• شنبه / ۷ مهر ۱۳۸۶ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8607-03886

برخورد مرگبار تريلر سوخت‌رسان با اتوبوس مسافربري در محور «چابهار - ايرانشهر»

برخورد يك دستگاه تريلي سوخت‌رسان با يك دستگاه اتوبوس مسافربري و در پي آن آتش‌سوزي هر دو وسيله نقليه در كيلومتر 85 محور «چابهار - ايرانشهر» سيستان و بلوچستان به كشته شدن 12 تن از سرنشينان و مجروح شدن 15 تن ديگر منجر شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، ساعت 19:45 روز جمعه ششم مهر ماه، يك دستگاه تريلي ولوو حامل تانكر سوخت گازوئيل با يك دستگاه اتوبوس ولوو مسافربري با پلاك اصفهان در كيلومتر 85 محور «چابهار ــ ايرانشهر» در حال حركت بودند كه ناگهان تريلي از مسير خود منحرف و با اتوبوس حامل مسافر در مسير مقابل شاخ به شاخ شد.

در پي وقوع اين حادثه، به دليل حمل سوخت تانكر، هر دو وسيله نقليه دچار آتش‌سوزي شدند و شدت حريق و ضربه وارده به گونه‌اي بود كه 12 تن از سرنشينان هر دو وسيله به همراه هر دو راننده به نامهاي «نورمحمد ريگي» 33 ساله و «محمود بيگي» 46 ساله كشته و 15 تن ديگر نيز مجروح شدند.

به اين ترتيب كارشناسان و ماموران پليس‌راه در محل حاضر و در بررسي‌هاي اوليه متوجه شدند: تصادف مرگبار در پي انحراف به چپ تريلي ولوو رخ داده است.

محور «چابهارــ ايرانشهر» حادثه‌ساز است

سرهنگ عليشاهي، رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس‌راه كشور درباره اين حادثه با بيان اين كه متاسفانه اين محور از جمله مسيرهاي پرخطر و حادثه‌خيز است، به ايسنا گفت: عليرغم اين كه محل وقوع حادثه نسبت به گذشته از لحاظ عريض شدن بهبود يافته، اما باز هم به دليل داشتن شيب تند و بلند محلي براي ثبت تلخ‌ترين حوادث رانندگي است.

وي افزود: در همين مسير، تريلي‌ها به دليل ناتواني رانندگان در كنترل سرعت معمولا براي سبقت دچار انحراف به چپ مي‌شوند.

سرهنگ عليشاهي به كاهش 20 درصدي تعداد تلفات تصادفات جاده‌اي كشور طي شش ماهه اول اشاره كرد و به ايسنا گفت: گزارش‌هاي اعلام شده نشان مي‌دهد: 4 تا 5 درصد ناوگان مسافربري عامل تصادفات وقوعي در كشور بوده‌اند كه البته اين ميزان نسبت به گذشته كاهش داشته است.

به گفته رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس‌راه كشور، تصادفات با كشته‌هاي جمعي نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش مواجه بوده است.

با نصب سيستم GPS سرعت وسايط نقليه تحت كنترل قرار گرفته است

سرهنگ عليشاهي با بيان اين كه با نصب سيستم GPS و كنترل سرعت، ميزان تصادف تانكرهاي سوخت كاهش يافته است، تاكيد كرد: تانكرهاي فاقد سيستم GPS حق تردد در جاده‌هاي كشور را ندارد؛ البته مقرر شده تا ناوگان مسافربري نيز به سيستم GPS مجهز شوند كه خود در كنترل سرعت آنها تاثير زيادي دارد.

رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس‌راه كشور در ادامه با اشاره به وقوع آتش‌سوزي هر دو وسيله نقليه در حادثه اخير به ايسنا گفت: متاسفانه جاده‌هاي كشور نه متولي حريق دارد و نه متولي حمل اجساد. اورژانس و هلال‌احمر هر دو تنها مجروحان را منتقل مي‌كنند و در بخش حمل اجساد با مشكل مواجه هستيم و بر اين اساس بايد تدابير ويژه‌اي هم براي حمل اجساد و هم امدادرساني به موقع نيروها براي اطفاي حريق ناشي از آتش‌سوزي وسايط نقليه در جاده‌ها اتخاذ شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha