• جمعه / ۲ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8606-00046

محمدرضا فروتن و مريم نشيبي مقابل هم صداپيشگي مي‌كنند تهيه‌كننده‌ي راديو فرهنگ: «يكي بود يكي نبود» بيشتر شامل ديالوگ‌هاي عاشقانه است

محمدرضا فروتن و مريم نشيبي مقابل هم صداپيشگي مي‌كنند
تهيه‌كننده‌ي راديو فرهنگ:
«يكي بود يكي نبود» بيشتر شامل ديالوگ‌هاي عاشقانه است

راديو اين روزها در تدارك برنامه‌اي داستاني است كه در آن «مريم نشيبي» قصه‌گوي آشناي راديو و «محمدرضا فروتن» صداپيشگي خواهند كرد.

تهيه كننده اين برنامه كه «يكي بود يكي نبود» نام دارد گفت: قصه‌هاي كهن، افسانه‌ها و اسطوره‌هاي ايراني به خصوص عاشقانه‌هاي فارسي، مانند خسرو شيرين و ليلي و مجنون، مجموعه‌هايي هستند كه قصد داريم از مهر ماه آن‌ها را در راديو فرهنگ روايت كنيم.

مهدي شيباني‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو ايسنا به نوع روايت اين قصه‌ها اشاره و اظهار كرد: اين گونه داستان‌ها بيشتر شامل ديالوگ بين عاشق و معشوق است و نيازمند نقش‌آفريني صداي، زن و مرد است.

وي به انتخاب محمدرضا فروتن براي نقش‌آفريني صداي مردانه اشاره كرد و توضيح داد: مرداد ماه سال گذشته برنامه‌اي با نام «زيباشناسي» باموضوع فلسفه هنر و زيبايي شناسي هنر به صورت توليدي پخش مي‌شد كه در آن محمد رضا فروتن با ما همكاري داشت. در اين كار به عنوان دومين از فروتن دعوت كردم و طي مشورت‌هايي كه داشتيم خانم مريم نشيبي نيز براي نقش مقابل فروتن انتخاب شده‌اند.

شيباني‌زاده درباره‌ي علت انتخاب اين افراد گفت: خانم نشيبي كه به عنوان راوي پير راديو و رسانه، از سابقه قصه‌گويي فوق العاده‌اي برخور است. آقاي فروتن نيز به دليل حرفه‌ي بازيگري و توانايي در نقش بازي كردن براي نقش مقابل انتخاب شده‌اند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: تبحر گوينده در بازي اهميت بسيار دارد، اين كه بتواند ريتم كار را حفظ كند.

او در پاسخ به اين كه ورود محمدرضا فروتن ، ترفندي براي جذب مخاطب به راديوست؟ تصريح كرد: من و راديو فرهنگ، هيچ يك چنين دغدغه‌اي نداريم و سياست راديو نيز اين گونه نيست.

اين سردبير راديو ادامه داد: موضوع مهم پتانسيل بالاي راديوست كه هنرمنداني چون محمدرضا فروتن، گوهر خيرانديش و مريلا زارعي را با ميل شخصي به آن جذب مي‌كند.

شيباني‌زاده خاطرنشان كرد: محمدرضا فروتن از 12 سال پيش يعني قبل از ورود به سينما و تئاتر در راديو «قصه شب» مي‌خواند. اين خاطره خوش باعث شد تا در دعوتي كه براي فيلم «باغ‌هاي كندلوس» از وي كرديم بيان كند كه مايل به بازگشت به راديوست.

وي ياد آور شد: در واقع يك امر يك رابطه متقابل است كه ميان راديو و هنرمندان برقرار است. يعني راديو از اعتبار آن‌ها اعتبار يافته و آن‌ها نيز از كار در رسانه‌ي ملي اعتبار مي‌يابند و در واقع كاردل مي‌كنند نه كار گل.

او بيان كرد: مثلا محمد رضا فروتن نيازي به مطرح شدن از طريق راديو ندارد. اما با ميل شخصي به راديو مي‌آيد تا به گونه‌اي كار فرهنگي انجام دهد.

اين تهيه كننده راديو فرهنگ در ادامه به قالب «يكي بود يكي نبود» اشاره كرد و گفت: قالب كاركه به صورت نمايشي است و از صداي دانا و فرهيخته‌اي چون فروتن و پخته و شيريتي چون مريم نشيبي بهره مي‌برد و با بازيگران مكمل، افكت و موسيقي، ريتمي زيبا را ساخته است.

او گفت: اين برنامه نمايشي از اول مهر ماه هر شب به جز جمعه‌ها ساعت 21 به مدت 15 دقيقه از راديو فرهنگ پخش خواهد شد.

اين برنامه به سردبيري و تهيه كنندگي و مسؤوليت مهدي شيباني‌زاده، تيم نويسندگي با مديريت فهميه سياحيان، بازي محمدرضا فروتن و مريم نشيبي كاري از گروه فرهنگ عامه و مطالعات فرهنگي راديو فرهنگ است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha