• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۸۶ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8604-19231
  • خبرنگار : 71091

/گزارشي از اكران آخرين فيلم مهرجويي/ "سنتوري" داريوش مهرجويي فعلا نمي‌نوازد

/گزارشي از اكران آخرين فيلم مهرجويي/
"سنتوري" داريوش مهرجويي فعلا نمي‌نوازد

در حاليكه دو روز به آغاز نمايش فيلم "سنتوري" داريوش مهرجويي باقي مانده بود؛ نمايش اين فيلم به تعويق افتاد.

امروز صبح يك مقام آگاه در معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به خبرنگار سينمايي ايسنا گفت: تعويق اكران فيلم "سنتوري" جدي است و با مناسب شدن شرايط، احتمالا اين فيلم در آينده اكران خواهد شد.

با توجه به اينكه پروانه نمايش براي فيلم "سنتوري صادر شده است، علت اصلي تعويق اكران آن شرايط و فضاي خاص حاكم بر سينماست و فيلم مشكل محتوايي ندارد.

و سرانجام چند ساعت بعد جلسه‌ي فوق‌العاد شوراي صنفي نمايش برگزار شد و اعلام شد "محاكمه" ايرج قادري به جاي فيلم "سنتوري" از سوم مرداد ماه در گروه قدس به نمايش درمي‌آيد.

درحالي كه خبرهاي از تعويق اكران فيلم سنتوري منتشر مي‌شود، تهيه‌كننده فيلم "سنتوري" هم اظهار كرد: تاكنون اعلام رسمي درباره‌ي تعويق اكران فيلم "سنتوري" به ما نشده است.

فرامرز فرازمند در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: زماني كه فيلم پروانه نمايش دارد و حالا به دلايلي مي‌خواهند اكران آن را به تعويق بياندازند، بايد به ما رسما اعلام كنند، اين درحاليست كه تا اين لحظه، چنين موضوعي به ما اعلام نشده است و آخرين خبري كه روزگذشته داشته‌ايم اين بود كه مشكل حل شده و فيلم اكران مي‌شود.

فرازمند مدعي شد: مسلم آنست مسايل و مشكلات ديگري كه هيچ ارتباطي به فيلم "سنتوري" ندارد، به اين فيلم منتقل شده است؛ چگونه مي‌شود، فيلمي كه از خرداد ماه پروانه نمايش دريافت كرده است و تا روز سه‌شنبه هفته‌ي گذشته تمام مجوزهاي لازم براي تبليغات و بيلبورد به آن داده شده به يك‌باره فضا براي نمايش آن تغيير مي‌كند.

وي گفت: اگر فيلم مشكلي داشت چرا پروانه نمايش دادند؟! مديران سينمايي به ما اعلام مي‌كردند كه فيلم را نمي‌توانيم به نمايش بگذاريم و فيلم توقيف است.

وي با يادآوري اينكه ضروري است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حافظ منافع اهالي سينما باشد، چنين ابراز كرد كه چرا اين دستگاه دولتي پاي مجوزي كه به فيلم داده‌، نمي‌ايستند.

وي در پايان به ايسنا خبر داد: با مشخص شدن تكليف نمايش فيلم "سنتوري" به‌همراه داريوش مهرجويي طي روزهاي آينده با اهالي رسانه‌ها گفت‌وگو خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا، «سنتوري» كه هجدهمين فيلم داريوش مهرجويي است با بازي بهرام‌رادان، گلشيفته فراهاني، مسعود رايگان، محمد سلوكي و نسرين مقانلو مقابل دوربين رفته است.

تورج منصوري در مقام مدير فيلمبرداري، رضا درميشيان دستيار كارگردان، محمدرضا شريفي‌نيا: مجري طرح در «سنتوري» همكاري داشته‌اند.

تهيه كنندگان اين پروژه، داريوش مهرجويي و فرامرز فرازمند هستند و همچنين اردلان كامكار موسيقي آن را ساخته است.

مهرجويي نيز ويژگي «سنتوري» را موضوع اعتياد و به كارگيري مقوله موسيقي، در آن دانسته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha