• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8606-13843

پايان فرار متهم سابقه‌دار كه در يك نزاع خياباني مرتكب قتل شد

كارآگاهان جنايي شهرستان قم كه به دنبال متهم به قتل فراري جوان 25 ساله در يك نزاع بودند، پس از شناسايي 4 تن سرانجام متهم متواري كه قصد خريد اسلحه داشت را در مخفيگاهش دستگير كردند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، بعد از ظهر يكي از نخستين روزهاي شهريور ماه سال جاري، چند جوان در خيابان «12 متري سعيدي» شهرستان قم با يكديگر درگير شدند.

وقتي اين نزاع خياباني بالا گرفت، چهار جوان به سمت يكي از افراد طرف مقابل حمله‌ور شده و با شنيده شدن صداي فريادي، همگي به سرعت پا به فرار گذاشتند.

اهالي خيابان سعيدي وقتي به محل وقوع درگيري رسيدند، با بدن جوان غرق به خوني در خيابان مواجه شدند كه در حال جان دادن است.

در اين حال به سرعت فرد مضروب به هويت «رضا» را به بيمارستان منتقل كردند، اما به دليل شدت ضربه وارده به ناحيه سينه و خونريزي جان باخت كه بنا بر تشخيص پزشكان، ضربه مرگبار به وسيله چاقو وارد شده بود.

با مرگ اين جوان 25 ساله و اطلاع موضوع به نزديكترين كلانتري محل وقوع درگيري، پليس وارد عمل و پس از تشكيل پرونده اوليه، ‌ادامه تحقيقات تخصصي به كارآگاهان جنايي پليس آگاهي محول شد.

در اولين شاخه از بررسي‌ها، وقتي پليس به محل درگيري رفت، متوجه شد چهار جوان به نامهاي «حسين» ، «امير»، «جلال» و «وحيد» در قتل «رضا» در جريان نزاع خياباني دخالت داشته‌اند.

بر اين اساس منزل هر چهار متهم شناسايي شد، اما زماني كه پليس براي دستگيري به درب منازلشان رفت، مشخص شد: متهمان از ترس دستگيري متواري شده‌اند.

تحقيقات كارآگاهان پليس با استفاده از شگردهاي خاص ادامه داشت تا اين كه ماموران مطلع شدند: «حسين» يكي از متهمان در يكي از شهرهاي اطراف قم مخفي شده و قصد خريد يك قبضه اسلحه ژــ 3 به همراه 90 تير فشنگ جنگي از شخصي به نام «مهدي» را دارد.

بدين ترتيب در يك عمليات ويژه به سرعت محل اختفاي «حسين» شناسايي شد و ماموران با وارد شدن به مخفيگاه «حسين» 23 ساله و «جلال» 28 ساله كه از حضور پليس غافلگير شده بودند را دستگير كردند.

دو متهم پس از آن كه به پليس آگاهي منتقل شدند، در جريان بازجويي‌ها با اعتراف به ارتكاب قتل، مخفيگاه دو متهم متواري ديگر به نامهاي «امير» و «وحيد» را به پليس اعلام كردند كه در پي ادامه تحقيقات دستگير شدند.

با دستگيري هر چهار متهم، بازجويي كارآگاهان پليس از آنها آغاز شد و سرانجام با انجام تحقيقات تخصصي، «حسين» 23 ساله با 9 فقره سابقه كيفري به قتل «رضا» اقرار كرد و مدعي شد: در نزاع خياباني ضربه‌اي چاقو به سينه مقتول وارد كردم كه به مرگش منجر شد.

به گزارش ايسنا، با اعترافات متهمان به قتل، صحنه جنايت بازسازي شد و متهمان با قرار قانوني روانه زنداني شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha