• شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8602-04540
  • خبرنگار : 71150

*گفت‌وگوي ايسنا بامعاون دادستان درباره طرح افزايش امنيت اخلاقي* تضعيف قضات به صلاح نيست باماموران متخلف برخوردمي‌شود سعي شددستگيرشدگان طرح،روانه زندان نشوند

*گفت‌وگوي ايسنا بامعاون دادستان درباره طرح افزايش امنيت اخلاقي*
تضعيف قضات به صلاح نيست
باماموران متخلف برخوردمي‌شود
سعي شددستگيرشدگان طرح،روانه زندان نشوند

محمود سالاركيا، دبير ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار ايسنا ضمن تشريح اقدامات انجام شده در اجراي طرح افزايش امنيت اخلاقي، با بيان اين كه در اجراي اين طرح، نيروي انتظامي، ضابط دستگاه قضايي است از نيروي انتظامي خواهش كرد كه هر كدام از دو نهاد انتظامي و قضايي به وظايف خود عمل كنند و اگر انتقادي هم هست در كنار هم مطرح شود.

وي با بيان اين كه برخورد نيروي انتظامي در طرح امنيت اخلاقي بيشتر ارشادي بوده است،‌ منكر برخي برخوردهاي نامناسب از سوي مأموران به عنوان ضابطان دستگاه قضايي در اجراي طرح مذكور نشد و تاكيد كرد كه از افراط و تفريط در برخورد با مردم گذشت نخواهيم كرد و در صورت وجود برخوردهاي نامناسب از سوي مأموران با آن‌ها برخورد مي‌شود.

وي همچنين يادآور شد كه اگر نيروي انتظامي وهن و شبهه‌اي در احكام صادره از سوي دستگاه قضايي ايجاد كند، به معناي تضعيف دستگاه قضايي است.

محمود سالاركيا در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي اجراي طرح افزايش امنيت اخلاقي با هماهنگي دادستاني اظهار داشت: طرحي كه در حال حاضر توسط نيروي انتظامي اجرا مي‌شود به موجب يكي از بندهاي مصوبه ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص است.

وي تصريح كرد: در بند مصوبه‌ي ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص به برخورد با زنان خياباني، افراد بدحجاب و اشخاصي كه نظم عمومي جامعه را با عدم رعايت شئونات اسلامي برهم مي‌زنند اشاره شده است؛ بعضا اين افراد باعث بروز جرايمي از طريق معاونت يا مباشرت هستند.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها و نظارت بر ضابطان با بيان اين‌كه يكي از انواع جرايمي كه در پرونده‌هاي تشكيل شده وجود داشته، سرقت است، ادامه داد: متأسفانه بررسي‌ها نشان مي‌دهد اغلب زناني كه با شكل و شمايل نامناسب و خلاف شئونات اسلامي در جامعه حضور و جلب توجه مي‌كنند، با توسل به رفتارهاي ناهنجار سبب گرايش و فريب برخي از جوانان مي‌شوند.

وي افزود: در مواردي پس از سوار شدن بر خودروي اشخاص با تقاضاي خريد نوشيدني يا اجناس ديگر، به محض پياده شدن راننده خودرو، زنان مذكور اقدام به سرقت خودرو مي‌كنند. همچنين مشاهده شده كه زنان مورد نظر با افراد ديگري از قبل هماهنگي كرده و با سوءاستفاده از فرصت ايجادشده، اموال صاحب خودرو را به سرقت مي‌برند. در مواردي نيز در صورت مقاومت صاحب خودرو با توسل به زور، وي را مورد ضرب و شتم قرار داده و مجروح مي‌كنند.

دبير ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص خاطرنشان كرد: مواردي نيز مشاهده و گزارش شده كه زنان مذكور به منزل صاحب خودرو و اشخاص ديگر راه مي‌يابند و شخص را با داروهاي خواب‌آور بي‌هوش كرده و لوازم منزل را به سرقت مي‌برند.

زنان خياباني با انجام رفتارهاي ناهنجار اقدام به فروش و توزيع مواد مخدر و قرص‌هاي روان‌گردان مي‌كنند

سالاركيا يادآور شد: بر اساس گزارش‌هاي به دست آمده زنان خياباني با انجام رفتارهاي ناهنجار اقدام به فروش و توزيع مواد مخدر و قرص‌هاي روان‌گردان مي‌كنند. استفاده از كراك و مواد توهم‌زا ميان اين افراد رواج دارد.

وي اظهار داشت: از اين رو ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص به لحاظ وظايف و مسووليتش اقدام به تصويب مصوبه‌ي مذكور كرد. از نيروي انتظامي خواسته شد در قالب طرح افزايش امنيت اخلاقي با اين مسأله برخورد كند.

در اغلب موارد برخورد نيروي انتظامي در اجراي طرح افزايش امنيت اخلاقي جنبه‌ي ارشادي دارد

سالاركيا با اشاره به اين كه اغلب برخوردهاي ارشادي توسط بانوان نيروي انتظامي صورت مي‌گيرد، گفت: در مدت زمان اجراي طرح افزايش امنيت اخلاقي در اغلب موارد برخورد نيروي انتظامي، جنبه‌ي ارشادي دارد.

حضور زنان بايد در چارچوب خاص باشد تا سبب تعدي به حقوق ديگران نشود

وي با تأكيد بر اين‌كه عرف حجاب در جامعه‌ي ما پذيرفته شده و استفاده از پوشش‌هاي نامناسب و عدم رعايت شئونات اسلامي در شأن زن ايراني مسلمان نيست، گفت: آزادي بايد در چارچوب قانون باشد قانون اجازه داده، زنان در جامعه حضور فيزيكي فعال، روشن و هماهنگي داشته باشند. اين حضور بايد در چارچوب خاص باشد تا سبب تعدي به حقوق ديگران نشود.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها و نظارت بر ضابطان يادآور شد: بر اساس بررسي‌هاي صورت‌گرفته، بسياري از مرداني كه فريب اين‌گونه زنان را مي‌خورند با مشكلات متعددي در زندگي خانوادگي خود مواجه شده و متأسفانه در مواردي زندگي‌شان از هم مي‌پاشد. اكنون نيز شاهد هستيم بخشي از پرونده‌هاي مطرح در دادگاه خانواده به دليل فريب خوردن مردان از اين گونه زنان تشكيل شده است.

در صورت رواج بي‌عفتي در جامعه، جوانان به انجام اقدامات ناشايست روي مي‌آورند

سالاركيا با اشاره به جواناني كه اكنون برايشان امكان ازدواج وجود ندارد، گفت: در صورت رواج بي‌عفتي در جامعه، جوانان به انجام اقدامات ناشايست روي مي‌آورند و در اين‌گونه مواقع بعضا مشاهده مي‌شود، پسران نسبت به دختران اظهار بي‌اعتمادي مي‌كنند.

دبير ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص ادامه داد: حضور فراوان اين دسته از افراد در جامعه و نه به علت فراواني حضورشان، سبب ايجاد تصور و ذهنيت نامناسب در قشرهاي مختلف جامعه مي‌شوند كه اين امر موجب افزايش بدبيني نسبت به دختران و پسران خواهد شد.

آيا منكر گرايش مردان به زنان با پوشش نامناسب هستيد؟

نبايد اجازه دهيم ناهنجاري‌ها به هنجار تبديل شوند

سالاركيا در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين‌كه آيا در طرح مذكور برخورد تنها با زنان صورت مي‌گيرد و آيا مردان خياباني در جامعه وجود ندارند؟ گفت: قصد جسارت به زنان و بانوان را ندارم؛ منظور كساني است كه شان جامعه را رعايت نمي‌كنند و با حركات خود اخلاق را در جامعه زير سوال مي‌برند.

وي خطاب به خبرنگار ايسنا با طرح اين سوال كه آيا شما مشاهده‌ي چنين صحنه‌هاي را مي‌پسنديد؟ آيا منكر گرايش مردان به اين زنان هستيد؟ چرا بايد ناهنجاري در جامعه به نمايش گذاشته شود؟ با تاكيد بر اين‌كه بايد بستر سلامت جامعه فراهم شود گفت: نبايد اجازه دهيم با تدوام ناهنجاري، آن به هنجار تبديل شود.

سالاركيا يادآور شد: مردم نيز بايد با امر به معروف و نهي از منكر با زنان و مرداني كه به طور نامناسب در جامعه حضورمي‌يابند برخورد كنند؛ بايد توجه داشت كه شايد در پس اين مسايل دست بيگانگان باشد كه قصدشان سست كردن اعتقادات ماست بنابراين نبايد آب به آسياب دشمن بريزيم.

اجراي طرح افزايش امنيت اخلاقي با رعايت حقوق شهروندي از نيروي انتظامي خواسته شد

از نيروي انتظامي خواستيم با زبان بسيار ملايم برخورد كنند

سالاركيا تاكيد كرد: در نهايت اجراي طرح افزايش امنيت اخلاقي با رعايت حقوق شهروندي و بسياري از مسايل اخلاقي از نيروي انتظامي خواسته شد. همچنين از سوي نيروي انتظامي آموزش‌هاي لازم در مواجهه و برخورد با افراد به مأموران داده شد و از آنان خواسته شده با زبان بسيار ملايم برخورد كنند.

درصد بسيار اندكي با قصد عناد اقدام به بي‌عفتي و عدم رعايت شئونات اسلامي كرده‌اند

وي خاطرنشان كرد: از زمان آغاز اجراي طرح حدود 95 درصد از افرادي كه مورد خطاب مأموران قرار گرفته با همان تذكر نخست موارد مطرح‌شده را رعايت كرده‌اند و موضوع فيصله پيدا كرده است. درصد بسيار اندكي نيز با قصد عناد اقدام به بي‌عفتي و عدم رعايت شئونات اسلامي كرده كه آنان به نيروي انتظامي ارجاع داده مي‌شوند. اگر در مقر تذكرات و مشاوره اثر نكند، به دادسرا معرفي مي‌شوند.

سالاركيا با اشاره به اين‌كه در روز دوم اجراي طرح افزايش امنيت اخلاقي تنها 6 نفر به دادسرا معرفي شدند، گفت: اين آمار نشان مي‌دهد قالب و مبناي طرح بر اساس تذكر و ارشاد است.

طرح افزايش امنيت اخلاقي مقطعي نيست

دبير ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص در پاسخ به اين سوال كه اجراي طرح‌هاي مقطعي تا چه اندازه مي‌تواند مفيد و كارساز باشد؟ به ايسنا گفت: ممكن است ظاهر اين طرح نشان از مقطعي بودن آن داشته باشد اما اين‌گونه نيست. نيروي انتظامي در طول سال به وظيفه‌ي خود در راستاي برخورد با جرايم مشهود عمل مي‌كند. انجام اقدامات مورد نظر ستاد با عنوان طرح براي هوشيار كردن جامعه است.

وي افزود: استفاده از عنوان طرح به اين معنا نيست كه اين اقدامات در طول سال انجام نمي‌شود، اين در حالي است كه تذكرات و برخوردهاي مذكور در طول سال نيز وجود دارد.

سالاركيا با بيان اين‌كه استفاده از لباس‌هاي آن‌چناني، شلوارهاي فاق كوتاه و شال‌هاي نواري در شأن زنان و مردان براي حضور در جامعه نيست، گفت: اين موارد از جمله مواردي است كه نيروي انتظامي در طول سال موظف به برخورد با آن است اما از مردم نيز انتظار وجود دارد كه با مشاهده‌ي اين موارد بي‌تفاوت نباشند؛ بي‌تفاوتي نسبت به اين مسايل سبب انحطاط جامعه مي‌شود.

سالاركيا طرح افزايش امنيت اخلاقي را مقطعي ندانست و اظهار داشت: گنجاندن اقدامات انجام‌شده در طرح براي هشدار است كه اجراي صحيح آن در راستاي همكاري مردم با ماست، استفاده از عنوان طرح به معناي معطوف شدن نيروها در زمينه‌ي مشخص است.

ضابطان، حقوق شهروندي مردم را رعايت كنند

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها و نظارت بر ضابطان، خطاب به مأموران نيروي انتظامي در اجراي طرح مذكور گفت: حقوق شهروندي مردم را رعايت كنند چه بسا كه اين امر را رعايت مي‌كنند.

وي با اشاره به حضورش به طور نامحسوس در برخي حوزه‌ها اظهار داشت: در مدت زمان اجراي طرح، برخورد مأموران و ضابطان با افراد مناسب است، اين در حالي است كه برخي از افراد با لحن بسيار تند و زننده اقدامات ضابطان را زير سوال مي‌برند. گزارش‌هايي ارائه شده كه برخي زنان در مقابل تذكر مأمور حتي روسري خود را از سر برمي‌داشتند. اين افراد به طور مشخص قصد عناد و ايستادگي در مقابل قانون را دارند.

اگر مأمور و ضابطي نامناسب برخورد كند مسوولان نيروي انتظامي شديدا با وي برخورد مي‌كنند

دستگاه قضايي آمادگي دارد با مأموران متخلف كه جسارت يا اهانتي نسبت به مردم داشته‌اند، برخورد كند

وي خاطرنشان كرد: اگر مأمور و ضابطي نامناسب برخورد كرده، مسوولان نيروي انتظامي شديدا با نيروي مذكور برخورد مي‌كنند، دستگاه قضايي نيز اين آمادگي را دارد كه با مأموران متخلف كه جسارت يا اهانتي نسبت به مردم داشته‌اند، برخورد كند.

سالاركيا با اشاره به اين‌كه هيچ‌گونه برخورد فيزيكي ميان مأموران و اشخاص وجود ندارد، گفت: اگر ضابطان با مقاومتي از سوي برخي از افراد مواجه شوند بايد با احترام وي را به مقر نيروي انتظامي منتقل كنند. آن‌جا نيز اگر دستگيرشدگان از طريق مذاكره با مشاوران اجتماعي به نتيجه‌اي نرسيدند، با تشكيل پرونده آن‌ها را به دادسرا معرفي كنند.

همه به طور تقريبي شاخص و حدود رعايت حجاب را مي‌دانند

وي در مورد اقدامات كارشناسي براي اجراي طرح گفت: اكنون 28 سال از پيروزي انقلاب مي‌گذرد. آيا در اين مدت شاخصي براي حجاب و رعايت شئونات در جامعه وجود ندارد؟ اگر ندانند جاي تعجب است. اين در حاليست كه همه به طور تقريبي مي‌دانند شاخص و حدود رعايت حجاب چيست.

سالاركيا بيان كرد: بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته تمامي افراد بدحجاب و اشخاصي كه با آنان برخورد مي‌شود، اهل تهران نبوده و از شهرستان‌هاي مختلف با دلايل متفاوت به تهران مي‌آيند. متأسفانه بخشي از افراد رهاشده از سوي خانواده به گمراهي و اضمحلال كشيده مي‌شوند.

منكر برخوردهاي نامناسب از سوي مأموران به عنوان ضابطان دستگاه قضايي در اجراي طرح مذكور نيستم

در صورت وجود برخوردهاي نامناسب از سوي مأموران با آن‌ها برخورد مي‌شود

دبير ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص با بيان اين‌كه منكر برخوردهاي نامناسب از سوي مأموران به عنوان ضابطين دستگاه قضايي در اجراي طرح مذكور نيستم، گفت: در صورت وجود برخوردهاي نامناسب از سوي مأموران با آن‌ها برخورد خواهد شد و هيچ‌گونه اغماضي در اين مسأله نداريم.

از افراط و تفريط در برخورد با مردم گذشت نخواهيم كرد

وي افزود: در عين‌حال همان‌گونه كه افراد و اشخاص داراي حقوق شهروندي هستند، مأمور نيز داراي حقوقي است در صورت عدم توجه فرد به تذكرات مأموران بايد به نيروي انتظامي ارجاع شود. به هيچ‌وجه از افراط و تفريط در برخورد با مردم در اين زمينه گذشت نخواهيم كرد و با هرگونه افراط و تفريط برخورد قاطع خواهيم كرد.

قوه قضاييه و نيروي انتظامي مسوول فرهنگ‌سازي نيستند

يكي از زمينه‌هاي كاهش مفاسد اخلاقي ترويج ازدواج است

سالاركيا درباره‌ي وظيفه‌ي نهادهاي فرهنگي در قبال اين مسايل گفت: طي زماني كه از پيروزي انقلاب مي‌گذرد شايد بايد اقدامات بسيار انجام مي‌داديم كه لازم بوده اما كافي نبوده است. در بسياري از مسايل نياز به فرهنگ‌سازي داريم؛ مسوول فرهنگ‌سازي، قوه قضاييه و نيروي انتظامي نيست. اين دو نهاد وظايف خاص خود از جمله پيشگيري از وقوع جرم را دارند. بحث پيشگيري نيازمند ورود بسياري از دستگاه‌هاست. شايد يكي از معضلات در امر بدحجابي، بي‌حجابي و عدم رعايت شئونات ازدواج است. اگر در ازدواج جوانان تسريع داده شود قطعا با اين معضلات روبه‌رو نخواهيم شد. يكي از زمينه‌هاي كاهش مفاسد اخلاقي ترويج ازدواج است.

اگر قرار است از دبستان دختر و پسر در كنار هم نباشند در دانشگاه هم نبايد باشند وگرنه بايد فرهنگ‌سازي شود

دبير ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص افزود: در اين مسأله بايد به اين نكته نيز توجه شود كه اكنون در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان، دختران و پسران از هم جدا هستند اما در دوران دانشگاه كه اوج خواسته‌هاي جوانان است، در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند بدون آن‌كه فرهنگ نشستن در كنار همديگر را داشته باشند، بنابراين اگر قرار است از دبستان دختر و پسر در كنار هم نباشند كه فرهنگ اسلامي ما اقتضاء مي‌كند، در دانشگاه نيز در كنار هم قرار نگيرند. اگر قرار است كه باشند پس بايد فرهنگ‌سازي و شناخت صورت بگيرد.

وي با تأكيد بر اين كه فرهنگ‌سازي وظيفه‌ي دستگاه قضايي نيست، اظهار داشت: اعتقاد داريم كه هر مجموعه‌اي بايد پاسخگوي عملكرد خود باشد. متأسفانه پاسخگويي از افراد و مسوولان در سيستم نظارتي ما وجود ندارد.

در دادسرا با افراد برخورد فيزيكي و لفظي نداريم

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها و نظارت بر ضابطان با طرح اين سوال‌ها كه كساني كه وظيفه‌ي فرهنگ و ارشاد اسلامي را داشتند، چه مقدار كار كردند؟ عملكرد آن‌هايي كه در راستاي آموزش عالي گام برمي‌دارند، چگونه است؟ وزارت آموزش و پرورش چقدر در اين زمينه آموزش داده است؟ درباره‌ي اظهارات رييس قوه‌ي قضاييه در برخورد با افراد معرفي‌شده به دادسرا گفت: خوشبختانه در اين مورد همكارانمان توجيه هستند و در دادسرا ما با افراد نه برخورد فيزيكي و نه برخورد لفظي داريم زيرا اين امر در شأن قاضي نيست كه با فرد برخورد لفظي كند و به طور يقين برخورد فيزيكي در دادسرا نيست.

نهايت سعي ما بر اين است كه دستگيرشدگان طرح مذكور را به زندان منتقل نكنيم

سالاركيا ادامه داد: در مورد قرارهاي صادره همكاران ما توجيه هستند كه حتي‌الامكان از اعزام افراد دستگيرشده در طرح مذكور به زندان خودداري كنند و با قرارهاي تأمين مناسب افراد را آزاد كنند مگر آن‌كه شخصي از زنان خياباني يا برپاكنندگان خانه‌هاي فساد باشد كه در اين زمينه‌ها تحقيقات بايد انجام شود. نهايت سعي ما بر اين است كه دستگيرشدگان طرح مذكور را به زندان منتقل نكنيم. اولويت ما در سپردن تأمين است كه در غيراين‌صورت چاره‌اي جز انتقال به زندان نيست.

اگر به تشخيص قاضي وهن يا شبهه‌اي وارد شود، سنگ روي سنگ بند نمي‌شود

ممكن است انتقاد به قوانين وارد باشد

دبير ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص درباره‌ي انتقادات مطرح‌شده از سوي برخي در آغاز اجراي اين طرح گفت: تشخيص مجرم بودن يا عدم آن با قاضي است. نيروي انتظامي وظيفه‌ي برخورد با جرايم مشهود و در جرايم غيرمشهود وظيفه دارد در راستاي دستورات قضايي عمل كند و لاغير. بنابراين اگر به تشخيص قاضي وهن يا شبهه‌اي وارد شود، سنگ روي سنگ بند نمي‌شود. تشخيص قاضي در راستاي قوانين و مقررات براي ما ملاك عمل است. البته بايد به اين نكته توجه كرد كه ممكن است انتقاد به قوانين وارد باشد. اگر قرار باشد براي هر فردي كه توسط نيروي انتظامي دستگير شد ما برايش قرار مجرميت صادر كنيم، پس خود آن‌ها تشخيص داده‌اند.

وي افزود: نيروي انتظامي افراد را به عنوان مظنون و متهم دستگير مي‌كنند، تشخيص اين كه اسناد، دلايل و مدارك كفايت بر مجرميت شخصي دارد، با قاضي است.

سالاركيا با بيان اين‌كه هنگامي كه پرونده‌اي براي رسيدگي نزد قاضي است، احدي از همكاران قضايي حق ورود به پرونده را ندارد، افزود: تمام جوانب كار در اختيار قاضي رسيدگي‌كننده است و در نهايت تشخيص مجرم يا عدم مجرم بودن افراد نيز بر عهده‌ي قاضي است.

ازعزيزان نيروي انتظامي خواهش مي‌كنم هركدام به وظايف خودمان عمل كنيم

معاون دادستان در امور زندان‌ها و نظارت بر ضابطان اظهار داشت: نيروي انتظامي بر اساس ماده 15 آيين دادرسي كيفري ضابط دستگاه قضايي است. خواهشم از عزيزان در نيروي انتظامي اين است كه هركدام به وظايف خودمان عمل كنيم. اگر هم انتقادي وجود دارد، بايد در كنار هم و با هم مطرح شود.

ايجاد شبهه از سوي نيروي انتظامي در آراي قضايي صادره به معناي تضعيف دستگاه قضايي است

وي با بيان اين‌كه مأموران نيروي انتظامي عامل اجرايي دستورات قضايي هستند، افزود: اگر بخواهيم نيروي انتظامي را تضعيف كنيم قطعا اجراي دستورات قضايي را تضعيف كرده‌ايم و همچنين اگر نيروي انتظامي وهن و شبهه‌اي در احكام صادره از سوي دستگاه قضايي ايجاد كند، به معناي تضعيف دستگاه قضايي است.

سالاركيا ادامه داد: ما به هيچ‌وجه به اين امر قائل نيستم و از آن‌ها مي‌خواهيم به گونه‌اي مسايل را مطرح كنند كه سبب تضعيف نشود و در حيطه‌ي كاري خودشان باشد كه اين امري پسنديده است.

قضات در برخورد با دستگيرشدگان در طرح مذكور هيچ محدوديتي جز قانون ندارند

سالاركيا در عين‌حال نيروي انتظامي را پاسدار امنيت در ابعاد مختلف دانست و گفت: قضات در برخورد با دستگيرشدگان در طرح مذكور هيچ محدوديتي جز قانون ندارند. همكاران قضايي ما جز اجراي قانون خواستار چيزي نيستند و چه بسا دلسوزتر از بسياري از افرادي كه ادعا دلسوزي دارند، هستند.

تضعيف قضات به صلاح جامعه و مسوولان نيست

همكاران قضايي با توجه به جايگاه قضا تحت تأثير گفتارهاي نادرست قرار نمي‌گيرند

دبير ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص با بيان اين‌كه تضعيف قضات به صلاح جامعه و مسوولان نيست، افزود: به هيچ‌وجه همكاران قضايي با توجه به جايگاه قضا تحت تأثير گفتارهاي نادرست قرار نمي‌گيرند. قضات از فيلترهاي متعددي عبور كرده و در برخورد صحيح با افراد مجرم و اصلاح مجرم اعتقاد به سالم‌سازي جامعه دارند.

گفت‌وگو از خبرنگار حقوقي ايسنا: الهام رييسي

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha