• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۳۸۶ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8607-01688
  • خبرنگار : 71342

كارگران مشغول كارند؟! روايت‌هاي متفاوت مسوولان از بازسازي تئاترشهر

كارگران مشغول كارند؟!
روايت‌هاي متفاوت مسوولان از بازسازي تئاترشهر

تعطيلي مجموعه تئاترشهر با سپري شدن نيمي از ماه مبارك رمضان هم‌چنان ادامه دارد و داستان پرحاشيه بازسازي اين مجموعه از سوي مسوولان فرهنگي با روايت‌هاي متفاوت نقل مي‌شود. معاون هنري بر ادامه‌ي روند بازسازي تئاتر شهر و بازگشايي آن در عيد سعيد فطر تاكيد دارد؛ اين در حالي است كه مدير تئاتر شهر از توقف اين بازسازي خبر مي‌دهد.

خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هم‌چنين گفت‌وگوهايي را با مسوول دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و سرپرست دفتر طرح‌هاي عمراني وزارت ارشاد داشته است كه آن‌ها نيز توضيحاتي را درباره‌ي روند مرمت و ساخت و ساز تئاتر شهر ارائه داده‌اند.

***

محمدحسين ايماني خوشخو، معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر روز گذشته - دوشنبه 2 مهر ماه - توقف بازسازي مجموعه تئاترشهر را تكذيب و به خبرنگار ايسنا تاكيد كرد: روند بازسازي تئاترشهر با افزايش نيروها در حال انجام است و پيش‌بيني ما اين است كه مجموعه تئاترشهر پايان ماه مبارك رمضان آماده بهره برداري شود.

وي بزرگترين مشكل كند بودن جريان بازسازي را حجم عمليات بازسازي دانست و گفت: در جريان بازديدي كه از تاسيسات تئاترشهر داشتم، مشاهده كردم خرابي‌ها بيش از آن چيزي است كه پيش‌بيني كرده بوديم؛ چرا كه طي سال‌هايي كه از گشايش تئاترشهر مي‌گذرد، اين مجموعه كمتر مورد بازسازي قرار گرفته است.

ايماني به ايسنا گفت: طولاني شدن روند بازسازي به ضرر ماست، اما معتقديم حال كه اين اقدام مهم در حال انجام است، بهتر است به مشكل زير بنايي و اصولي انجام شود تا مجموعه تئاتر شهر سال‌هاي بيشتري بتواند در خدمت هنرمندان تئاتر باشد.

به گفته وي، قرار است يك شيفت كاري ديگر هم اضافه شود تا تعميرات تئاترشهر شب‌ها هم متوقف نشود.

ايماني خوشخو در ادامه مطالب عنوان شده از سوي مهدي معمارزاده، كارشناس فني سازمان ميراث فرهنگي مبني بر «منطبق نبودن تغييرات مجموعه با ضوابط ميراث فرهنگي»، را تكذيب كرد و به خبرنگار ايسنا گفت: دوستان ما در سازمان ميراث فرهنگي، نگراني‌هايي درباره‌ي شكل تغييرات تئاترشهر دارند. اما طي جلساتي كه با يكديگر برگزار كرده‌ايم، اين اطمينان را به آن‌ها داده‌ايم كه ساختار معماري تئاترشهر حفظ خواهد شد و بحث ما ايمن‌سازي و تجهيز تاسيسات و سيستم‌هاي برق، گاز، صندلي‌ها، آكوستيك سالن‌ها و.. است كه هيچ گونه لطمه‌اي به معماري ساختمان نمي‌زند.

وي در پايان گفت: هيچ گونه مشكلي ميان ما و سازمان ميراث فرهنگي وجود ندارد و خوشبختانه در ارتباط و مشاوره هستيم.

***

به گزارش ايسنا، در حالي كه ايماني خوشخو بر ادامه بازسازي تئاترشهر تاكيد مي‌كند، مهرداد راياني مخصوص، مدير اين مجموعه به خبرنگار تئاتر ايسنا گفت: توقف بازسازي تئاترشهر هم‌چنان ادامه دارد!

وي كمبود بودجه را بزرگترين معضل پيش روي جريان بازسازي دانست و افزود: بودجه ساخت وساز از طريق دفتر طرح‌هاي عمراني تامين نمي‌شود، چرا كه اين دفتر سالانه مبلغ بين 40 تا 50 ميليون تومان را به مجموعه تئاترشهر اختصاص مي‌دهد، در حالي كه بازسازي اين مجموعه نيازمند مبلغي بسيار بيشتر از اين است.

راياني يادآوري كرد: طي مذاكراتي كه پيش از نوروز سال 86 با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد، آقاي صفارهرندي اعلام كردند با توجه به اهميت بازسازي تئاترشهر و ايمن نبودن وضعيت فعلي آن، بودجه ساخت و ساز تئاترشهر از طريق كمك‌هاي مستقيم وزارتخانه انجام خواهد شد.

مدير تئاترشهر با تاكيد بر پيگيري وزير ارشاد براي تامين اين بودجه متذكر شد: شنيده‌هاي ما حاكي از آن است كه بودجه اوايل هفته آينده در اختيار پيمانكار پروژه - بنياد رودكي - قرار مي‌گيرد تا بازسازي ادامه پيدا كند.

وي درباره‌ي زمان بازگشايي تئاترشهر گفت: اگر همه چيز به خوبي پيش برود به اين معنا كه نيروها به صورت سه شيفته و با سرعت كار كنند و اعتبارات لازم هم در اختيار قرار بگيرد، بازسازي تئاترشهر در مدت 45 روز انجام خواهد شد.

***

به گزارش ايسنا، پرويز كرمي، مسوول دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با تاكيد بر ادامه بازسازي تئاترشهر به خبرنگار ايسنا گفت: ساخت و ساز تئاترشهر در حال پيگيري است و در جرايد خواندم كه اين روند متوقف شده است.

وي ادامه داد: البته مسووليت اين پروژه با آقايان ايماني و پارسايي است و بهتر است كه آنان پاسخگو باشند، اما به عنوان يكي از مسوولان وزارت ارشاد اعلام مي‌كنم كه موضوع در وزارتخانه و نيز دفتر طرح‌هاي عمراني در حال پيگيري است.

وي در پايان متذكر شد: البته مسوولان دغدغه بودجه را دارند و قرار شده بازسازي در سه مرحله انجام شود كه مرحله فوري و ضروري آن در ايام ماه مبارك رمضان پيگيري مي‌شود و در حال حاضر موارد كلان‌تر و كلي‌تر آن در حال انجام است.

***

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، سرپرست دفتر طرح‌هاي عمراني وزارت ارشاد هم از توقف و يا كند شدن پروژه بازسازي تئاترشهر اظهار بي‌اطلاعي كرد.

هومن اخلاقي در تماس خبرنگار تئاتر ايسنا درباره روند بازسازي مجموعه تئاترشهر ومشكلات پيرامون آن، گفت: دفتر طرح‌هاي عمراني وزارت ارشاد از ابتدا قرار بود طبق دستور وزير به عنوان ناظر پروژه در كنار بنياد رودكي به عنوان پيمانكار حضور داشته باشد؛ در صورتي كه مسوولان بنياد از همان ابتدا نيز نظارت ما را بر نتابيدند كه روش آنها با اصول اوليه طرح‌هاي عمراني سازگاري ندارد.

وي تصريح كرد: مسوولان بنياد درباره‌ي روند بازسازي مجموعه تئاترشهر هيچ گونه گزارشي ارائه نمي‌كنند و اين دفتر به عنوان دستگاه نظارت از روند انعقاد قراردادها، انتخاب مجريان، انتخاب مصالح و چگونگي پرداخت‌هاي مالي كاملا بي‌اطلاع است.

اخلاقي در پاسخ به مشكلات توقف پروژه بازسازي تئاترشهر به دليل عدم پرداخت به موقع بودجه از سوي اين دفتر، گفت: بودجه بازسازي در حد تعميرات اضطراري قرار بود از محل كمك وزير پرداخت شود و به همين دليل اين مشكل، متوجه دفتر طرح‌هاي عمراني نمي‌شود.

وي در پايان خاطر نشان كرد: بخش اول اعتبار مورد نياز پرداخت شد و پرداخت مابقي اعتبار مي‌بايست منوط بر ارائه گزارش عملكرد در خصوص نحوه‌ي هزينه‌كرد اعتبار اوليه باشد كه بنياد رودكي از ارائه هرگونه گزارش عملكرد خودداري مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha