندري، رضا رويگري، آهو خردمند، فهيمه راستكار، ناصر طهماسب و ساميه لك از جمله بازيگراني هستند كه در «سفر به تاريكي» به ايفاي نقش مي‌پردازند.

صدرعاملي و مجموعه‌ي «شهري كه دوست مي‌دارم»

رسول صدرعاملي كارگردان سينماي ايران، فيلمي را از مجموعه‌ي «شهري كه دوست مي‌دارم» با نام موقت « شب» با حضور امين حيايي، خسرو شكيبايي و عزت‌الله انتظامي در مشهد ساخت.

داستان اين فيلم از مجموعه‌ي چند قصه‌ي است كه با طرحي از اصغر فرهادي درباره‌ي زائران حرم امام رضا (ع) نوشته شده است اين قصه‌ها با نام «شهري كه دوست مي‌دارم» در مورد زائران امام رضا (ع)، از لحظه ورود و تا خروج‌شان نوشته شده است و قرار است در هرقصه يك گروه از اين زائر از قومهاي مختلف ايراني در اين قصه‌ها حضور داشته باشند.

احتمال ادامه‌ي ساخت مجموعه‌هاي ديگر اين قصه طي ماههاي آينده وجود دارد. اين مجموعه قصه به تهيه‌كنندگي سيد كمال طباطبايي و شبكه‌ي اول سيما مقابل دوربين رفت.

تهمينه ميلاني و آماده‌سازي «تسويه‌ حساب»

تدوين «تسويه‌حساب» توسط مستانه مهاجر و ميلاني در حال انجام است و ناصر چشم‌آذر نيز موسيقي فيلم را مي‌سازد. اين فيلم تا اواخر ارديبهشت ماه آماده‌ي اكران مي‌شود.

در اين فيلم به نويسندگي و كارگرداني تهمينه ميلاني،‌مهناز افشار، اكبر عبدي، لادن مستوفي، شهره لرستاني.‌السا فيروز آذر، رضا عطاران، سياوش تهمورث،غلامحسين لطفي، بهاره افشاري،حامد بهداد،احمد مهرانفر، مهدي فقيه و محمدرضا شريفي‌نيا به ايفاي نقش مي پردازند، در خلاصه داستان اين فيلم آمده است:‌ تسويه حساب نقدي اجتماعي است در مورد آسيب‌هاي اجتماعي، به ويژه در ميان زنان و علل بزهكاري آنها.

مجيدي مجيدي و انتخاب بازيگران «آواز گنجشكها»

مجيدي كه آخرين ساخته‌ي سينمايي‌اش «بيد مجنون» است، براي انتخاب بازيگران اصلي اين فيلم با اعلام فراخواني روز 15 فروردين ماه علاقه‌مندان زيادي براي تست گرفت. اما بنا به اعلام جواد نوروزبيگي مدير توليد اين فيلم فرد مناسبي از اين فراخوان انتخاب نشد و گروه سازنده هنوز به دنبال بازيگران فيلم هستند تا در صورت مساعد بودن شرايط فيلم در اواخر ارديبهشت ماه كليد بخورد.

رضا ميركريمي و آماده‌سازي «به همين سادگي»

تدوين «به همين سادگي» توسط رضا ميركريمي انجام مي‌شود و بيش از نيمي از آن به پايان رسيده است.ضمن آنكه مهران ملكوتي هم به طور همزمان كار صداگذاري فيلم را انجام مي‌دهد.

در اين فيلم كه فيلمبرداريش تا 8 فروردين ماه در تهران ادامه داشت، هنگامه قاضياني، مهران كاشاني، نيره فراهاني، هاله هماپور، نسترن همدم‌علي، محمدجواد جعفرپور و بهنوش صادقي به ايفاي نقش مي‌پردازند.

در خلاصه داستان «به همين سادگي» آمده است: فردا براي امير روز مهمي است. او در يك مسابقه بين المللي معماري شركت كرده و بايد در رقابت با شركت‌هاي خارجي موفق شود. همسر او طاهره به دنبال آن است كه محيط آرامي در خانه برايش ايجاد كند،اما به خاطر سفر دخترشان و مجلس عروسي كه در همسايگي آنها در جريان است طاهره با مشكلات زيادي روبرو مي‌شود اين فيلم با سرمايه‌گذاري مشترك ميركريمي و سازمان توسعه سينمايي سوره حوزه هنري تهيه مي‌شود.

فيلمهايي ديگري كه در مراحل فني به سر مي‌برند

«مقلد شيطان» اين فيلم كه اولين ساخته‌ي بلند افشين صادقي محسوب مي‌شود، آخرين مراحل آماده‌سازي را سپري مي‌كند و هم‌اكنون مازيار شيخ محبوبي در حال صداگذاري روي اين فيلم است و در نهايت اين فيلم تا اواسط ارديبهشت ماه آماده‌ي اكران خواهد بود.

«حس پنهان» اولين ساخته‌ي بلند مصطفي رزاق كريمي توسط عباس گنجوي در حال تدوين است و محمدرضا عليقلي هم به زودي ساخت موسيقي اين فيلم را آغاز خواهد كرد.

«بازي خطرناك» تدوين اين فيلم به كارگرداني حسن هدايت توسط كاوه ايماني‌مقدم به پايان رسيد و هم‌اكنون حميد يرافچيان موسيقي اين فيلم كه اثري پليسي و اجتماعي است را مي‌سازد.

«كارناوال مرگ» اين فيلم به كارگرداني رضا اعظميان مدت‌هاست كه به خاطر مشكلات مالي در مراحل فيلمبرداري متوقف شده و هم‌چنان نيز در حالت تعطيلي به سر مي‌برد.

«ستايش» به كارگرداني محمد رحماني كه بهرام دهقاني مراحل تدوين را سپري مي‌كند.

«استشهادي براي خدا» بعد از فيلمبرداري سخت و طاقت‌فرساي اين فيلم در شرايط بد آب و هوايي منطقه‌ي فيروزكوه تدوين كار توسط عليرضا اميني كارگردان فيلم به همراه سعيد حاجي‌ميري تهيه‌كننده به صورت مشترك آغاز شده است.

«جعبه موسيقي» پس از پايان تدوين توسط نازنين مفخم، علي علويان صداگذاري و ميكس فيلم را انجام مي‌دهد و سعيد شهرام نيز به زودي ساخت موسيقي آخرين كار فرزاد موتمن را آغاز خواهد كرد.

منيژه حكمت هم فيلم «سه زن» را با بازي نيكي كريمي، رضا كيانيان براي نمايش آماده مي‌كند.

سيروس الوند هم «زن دوم» را در مرحله‌ي تدوين دارد. اين فيلم هم با بازي محمد رضا فروتن و نيكي كريمي سال گذشته فيلمبرداري‌اش به پايان رسيد و هم‌اكنون در آخرين مراحل تدوين به سر مي‌برد.

عليرضا داودنژاد هم «خروس جنگي‌»اش را به كامران قدكچيان براي تدوين سپرده است و قصد دارد با آمادع‌سازي اين فيلم آن را به نمايش بگذارد.

فيلم‌هاي در مرحله‌ي پيش توليد

انسيه شاه‌حسيني و «پنالتي»

شاه‌حسيني بعد از «شب بخير فرمانده» مراحل توليد «پنالتي» را با انتخاب بازيگران بومي آغاز كرده است و فيلم اوايل ارديبهشت ماه در آبادان كليد خواهد خورد.

يدالله صمدي و «پسر آدم و دختر حوا»

جديدترين كار يدالله صمدي كه از مفهومي طنز برخوردار است مرحله‌ي پيش از توليد را طي مي‌كند و اواخر ارديبهشت ماه در تهران مقابل دوربين خواهد رفت. اين فيلم توسط سعيد حاجي‌ميري در سبحان فيلم تهيه مي‌شود. هم‌اكنون عوامل مشغول انتخاب بازيگران هستند.

بهرام بيضايي و انتخاب بازيگران «لبه‌پرتگاه»

بيش از بيست بازيگر انتخاب‌شده براي بازي در جديدترين فيلم سينمايي بهرام بيضايي - «لبه پرتگاه» - سرانجام طي چند روز گذشته معرفي شدند.

مژده شمسايي، محمدرضا گلزار، مهران مديري و نگار فروزنده چهار بازيگر اصلي فيلم «لبه پرتگاه» هستند.

همچنين ديگر بازيگران اين فيلم كه آنها هم از بازيگران سينما و تئاتر هستند، سيدمهرداد ضيايي، سهيلا رضوي، فاطمه نقوي، نيره فراهاني، حميد ابراهيمي، كاظم افرندنيا، سروش صحت، بهاره رهنما، مهران امام‌بخش، سعيد ذهني، محسن حسيني، فهميه اكرمي، حميد حمزه، اميد خوش‌ منش، فرزانه ارسطو، كاوه سماك‌باشي، شاهرخ عزيزي، محمدعلي حسين‌عليپور، مهدي تارخ، فرهاد بشارتي و حسن شيرزاد معرفي شده‌اند.

بهرام بيضايي كه سال 79 «سگ‌كشي» را ساخت و از آن پس ديگر فيلمي را جلوي دوربين نبرده است، قصد دارد بعد از شش سال «لبه پرتگاه» را اواسط ارديبهشت ماه سال جاري مقابل دوربين ببرد.

همچنين طي اخباري كه از سال گذشته از پروانه‌ي ساختها مي‌شنيديم، احمدرضا درويش، ابوالحسن داودي، داريوش مهرجويي، بهمن فرمان‌آرا ، واروژ كريم مسيحي و... در تدارك هستند تا فيلمي را جلوي دوربين ببرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha