• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8602-12143.54929
  • خبرنگار : 71191

ميراث فرهنگي براي تملك خانه‌ي كودكي جلال آل احمد مشكل دارد

ميراث فرهنگي براي تملك خانه‌ي كودكي جلال آل احمد مشكل دارد

مدير اداره‌ي ميراث فرهنگي و گردشگري ساوجبلاغ درباره‌ي وضعيت خانه‌ي جلال آل احمد، گفت: با توجه به اين‌كه خانه وقف اولاد ذكور شده است، واگذاري آن به غير، ممكن نيست.

ولي‌الله دهقان سانيچ در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ادامه داد: هيچ حمايتي ازسوي فرمانداري و نهادهاي ديگر از اين اداره نمي‌شود و مالكان كنوني خانه نيز مداركي را مبني بر وقف خانه به اولاد ذكور ارايه داده‌اند.

وي افزود: اكنون بحث مالكيت خانه با ميراث فرهنگي با مشكلات زيادي روبه‌رو شده و هنوز كار خاصي در اين زمينه انجام نشده است. همچنين مالكان خانه راضي به واگذاري آن نيستند.

اين درحالي است كه مدير اداره‌ي ميراث فرهنگي و گردشگري ساوجبلاغ حدود شش‌ماه پيش اعلام كرده بود، با رايزني‌هايي كه توسط فرمانداري ساوجبلاغ با مالكان خانه‌ي پدري جلال آل احمد شده است، اميدواريم مالك كنوني به فروش خانه راضي شود.

مالكان اين خانه تعلق آن‌را به پدر جلال آل احمد انكار مي‌كنند و مي‌گويند، جلال در پنج سالگي همراه پدرش پس از فروش خانه از اورازان طالقان به تهران نقل مكان كرد و به همين دليل، حاضر به فروش آن نيستند.

خانه‌ي پدري جلال آل احمد كه اكنون در تملك پسر عموي جلال است، به انبار علوفه تبديل شده و از آن چيزي جز چند طاقچه و سردر باقي نمانده است.

دهقان درباره‌ي وضعيت خانه‌ي دكتر حشمت نيز اظهار داشت: با توجه به اين‌كه هنوز بودجه‌ي عمراني امسال اعلام نشده است و برنامه‌هاي مرمتي مهم‌تري نسبت اين خانه براي كار در دست اجرا هستند، ‌اگر ازسوي فرمانداري، شورا يا حتا اطرافيان كمكي براي احياي خانه شود، به‌دليل اهميت اين خانه، دست كم آن‌را زنده مي‌كنيم؛ تا در سال بعد برنامه‌ي مرمتي جامع‌تري در آن اجرا شود.

او درباره‌ي نوع كاربري اين خانه پس از احيا و مرمت آن، گفت: قطعا اين خانه به‌عنوان خانه ـ موزه‌ي شخصي دكتر حشمت به بهره‌برداري مي‌رسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha