• شنبه / ۵ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8603-03070

«خانه سرنگهاي عودلاجان خالي شد» گزارش خبرنگار ايسنا از عمليات پليس مواد مخدر در محله «عودلاجان»،مخروبه‌اي كه روزگاري كوچه انصاري بود

«خانه سرنگهاي عودلاجان خالي شد» 
گزارش خبرنگار ايسنا از عمليات پليس مواد مخدر در محله «عودلاجان»،مخروبه‌اي كه روزگاري كوچه انصاري بود

ساعت 12 ظهر امروز، ماموران مبارزه با مواد مخدر وارد منطقه پامنار شدند. كوچه‌هاي باريك و طولاني كه پر از كارگاه‌هاي تراشكاري و كارگران آويخته از پنجره‌ها بود را پيموده و به منطقه‌اي تخريب شده رسيديم كه در انتهايش مخروبه‌اي بود با حضور ده‌ها پليس و تعدادي مرد دستگير شده.

ديوارهاي سياه اين مخروبه و سرنگها و آدمهاي بي‌حال و خمار از وجود يكي از دخمه‌هاي معتادان تزريقي حكايت داشت.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا حاضر در محل، در ميان اين افراد، مرد جواني بود كه در انتهاي صف دستگيرشدگان قرار داشت و با داد و فرياد مي‌گفت كه معتاد نيست، اما پليس اعلام كرد كه او به همراه خود مواد داشته و در يكي از كوچه‌هاي عودلاجان شناسايي شده است.

بسياري از دستگيرشدگان بدون هيچ مقاومتي اوضاع را نظاره‌گر بودند.

سه تن از دستگيرشدگان دخمه اعلام كردند كه كارت درمان دارند، اما ماموران با آرام كردن آنها گفتند: «با احراز هويت فرد با كارت درمان، افراد داراي كارت در قرنطينه آزاد مي‌شوند».

مردم در اطراف دخمه جمع شده بودند. حاج آقا حجتي، يكي از معتمدين محل به خبرنگاران مي‌گويد: در حالي كه به مردم اجازه ساخت و ساز نمي‌دهند، مالكان مجبور به فروش زمينهايشان به مسكن عودلاجان تحت پوشش شهرداري هستند، همه چيز با يك امضاء براي مالك به اتمام مي‌رسد، نه مي‌پرسند ماليات را د‌اده‌اي و نه هيچ‌چيز ديگر. فقط بايد امضاء كني و پول بگيري ...

كوچه انصاري، زميني مسطح است كه حدودش را با ميله‌ها مشخص كرده‌اند، مردم از دست دزدي‌هاي معتادان عاصي‌اند و از اجراي طرح ابزار رضايت مي‌كنند.

در همين حال سرهنگ كشفي، رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگيري 25 معتاد تزريقي حاضر در دخمه عودلاجان خبر داده و اعلام كرد: اين افراد به قرنطينه انتقال پيدا كرده و پس از انجام آزمايش، وضعيتشان ارزيابي مي‌شود.

وي در پاسخ به اين پرسش كه تعدادي از اين افراد، كارت درمان دارند، اما باز هم دستگير شده‌اند، گفت: بايد هويت افراد نسبت به كارتي كه به همراه دارند، احراز شود و پس از آن در صورت همساني مشخصات، آزاد شوند.

خبرنگار ايسنا حاضر در عمليات جمع‌آوري معتادان پرخطر گزارش مي‌دهد: «به همراه اكيپ پليس وارد كوچه‌هاي تنگ شديم. كوچه سنگي پر از خانه‌هاي معروف به مجردي است. حياط‌هايي با 5 اتاق تاريك و گاهي زيرزمين‌هاي فرش شده...»

سه تن دستگير شدند، يكي از آنها حتي نمي‌توانست روي پا بايستد. چند تن از افراد حاضر در محل به دور از چشم ماموران به خبرنگاران مي‌گويند: «ما ترك كرده‌ايم، اما چه كار برايمان مي‌كنند كه دوباره گرفتار نشويم».

راه‌آهن، پامنار، عودلاجان و دستگيري 325 تن تا ظهر اولين روز اجراي طرح جمع‌آوري معتادان تزريقي و پرخطر حاصل كار پليس مبارزه با مواد مخدر است.

دست مريزاد...

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha