• شنبه / ۹ تیر ۱۳۸۶ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8604-04835
  • خبرنگار : 71251

*مراسم توديع و معارفه رييس سازمان جنگل‌ها برگزار شد* جلالي: نبايد با قضاوت يك طرفه حقي از مردم ضايع شود شريفي: اميدوارم انتصابم نتايج روشني داشته باشد

*مراسم توديع و معارفه رييس سازمان جنگل‌ها برگزار شد*
جلالي: نبايد با قضاوت يك طرفه حقي از مردم ضايع شود
شريفي: اميدوارم انتصابم نتايج روشني داشته باشد

مراسم توديع و معارفه رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور جمعه شب با حضور وزير جهاد كشاورزي در اين وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مهندس خداكرم جلالي ـ رييس پيشين سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور در اين مراسم با بيان اينكه منابع طبيعي پايه اصلي ثروت هر كشور محسوب مي‌شود، اظهار كرد: چون منابع طبيعي در كشور ما مظلوم است و سرانه آن حدود يك سوم سرانه جهان است بايد تلاش بيشتري براي حفظ منابع داشته باشيم.

وي منبع اصلي چالش‌هاي به وجود آمده جهاني در خصوص تغيير اقليم، كمبود آب شيرين و بيابان‌زايي كه حيات بشر را با مخاطراتي مواجه كرده است، را بي توجهي نسبت به بهره‌برداري از منابع ملي و بي‌توجهي به اكوسيستم و كاهش سرانه فضاي سبز در كشور دانست و افزود: پيش‌بيني مي‌شود در اواخر قرن به دليل افزايش دما سطح دريا‌ها نيز افزايش يابد كه مشكلاتي را ايجاد خواهد كرد.

جلالي بخش عمده تامين امنيت اكولوژيكي در جهان كه زيربناي ساير امنيت‌هاست را مربوط به منابع طبيعي دانست و تصريح كرد: بايد از

طريق افزايش فضاي سبز به دنبال تامين آن باشيم و امنيت اكولوژيكي كه به مخاطره افتاده كاهش دهيم.

وي با توجه به اينكه در قانون برنامه چهارم توسعه به توجه ويژه امنيت اكولوژيكي تاكيد شده اظهار كرد: متاسفانه تاكنون توجه جدي به اين امر نشده است.

رييس پيشين سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: در برنامه‌ريزي‌هاي اوليه به ازاي هر50 هزار هكتار تنها يك نفر نيروي حفاظتي وجود داشت كه امر حفاظت را بسيار مشكل كرده بود كه يگان حفاظت تشكيل شد.

وي ميزان تصرفات غير قانوني و تجاوزات در نيمه دوم سال 85 را با 50 درصد كاهش عنوان كرد.

جلالي پس از دو سال و هشت ماه رياست بر اين سازمان تصريح كرد: به دو سويه بودن وظايف منابع طبيعي طي اين مدت تاكيد فراواني داشتيم و نبايد اجازه دهيم با يك طرفه قضاوت كردن حقي از مردم ضايع شود.

به گزارش ايسنا، دكتر فرود شريفي ـ رييس جديد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور نيز در اين مراسم اظهار كرد: در اثر عدم رسيدگي به مباحث آبخيزداري و جنگل‌ها ممكن است خساراتي پيش آيد كه توجه به منابع و آبخيزداري نه تنها خسارت را كاهش مي‌دهد بلكه ظرف مدت كمي‌ بر مقدار كم آب و خاك كشور نيز افزوده خواهد شد.

مدير سابق آبخيزداري كشور گفت: استفاده از يك ميليارد دلار صندوق ذخيره ارزي نويدبخش اين است كه اين بخش از اعتبارات بالايي برخوردار مي‌شود.

معاون وزير جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: اميدواريم انتصابي كه صورت گرفت، نتايج روشني داشته باشد.

گفتني است، وي از سال 59 در شوراي جهاد سازندگي شمال استان فارس مشغول به فعاليت بوده و از سال 81 نيز مسووليت مديريت آبخيزداري را عهده‌دار بوده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha