• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8602-04895
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

دبير ستاد مرکزي کارت سوخت ناجا خبر داد: بيش از 6 ميليون کارت سوخت تحويل شرکت پست شده است

دبير ستاد مرکزي کارت سوخت ناجا خبر داد:
بيش از 6 ميليون کارت سوخت تحويل شرکت پست شده است

دبير ستاد مرکزي کارت سوخت نيروي انتظامي از تحويل 6 ميليون 400 هزار کارت سوخت خودرو به شرکت پست براي تحويل به مالکان خودرو خبر داد.

به گزارش سرويس «شهري» خبرگزاري دئانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حسين مظلومي، فرمانده فناوري و مخابرات نيروي انتظامي افزود:بر اساس توافقي که بين ناجا و شرکت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي صورت گرفت، دو کار بر عهده نيروي انتظامي گذاشته شد اول کارت سوخت خودروه و دوم توزيع کارت سوخت موتور سيکلت ها مي باشد.

وي گفت: در ارتباط با خودروها با توجه به اينکه نيروي انتظامي داراي بانک اطلاعاتي گسترده اي از آمار و اطلاعات خودرو هاي پلاک شده در سطح کشور است توافق شده اين بانک اطلاعاتي براي صدور و توزيع کارت سوخت مورد استفاده و بهره‌برداري قرار گيرد .

فرمانده فناوري و مخابرات ناجا افزود: در بانک اطلاعاتي ناجا مردم بجاي رجوع به مراکز مختلف جهت گرفتن خدمات کارت سوخت توافق گرديد که ناجا و شرکت نفت با توجه به اين بانک اطلاعاتي با هم همکاري كنند و با اطلاعات موجود کارت سوخت را صادر و تحويل شهروندان دهند.

سردارمظلومي گفت:برابر آمار واطلاعات موجود در حال حاضر قريب به 8ميليون 350 هزار خودرو در سراسر کشور وجود دارد. البته اين رقم شامل خودروهاي نظامي نمي شود.

وي در مورد چگونگي صدور کارت سوخت اظهار داشت: با توجه با بانک اطلاعاتي خودرو آمار و اطلاعات مورد نياز بصورت کامل جمع بندي و حتي نقص اطلاعاتي بعضي خودرو ها قديمي هم در اختيار ما قرار گرفت و پس از اخذ اين آمار و اطلاعات خودروها آنها را جهت شخصي سازي به شرکت صنايع قطعات ايران وابسته صايران است داده خواهد شد و عملا با اين کار موضوع صدور کارت سوخت خودرو در کشور به پايان مي رسد.

فرمانده فناوري و مخابرات ناجا در مرحله بعدي توزيع کارت سوخت گفت: بخش اعظم خودرو ها در کشور بخصوص خودروهاي پلاک ليزري و ملي چون زمان شماره گذاري اين نوع خودرو ها سيستم رايانه در نيروي انتظامي وجود داشته است اطلاعات نسبتا خوبي از آدرسها و مشخصات مورد نياز مالک خودرو در اختيار مي باشد و قاعدتا در ارسال کارت سوخت به آدرس اين نوع از مالکان مشکلي وجود ندارد و برهمين اساس موسسه طرح و توسعه ناجا اين کارت ها را پاکت گزاري و تحويل پست مي دهد.

وي با اشاره به نبود مشکل کارت سوخت در اين مرحله از تحويل 6 ميليون 4 صد هزار کارت سوخت خودروها به اداره پست خبر داد که توسط پست به مردم تحويل شده است و از اين تعداد 4ميليون 800 هزار کارت تحويل شهروندان شده و مابقي در چرخه توزيع قرار دارد.

وي در باره بقيه کارت هاي سوخت خودرو يعني مابقي 6ميليون 400 هزار تا 8ميليون 350 هزار خودرو که حدودا يك ميليون 950 هزار خودرو مي شود بزودي تحويل پست خواهد شد.

دبير ستاد کارت سوخت ناجا در رابطه با خودروهاي قديمي و پلاکهاي قديمي که تعدادشان يک ميليون 350 هزار خودرو مي باشد: گفت تعويض کل پلاکهاي خودرو هاي قديمي تا سال 86 در دستور کار ناجا قرار دارد و در اين مقطع لازم است آدرس و مشخصات مالکان خودرو را به روز کنيم تا تحويل کارت به مالکين مقدور باشد.

وي گفت: با توجه به اينکه يك ميليون 350 هزار نفر از مالکان خودرو آدرس و مشخصات آنان با ابهامات همراه است ودر رساندن کارت سوخت با مشکل مواجه هستيم در همين رابطه جهت سهولت و رفاه حال شهروندان اطلاعيه صادر نموديم که در اين اطلاعيه از شهروندان خواسته شده به يکي از سه روش به اصلاح آدرس اقدام كنند كه يکي از روشهاي اصلاح آدرس که از سهولت بيشتري برخوردار است رجوع به پايگاه اينترنتي www.epolic.ir است در اين پايگاه شهروندان مي توانند وضعيت کارت سوخت خود را بصورت کامل مشاهده کنند و با ثبت شماره خودرو در اين پايگاه اينترنتي متوجه شوند که کارت سوخت خودروي مورد نظر چه زماني و طبق کدام شماره مرجع و رفرنس به پست تحويل شده است و قاعدتا تحويل کارت را از اداره پست پيگيري مي کنند و اگر فاقد آدرسند در همين پايگاه اينترنتي مي توانند اطلاعات آدرس کامل را وارد كنند و پس از ثبت آدرس امکان صدور کارت براي اصلاح کننده آدرس مهيا مي‌شود و کارت پس از صدور پاکت‌گذاري و تحويل پست مي‌گردد و اگر جزء معدود کساني باشند که به دلايلي کارت خودرو برايشان صادر نشده باشد در همين آدرس اينترنتي مشخص مي شود که کارتشان صادر نشده است.

سردارمظلومي روش دوم براصلاح آدرس بري کارت سوخت را رجوع به دفاتر پليس+10 در سراسر کشور عنوان كرد و به سايت پليس گفت: شهروندان با مراجعه به اين دفاتر مي توانند بدون پرداخت وجهي آدرسشان را اصلاح نمايند و کارت سوخت به آخرين اصلاحات در آدرس ارسال مي گردد. مراجعه به مراکز شماره گذاري راهنمايي و رانندگي سطح کشور روش بعدي براي اصلاح آدرس جهت دريافت کارت سوخت است و ناجا توصيه مي کند راحت ترين روش به ترتيب الويت روش اينترنتي و دفاتر پليس +10 و مراجعه به راهنمايي و رانندگي سطح کشور است.

فرمانده فناوري و مخابرات ناجا گفت: صدور 8ميليون 350 هزار کارت سوخت تقريبا در چند روز آينده خاتمه يافته تلقي مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha