• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8606-11249

درمراسم توديع حجت‌الاسلام والمسلمين رحماني؛ فرمانده ناجا: منكر برخي ضعف‌ها نيستيم،اما كمبودها در مقابل تلاش نيروها ناچيز است

درمراسم توديع حجت‌الاسلام والمسلمين رحماني؛
فرمانده ناجا: 
منكر برخي ضعف‌ها نيستيم،اما كمبودها در مقابل تلاش نيروها ناچيز است

فرمانده نيروي انتظامي در مراسم معارفه رييس جديد سازمان عقيدتي سياسي اين نيرو،‌ گفت: هر چند در خارج از نيروي انتظامي حرف و حديث‌هاي زيادي درباره كمبودهاي اين سازمان گفته مي‌شود كه البته نمي‌خواهيم منكر اين مشكلات باشيم، اما كمبودها در مقابل استعدادها و تلاش نيروهاي خدوم قابل توجهي نيست.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، صبح روز سه‌شنبه، سردار احمدي‌مقدم در مراسم توديع حجت‌الاسلام والمسلمين رحماني، رييس سابق سازمان عقيدتي ــ سياسي نيروي انتظامي و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمين ابوتراب بهرامي به عنوان رييس جديد اين سازمان در نيروي انتظامي كه با حضور رييس دفتر مقام معظم رهبري، سردار شيرازي، رييس دفتر نظامي فرماندهي كل قوا، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي، وزير كشور برگزار شد، با بيان اين كه فعاليت حجت‌الاسلام والمسلمين رحماني به عنوان رييس سازمان عقيدتي ــ سياسي ناجا از بدو تشكيل نيروي انتظامي است، گفت: دستيابي به آرمان‌ها و اهداف كلان در نيروي انتظامي خارج از مسووليت يك يا دو فرمانده است، بنابراين بايد طرحي ترسيم شود تا در مدت زمان طولاني‌تري به اهداف مورد نظر دسترسي پيدا كرد.

وي افزود: كارويژه سازمان عقيدتي ــ سياسي فراهم كردن بستر مناسب براي نظام است و بر اين اساس مي‌توان گفت اين سازمان موتور حركت يك اقدام همگاني و مستمر است.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم، حجت‌الاسلام گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري نيز با بيان اين كه اين مراسم توديع و معارفه نيست، بلكه جابه‌جايي سنگري با سنگر ديگر است، افزود: در سالهاي اخير شاهد تحولات عظيم در نيروي انتظامي بوديم، پليس همه جا در تماس مستقيم با مردم ايفاي نقش مي‌كند و عملكرد اين نيروست كه ديدگاه‌هاي مثبت و يا منفي را در ذهن مردم ايجاد مي‌كند.

وي با اشاره به فضايل حجت‌الاسلام والمسلمين رحماني تاكيد كرد: او يكي از فضلاي روحاني و يك عنصر برجسته در طول دوران مسووليت خود بوده است و از همين رو هرگز او را رها نمي‌كنيم و در مسووليتهاي ديگر، از او استفاده خواهيم كرد.

از سوي ديگر حجت‌الاسلام والمسلمين رحماني، رييس سابق سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي با بيان اين كه ناجا در دوازدهم فروردين ماه سال 70 مستقر شد كه همزمان با آن حكم مقام معظم رهبري براي ادغام اين سازمان صادر شد، گفت: در پي صدور اين حكم، با انجام تغييرات ساختاري و رساندن سقف نيروهاي سازماني از 10 هزار به 7 هزار تن و تعيين ساختارهاي جديد، فعاليت جدي از سال 75 آغاز شد.

وي همچنين گزارشي از عملكرد اين سازمان طي 17 سال گذشته ارايه كرد.

كاهش 33 درصدي آدم‌ربايي و 24 درصدي سرقت‌هاي مسلحانه

ساكنان شرق كشور عدم ترويج ناامني در منطقه را خواستار شدند

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي، وزير كشور در اين مراسم با اشاره به استقبال گسترده مردم از طرح‌هاي مختلف پليس به خصوص طرح پليس‌يار كه براي كودكان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، گفت: ملبس شدن به پوشش پليس از طريق پليس‌يار شدن كودكان و نوجوانان نشان دهنده ميزان علاقه مردم به پليس است، بنابر اين تعريفي كه از نيروي انتظامي براي خانواده‌ها ارايه مي‌شود بايد مقبول و مورد توجه باشد.

وي افزود: نيروي انتظامي تلاش زيادي براي ارتقاي خود و نظم‌بخشي به جامعه انجام داده و اتفاقات اخير در تمامي نقاط كشور در حوزه نظم و انضباط به دليل پيگيري رسالت نيروي انتظامي است.

به گفته وزير كشور، پليس همواره در جهت ايجاد امنيت، مقابله با امواج توطئه‌آفرين و بحران‌ساز و نيز ناهنجاري‌هاي سازمان‌يافته گام برداشته و هر ساله رو به جلو مي‌رود.

وي با اشاره به كاهش چشمگير جرايم خشن، سازمان‌يافته و مسلحانه در كشور، گفت: در 5 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، آمار قتلها 12 درصد، سرقتهاي مسلحانه 24 درصد، سرقتهاي مهم 3 درصد و آدم‌ربايي 33 درصد كاهش داشته است.

پورمحمدي با بيان اين كه در پي ناامني اخير در شرق كشور و انعكاس گسترده آن از طريق رسانه‌ها به خصوص رسانه ملي، يك موج ناامني در كشور ايجاد شد، تاكيد كرد: بعد از آن حادثه، اهالي منطقه مورد حمله تروريست‌ها با تماس‌هاي متعدد، برقراري امنيت در منطقه خود را اعلام و درخواست كردند احساس ناامني ترويج نشود.

مردم بايد حراست از يكديگر را جزو تكاليف خود بدانند

حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي، رييس جديد سازمان عقيدتي ــ سياسي نيروي انتظامي نيز در پايان اين مراسم با بيان اين كه بخش عمده برقراري امنيت در كشور بر عهده نيروهاي مسلح و نيروهاي نظامي است، گفت: نيروي انتظامي بايد بتواند با استفاده از ظرفيتهاي مالي و معنوي، فضايي را ايجاد كند كه مردم حراست از يكديگر را جزو تكاليف خود بدانند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوتراب بهرامي متولد سال 1334 است و از سال 1352 در كنار تحصيل رسما فعاليتهاي تبليغي و فرهنگي خود را در شهرهاي مختلف كشور آغاز كرد.

وي در سال 58، همكاري با ارتش جمهوري اسلامي ايران را شروع كرد و از سال 74 به دفتر عقيدتي ــ سياسي فرماندهي معظم كل قوا منتقل شد و يكسال پس از آن نيز به عنوان بازرس دفتر عقيدتي ــ سياسي فعاليت خود را آغاز كرد.

آخرين مسووليت حجت‌الاسلام والمسلمين ابوتراب بهرامي، رياست عقيدتي ــ سياسي نيروي زميني ارتش بود كه در سال 79 به اين سمت منصوب و پس از مدت نزديك به 7 سال در هجدهم شهريور ماه 86 با حكم فرماندهي معظم كل قوا به سمت رييس سازمان عقيدتي ــ سياسي منصوب شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha