• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8605-05983

ساخت 9 قسمت از مجموعن انيميشن «كلاغ‌ها» به پايان رسيد زحل رضوي: «كلاغ‌ها» كلام ندارد... اما تاثير موسيقي را نمي‌توان ناديده گرفت

ساخت 9 قسمت از مجموعن انيميشن «كلاغ‌ها» به پايان رسيد
زحل رضوي: «كلاغ‌ها» كلام ندارد... اما تاثير موسيقي را نمي‌توان ناديده گرفت

ساخت 9 قسمت از مجموعه انيميشن «كلاغ‌ها» به كارگرداني زحل رضوي به پايان رسيده است. كلبه رورا انيميشن، اين اثر را به سفارش مركز صباي صداوسيما مي‌سازد.

زحل رضوي، نويسنده و كارگردان اين مجموعه انيميشن در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: اين مجموعه انيميشن بي كلام است و هر قسمت از آن داستان يك روز از زندگي 3 پسر و يك دختر كلاغ است كه روي درختي زندگي مي‌كنند و در هر قسمت ماجرايي برايشان پيش مي‌آيد.

وي فيلمنامه‌نويسي براي سريال‌هاي انيميشن بي‌كلام را به مراتب سخت‌تر از كارهاي با كلام دانست و افزود: در انيميت كارهاي بي‌كلام بايد ضرباهنگ كار تندتر و پر تحرك‌تر باشد.

كارگردان مجموعه انيميشن «كلاغ‌ها» با بيان اين مطلب كه فيلمنامه اين مجموعه حاوي نكات طنز، آموزش و سرگرم كننده است اظهار كرد: به هر يك از كاراكترها در مجموعه انيميشن كلاغ‌ها شخصيتي داديم و به نوعي تيپ شدند كه در هر قسمت تكرار و حفظ مي‌شود تا بچه‌ها با آن ارتباط برقرار كنند .

رضوي با بيان اين مطلب كه موسيقي را در انيميشن نمي‌توان ناديده گرفت يادآور شد: مجموعه انيميشن «كلاغ‌ها» كلام ندارد و فقط در بخش‌هايي كه موسيقي دارد متناسب با فضاي سريال شعري سروده شده كه به روند روايت داستان كمك مي‌كند.

اين كارگردان انيميشن معتقد است موسيقي بار عمده‌اي در كار انيميشن كودك بر عهده دارد ومخصوصا در كاري كه كلام ندارد اين بار بيشتر است.

رضوي با اشاره به تكنيك دو بعدي مجموعه انيميشن «كلاغ‌ها» گفت: اين مجموعه انيميشن براي گروه سني 3 تا 9 سال است و در رنگ‌آميزي آن از رنگ‌هاي شادي استفاده شده تا براي بچه‌ها جذاب باشد.

وي با بيان اين مطلب كه فيلمنامه‌ي كار توسط من و ليلا خاتمي نوشته شده است اظهار كرد: همچنين اين فيلمنامه با نگاهي به كتاب چهار كتاب و يك درخت افسانه شعبان‌نژاد نوشته شده و آن كتاب به نوعي ما را به انجام اين كار سوق داد.

كارگردان مجموعه انيميشن كلاغ‌ها در پايان اظهار كرد: ساخت اين مجموعه مرداد ماه 85 آغاز شده و احتمالا تا پايان امسال به طول مي‌انجامد.

مجموعه انيميشن «كلاغ‌ها» در مركز فرهنگي و هنري صبا توليد شده و ديگر عوامل آن عبارتند از:

مجري طرح و تهيه‌كننده: موسي رضوي

تدوين و كامپوزيت: مهدي صفارپور

انيماتور: حامد كمالي

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha