• یکشنبه / ۱ مهر ۱۳۸۶ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8607-18169
  • خبرنگار : 71191

معاون فرهنگي كاخ ـ موزه‌ي سعدآباد: اگر برگزاري كنسرت مشكل ايجاد كند، از ادامه‌ي آن جلوگيري مي‌شود

معاون فرهنگي كاخ ـ موزه‌ي سعدآباد:
اگر برگزاري كنسرت مشكل ايجاد كند، از ادامه‌ي آن جلوگيري مي‌شود

معاون فرهنگي مجموعه‌ي كاخ ـ موزه‌ي سعدآباد گفت: ‌برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي در اين مجموعه‌ي فرهنگي هيچ آسيبي به بناها و آثار قديمي كاخ ـ موزه‌ي سعدآباد وارد نمي‌كند.

نعمت‌الله كيكاوسي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فاصله‌ي 15 تا 20 متري مكان ثابت برگزاري كنسرت‌ها و جشن‌ها را با نزديك‌ترين كاخ كه كاخ ملت است، فاصله‌ي مناسبي دانست و افزود:‌ اين مقدار فاصله بروز هر مشكلي را از ميان مي‌برد.

وي با بيان اين‌كه برخي مراسم و كنسرت‌ها در آمفي‌تئاتر ايوان عطار اين مجموعه كه در فاصله‌ي 50 متري موزه‌ي مردم‌شناسي است، برگزار مي‌شوند و هيچ صدمه‌اي از برگزاري اين مراسم به بنا وارد نمي‌شود، اظهار داشت: بيشتر كنسرت‌هاي سنتي در اين كاخ برگزار مي‌شوند و كنسرت‌هاي پر سر و صدا كمتر هستند كه آخرين كنسرت پاپ يك‌ونيم سال پيش در مجموعه‌ي سعدآباد برگزار شد.

او بيان كرد: تا به‌حال در زمينه‌ي برگزاري كنسرت‌ها هيچ مشكلي پيش نيامده و كارشناسان زيادي در اين زمينه مطالعه و بررسي داشته‌اند و اگر بفهميم چنين برنامه‌هايي براي بناها و آثار مشكل ايجاد مي‌كنند، از ادامه‌ي اين برنامه‌ها جلوگيري مي‌شود.

دبير برگزاري جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي كاخ ـ موزه‌ي سعدآباد رفت و آمد مردم و جمعيت زياد را تنها عامل آسيب‌رسان به فضاي سبز مجموعه دانست و ادامه داد: هزينه‌ي پاك‌سازي و مرمت فضاي سبز از برگزاركنندگان مراسم گرفته مي‌شود.

كيكاوسي هدف از برگزاري اين كنسرت‌ها و جشنواره‌ها را جذب مردم به كاخ ـ موزه‌ها و امور فرهنگي ارزيابي كرد و نه كسب درآمد.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره‌ي قرار داشتن يكي از انبارهاي ظرف‌هاي كريستال در زيرزمين كاخ ملت، گفت: مخزن آثار و ظرف‌هاي شكننده در 500 متري مكان ثابت برگزاري كنسرت‌ها در كاخ اشرف است و هيچ مشكلي براي آن‌ها ايجاد نمي‌شود.

اين درحالي است كه رييس پژوهشكده‌ي حفاظت و مرمت آثار و بناهاي تاريخي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آلودگي‌هاي صوتي، ضربان‌ها و لرزش‌هايي را كه ممكن است، براثر عوامل مختلف بر آثار تاريخي وارد شوند، آسيب‌گذار دانسته است.

همچنين يك كنسرت موسيقي پاپ شب 21 شهريورماه 1386 در مجموعه‌ي تاريخي ـ فرهنگي سعدآباد و مقابل كاخ ملت برگزار شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha