• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8602-09965

رييس اتحاديه گوشت گوسفندي: بازار گوشت‌فروشان كساد است

رييس اتحاديه گوشت گوسفندي:
بازار گوشت‌فروشان كساد است

اقبال مردم كماكان به خريد گوشت كم است به همين دليل بازار گوشت‌فروشان در كسادي كم‌سابقه‌اي به سر مي‌برد.

كاظم صمدي ـ رييس اتحاديه گوشت گوسفندي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به اينكه در طول دوران حرفه‌اش در صنف گوشت چنين ركودي را تجربه نكرده است، گفت: از آنجايي كه توليد و عرضه گوشت از يك زنجيره به هم پيوسته تشكيل شده است تا زماني كه هر كدام از اين حلقه‌هاي زنجير اصلاح نشوند، نمي‌توان به بهبود شرايط فعلي اميدوار بود.

وي مشكلاتي مثل مسائلي كه در كشتارگاه‌ها وجود دارد را با يك نظارت قوي، قابل حل خواند و تاكيد كرد: طي جلسات متعدد ما راهكار‌هاي عرضه گوشت به قيمت واقعي و در حد توان خريد مردم ارائه كرده‌ايم به طور مثال اصلاح نرخ كشتارگاه‌ها و ايجاد قوانين واحد مي‌تواند در اين امر موثر باشد چون برخي از كشتارگاه‌ها قوانيني مثل وضع عوارض بر پوست و كله گوسفند و غيره باعث مي‌شوند كه كشتار غير قانوني و قاچاق افزايش يابد كه همين امر بهداشت كشتار را تحت تاثير قرار مي‌دهد و باعث اختلال در سيستم توزيع و قيمت‌گذاري مي‌شود.

وي ادامه داد: اگر نرخ كشتارگاه‌ها كاهش يابد و عوارض اضافي دريافت نشود، آن وقت تمامي‌ كشتار‌ها قانوني مي‌شود و نظارت بر قيمت هم آسان‌تر صورت مي‌گيرد.

وي قيمت باركرد گوشت را در حال حاضر از تعاوني اتحاديه گوشت گوسفندي 5200 تومان و در جا‌هاي ديگر 5400 تا 5450 تومان ذكر كرد و گفت: قيمت فروش گوشت گوسفند در حال حاضر در قصابي‌هاي تهران شش هزار تا شش هزار و 100 است ولي به دليل مشكلات توزيع و عرضه اين قيمت در قسمت‌هاي مختلف شهر متفاوت است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha