• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8601-09848
  • خبرنگار : 71012

در انتظار سرزمين سبز... يادي از «پوپك گلدره» در نخستين سال درگذشت

در انتظار سرزمين سبز...
يادي از «پوپك گلدره» در نخستين سال درگذشت

36 سال پيش و در هشتم مرداد ماه 1350 در بيمارستان پاسارگاد تهران به دنيا آمد و يك سال پيش در چنين روزي در بيمارستان مهر از دنيا رفت.

مادر پوپك گلدره در مراسم تشييع جنازه‌ي دخترش سفيد پوشيده بود تا به گفته‌ي خودش «پوپك را خوشحال كند» و در چنين روزي بيتي را از زبان پوپك خواند با اين مضمون :

به روز مرگ چو تابوت من روان باشد

گمان مبر كه مرا درد اين جهان باشد ....

تا همان گونه كه دخترش معتقد است اعلام كند كه «مرگ پايان يك كبوتر نيست»

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، سه شنبه – 28 فروردين ماه – مصادف است با نخستين سال درگذست پوپك گلدره ، بازيگر سينما ، تئاتر و تلويزيون كه بر اثر سانحه‌ي رانندگي به كما رفت و ديگر از خواب ابدي بازنگشت.

پوپك گلدره ، با اخذ رتبه 56 در كنكور دانشگاه سراسري، در رشته روان‌شناسي باليني دانشگاه تهران پذيرفته شد و پايان‌نامه‌اش را در رشته تئاتر درماني نوشت كه سخت مورد توجه قرار گرفت. در همان زمان با اهالي تئاتر آشنا شد و رو به هنر آورد.

او همواره معتقد بود كه در هنر بازيگري، روان‌شناسي نقش موثري دارد. حضور در نمايش‌هاي «پل» و «زمستان66» (1374 ) از نخستين حضورهاي گلدره در عرصه‌ي بازيگري محسوب مي شود. پس از آن او در سكانس‌هايي از مجموعه تلويزيوني «سرزمين سبز» به كارگرداني بيژن بيرنگ و مسعود رسام بازي كرد كه پس از سال‌ها هنوز از تلويزيون پخش نشده است و به تازگي حرف‌هايي در خصوص پخش اين سريال از شبكه‌ي دو سيما مطرح است.

پوپك گلدره پس از بازي در «سرزمين سبز» حضور در سريال «دنياي شيرين دريا» را تجربه كرد و پس از آن در فيلم‌هاي سينمايي «موج مرده»، «آخر بازي»، «سيندرلا» و مجموعه «مرواريد سرخ» به ايفاي نقش پرداخت.

«موج مرده» به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا ، سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن را براي وي به ارمغان آورد و پس از اين‌ جايزه بود كه در سال 80 براي ادامه تحصيل به آمريكا و نزد خواهرش رفت.

مادر گلدره در اين باره گفته است: در آن زمان بسياري او را از رفتن به خارج منع كردند و از او خواستند به پيشنهادات خوبي كه داشت فكر كند اما او عزمش را جزم كرده بود كه پيش خواهرش برود.

پوپك گلدره پس از حضوري موقت در خارج از كشور به ايران بازگشت و اعلام كرد كه مي‌خواهد به بازيگري ادامه دهد.

بازي در سريال «نرگس» كه تا پايان ساخت فرصت حضور در آن را نداشت، اتفاقي تازه را در كارنامه‌ي كاري پوپك گلدره رقم زد اتفاقي كه پس از مرگ وي نيز ادامه داشت.

او تنها سه ماه در سريال 90 قسمتي «نرگس» به كارگرداني سيروس مقدم بازي كرد. كارگردان و تهيه‌كننده به خاطر اين كه پوپك ده روز مقابل دوربين بود به او 48 ساعت استراحت دادند و او هم در پاسخشان گفته بود: مي‌روم يك سري به دريا مي‌زنم و مي‌آيم.

پوپك به آن جا رفت تا براي هميشه در دنياي شيرين دريا باقي بماند. اما ساخت سريال نرگس بايد ادامه پيدا مي‌كرد.

سازندگان اين مجموعه‌ي تلويزيوني كه 47 قسمت از صحنه‌هاي داخلي را با حضور پوپك گلدره تصويربرداري كرده بودند، از قسمت 36 به بعد بازيگر نقش «نرگس» را عوض كردند و ستاره اسكندري جايگزين پوپك گلدره شد.

ستاره اسكندري در اين باره گفته است: براي حفظ زحمات پوپك ايفاي نقش نرگس را پذيرفتم. هرچند كه از قبول انجام اين كار مي‌ترسيدم.

«نرگس» بدون حضور پوپك گلدره ادامه پيدا كرد و به يكي از پرمخاطب‌ترين سريالهاي تلوزيون مبدل شد اما هنوز هم برخي راز موفقيت اين سريال در جذب مخاطب را حضور پوپك گلدره مي‌دانند.

در روز تجليل از عوامل سريال «نرگس» صندلي‌اي به ياد پوپك گلدره خالي گذاشته شده بود و بر روي آن عكسي از گلدره به همراه تاج گلي به چشم مي‌خورد.

اين تاج گل و تاج گلهايي از اين دست در تمام طول سال بر مزار اين بازيگر جوان تازه ديده مي‌شوند. به نحوي كه خبرنگار ايسنا پس از حضور بر مزار پوپك گلدره در نوروز 86 نيز با چنين منظره‌اي روبه‌رو شد.

پدر زنده‌ياد پوپك گلدره در اين باره گفته است: غمگين هستيم، اما غم ما باشكوه است؛ چراكه فرزندي را از دست داديم كه ميليون‌ها تن به‌خاطر فوت او غمگين‌اند و ما به پشتوانه‌ي محبت مردم زنده هستيم، چراكه آنها، پوپك را بسيار دوست دارند.

روحش شاد!

گزارش از: ايسنا ـ پيوند مرزوقي

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha