• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8605-10225
  • خبرنگار : 71342

«اجازه ندهيم "تئاتر نصر" به سرنوشت‌ "جامعه باربد" دچار شود» حسين پارسايي: تغيير كاربري "تئاتر نصر" به موزه‌ي تئاتر از شهريور ماه آغاز مي‌شود

«اجازه ندهيم "تئاتر نصر" به سرنوشت‌ "جامعه باربد" دچار شود»
حسين پارسايي:
تغيير كاربري "تئاتر نصر" به موزه‌ي تئاتر از شهريور ماه آغاز مي‌شود

مدير اداره كل هنرهاي نمايشي خبر داد: ‌تغيير كاربري تئاتر "نصر" به موزه‌ي تئاتر ايران از شهريورماه سال جاري به طور رسمي آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين پارسايي ساعاتي قبل با حضور در محل تئاتر "نصر" اعلام كرد: طرح تغيير كاربري با مشاركت مراكز ذيربط همچون اداره كل موزه‌ها، سازمان ميراث فرهنگي، جهاد دانشگاهي و با همراهي هنرمندان ـ همان‌طور كه پيش از اين تامين اعتبار شده است ـ فاز اول راه‌اندازي موزه در نيم‌سال دوم هشتاد و شش آغاز شود.

وي از تشكيل كميته‌ي رسيدگي به وضعيت تئاتر "نصر" خبر داد و گفت: اين كميته مركب از مجيد جعفري، محمود عزيزي، جواد افشين نيا، كيومرث مرادي و سعيد رحماني ـ به عنوان نماينده جهاد دانشگاهي ـ است كه جهت تصريح در روند بازسازي تئاتر نصر، قرار است ظرف يك ماه آينده گردش كار و نظارت بر مجموعه و امر بازسازي از طريق اين كميته را به اطلاع هنرمندان و اهالي مطبوعات برسانند.

حسين پارسايي گفت: راه‌اندازي موزه‌ي ملي تئاتر ايران با توجه به آيين‌نامه‌ي اداره‌ي كل موزه‌هاي تهران شكل خواهد گرفت و در نخستين گام تمام مجاري ورودي شامل تمام درب‌ها مسدود خواهد شد، تا كوچكترين تغييري در وضعيت فعلي تئاتر نصر و وسايل درون آن داده نشود.

وي ضمن اشاره به سرقت صندلي‌ها و سقف اين تئاتر معتقد است: اين اتفاق به‌دليل ريزش باران و عدم مراقبت از ساختمان اتفاق افتاده است، بنابراين در دستور كار و رسيدگي است و براي مراقبت مجدد از تئاتر "نصر" تمهيداتي انديشيده مي‌شود.

حسين پارسايي گفت: تمام كمبودهاي اينجا تا آخرين وضعيت آن صورت جلسه خواهد شد و به مسوولان انتقال داده مي‌شود و از اين پس حتي يك ميخ نبايد در تئاتر نصر جابجا شود.

به گزارش ايسنا، در ادامه مجيد جعفري مدتي ساختمان "تئاتر نصر" را در اجاره‌ي خود داشته است، گفت: حدود ده سال پيش طرح بازسازي خيابان لاله‌زار به‌عنوان نخستين خيابان ايران مطرح و مصوب شد، اين خيابان تغيير كاربري بدهد و تبديل به يك موزه شود. اما گر چه مصوبه در شهرداري وجود دارد و در شوراي شهر نيز دوباره به تصويب رسيده است تا كنون اقدام عملي در اين زمينه انجام نشده است.

به اعتقاد وي در صورتي كه تغيير كاربري خيابان لاله‌زار انجام شود مشاغل موجود در اين خيابان هم متناسب با اين شرايط تغيير مي‌كند و بازسازي چند تئاتر موجود در آن همچون تئاتر نصر، پارس و دهقان در دستور كار قرار مي‌گيرد.

جعفري ادامه داد: "گراندهتل" كه بسياري از تصميمات مهم مملكت در محل آن اتخاذ شده است، بايد به عنوان ميراث ملي و فرهنگي براي ما باقي بماند. ضمن اينكه بازسازي آن به راحتي انجام خواهد شد.

وي در پايان خطاب به مسوولان فرهنگي گفت: اجازه ندهيد، تئاتر پارس، نصر و دهقان به سرنوشت "جامعه باربد" گرفتار و به پاساژ تبديل شود.

به گزارش ايسنا، تئاتر نصر شهريور ماه 81 براي آخرين‌بار ميزبان يك نمايش به كارگرداني حسن عظيمي بوده است و پس از آن تئاتر نصر شاهد هيچ گونه فعاليتي نبوده است.

گفتني است: قرار بود در اين ديدار محمدحسين ايماني‌خوشخو معاون هنري وزارت ارشاد حضور داشته باشد كه به دليل آنچه گرفتاري اعلام شد، در اين بازديد حضور نداشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha