• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۸۶ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8604-15709
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی ایران

توصيه يك متخصص غدد به سيگاري‌ها: براي ترک سيگار آجيل بخوريد اسفناج، برگ چغندر و عرق شاه تره در ترک سيگار موثرند

توصيه يك متخصص غدد به سيگاري‌ها:
براي ترک سيگار آجيل بخوريد
اسفناج، برگ چغندر و عرق شاه تره در ترک سيگار موثرند

استفاده از کشمش، انجير خشک و بادام در افراد سيگاري باعث افزايش محيط  قليايي بدن آنان شده و در نتيجه تمايل به سيگار را کاهش و ترک سيگار را براي اين افراد راحت‌تر مي‌سازد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران، دکتر « اميرعباس مومنان » متخصص غدد و عضو مرکز تحقيقات غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در خصوص رژيم غذايي کمک کننده جهت ترک سيگار گفت: استفاده از آجيل يکي از مواد غذايي است که مي‌تواند فرد سيگاري را در ترک سيگار کمک کند. همچنين خوردن جو دوسر و فرآورده‌هاي آن ممکن است براي ترک سيگار و رهايي از نيکوتين موثر باشد.

دکتر مومنان با اشاره به موادي همچون اسفناج، برگ چغندر و عرق شاه تره براي افراد سيگاري به عنوان مواد غذايي موثر در ترک سيگار براي اين افراد، گفت: مواد مذکور باعث افزايش محيط قليايي بدن فرد مي‌شود كه در ترک سيگار موثر است.

دکتر مومنان در ادامه در خصوص مواد غذايي که خاصيت عکس داشته و تمايل کشيدن سيگار را در افراد سيگاري تشديد مي کند، گفت: گوشت يکي از مواردي است که ادرار را اسيدي کرده و باعث از دست دادن سريع نيکوتين و در نتيجه افزايش تمايل به مصرف سيگار در فرد سيگاري مي شود. از اين رو به افراد سيگاري توصيه مي‌شود تا حتي المقدور از خوردن مواد گوشتي پرهيز کنند.

وي در ادامه در خصوص مصرف ساير مواد غذايي گفت: غذاهاي کنسرو شده، غذاهاي طبخ شده در ماکروويو، سوسيس و کالباس، الکل، جگر، دل و قلوه، سيرابي، جوجه، تخم مرغ، پنير، جوانه گندم، عدس، بادام زميني، گردو و قهوه از ديگر مواردي هستند که در تشديد تمايل افراد سيگاري به استعمال سيگار موثر است. بنابراين از خوردن اين مواد نيز بايد در هنگام ترک سيگار اجتناب شود.

دکتر مومنان ادامه داد: چنانچه افراد سيگاري از آدامس‌هاي نيکوتين دار مخصوص ترک سيگار، استفاده کنند بايد از مواد غذايي که محيط بدن را اسيدي كرده و خاصيت خنثي کنندگي بر روي اين آدامس‌ها دارند، استفاده كنند. اين مواد اسيدي شامل، انواع نوشابه ، گوشت قرمز، ماهي، تخم مرغ، بادام زميني و حبوبات هستند.

به گفته کارشناسان، بهتر است که حداقل 15 دقيقه قبل از مصرف اين آدامس‌ها از خوردن اين مواد خودداري شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha