• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۸۶ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8604-09082

/پيش فروش قبر ممنوع شد/ مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در گفت‌وگو باايسنا: 33 گورستان قديمي به مراكز فرهنگي و كتابخانه‌هاي عمومي تبديل مي‌شود

/پيش فروش قبر ممنوع شد/
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در گفت‌وگو باايسنا:
33 گورستان قديمي به مراكز فرهنگي و كتابخانه‌هاي عمومي تبديل مي‌شود

مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: با توجه به تكميل ظرفيت اين گورستان طي دو سال آينده پيش‌فروش قبر ممنوع شد.

محمود رضاييان در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: تقاضاي شهروندان براي خريد قبل به صورت پيش‌فروش را نمي‌توانيم، پاسخگو باشيم زيرا تا تعيين تكليف نشدن احداث گورستان‌هاي جديد پيش فروش قبر براي كليه افراد ممنوع است.

وي با اشاره به اين كه تصميم ممنوعيت فروش قبر در هفته‌هاي گذشته اتخاذ شده است در ادامه نسبت به مشخص نبودن احداث گورستان‌هاي جديد ابراز نگراني كرد و گفت: نبايد احداث گورستان‌هاي جديد به دقيقه 90 موكول شود، زيرا موضوع دفن اموات بسيار حائز اهميت است و از مسوولان انتظار داريم هر چه سريعتر اين موضوع را تعيين تكليف كنند.

وي همچنين درباره ساماندهي گورستان‌هاي متروكه و جلوگيري از دفن اموات به صورت غيرقانوني، گفت: پس از انجام مطالعات هم اكنون تكليف 33 گورستان قديمي مشخص شده و اين گورستان‌ها با حفظ هويت به مراكز فرهنگي و كتابخانه‌هاي عمومي تبديل مي‌شوند.

رضاييان تصريح كرد: دفن اموات در اين گورستان‌ها تنها در صورتي انجام مي‌شود كه افراد از قبل داراي سند بوده و با تصميم هيات امنا دفن انجام مي‌شود.

مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) يادآور شد: تعيين تكليف 44 گورستان قديمي ديگر در مرحله مطالعه و كارشناسي است كه به محض اتمام نتايج مطالعات ساماندهي اين گورستان‌ها نيز انجام خواهد شد.

وي با اشاره به طرح ساماندهي قبور شهدا نيز گفت: يك قطعه از قبور شهدا به صورت آزمايشي ساماندهي شد و هم اكنون بر اساس آن مشغول تهيه طرح جامع ساماندهي قبور شهدا هستيم و در همين راستا از خانواده‌هاي شهدا نيز نظرخواهي انجام مي‌دهيم و سپس كليه قبور شهدا را بر اساس آن ساماندهي خواهيم كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha