• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۳۸۶ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8608-00161
  • خبرنگار : 71133

"سيف‌الله داد" تدوين مي‌كند بهروز افخمي "فرزند صبح" را به "جماران" رساند

"سيف‌الله داد" تدوين مي‌كند
بهروز افخمي "فرزند صبح" را به "جماران" رساند

اين روزها بهروز افخمي كارگردان سينماي ايران به‌همراه عوامل پروژه‌ي سينمايي "فرزند صبح" لوكيشن بيمارستان "جماران" را در عروج فيلم بازسازي كرده‌اند تا پلان‌هاي مربوط به ارتحال حضرت امام خميني (ره) را كه از صحنه‌ها‌ي ابتدايي و پاياني "فرزند صبح" است، ثبت سينمايي كنند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين صحنه‌ها كه مجموعا سه پلان 7 تا 8 دقيقه‌اي است، محمدرضا شريفي‌نيا در نقش مرحوم سيداحمد خميني و محمدعلي كشاورز در نقش "حاج علي اكبر معلم دامغاني" دوست و همدم حضرت امام (ره) مقابل دوربين مي‌روند و دوربين از نگاه امام(ره) ( بصورتPOV) اين صحنه‌ها را ثبت سينمايي مي‌كند.

به گفته‌ي شرف‌الدين تهيه‌كننده‌ي اين فيلم، فعلا بازيگران مشغول تمرين اين پلان‌ها هستند و اگر همه مسايل و پيش‌بيني‌ها به خوبي پيش برود تا سه روز آينده كار گروه در اين لوكيشن به پايان مي‌رسد.

استفاده از آهنگساز خارجي براي عرضه‌ي بين‌المللي

بهروز افخمي نيز كه با ايسنا گفت‌وگو مي‌كرد، گفت: قصد دارم براي ساخت موسيقي متن "فرزند صبح" از يك آهنگساز مطرح خارجي استفاده كنم.

وي متذكر شد: با توجه به اينكه كنجكاوي‌هاي بسياري درباره زندگي حضرت امام‌(ره) در خارج از كشور وجود دارد و علاقمندان زيادي كه ايشان دارند، تصميم داريم يك نسخه دي وي دي از اين فيلم را آماده كنيم و به نظرم وجود يك نام مشهور براي ساخت موسيقي فيلم بسيار مهم است و باعث مي‌شود امكان پخش بين‌المللي آن بهتر فراهم شود.

سيف‌الله داد تدوين مي‌كند

او همچنين از سيف‌الله داد به‌عنوان تدوينگر اين فيلم نام برد و گفت: تدوين فيلم در مرحله "راف كات" توسط بنده انجام شده و قرار است تدوين نهايي برعهده آقاي داد باشد.

افخمي درباره طولاني شدن زمان فيلمبرداري "فرزند صبح" كه از مهر ماه 83 آغاز شده است اظهار داشت: يكي از اتفاقات مهم وقفه 2 ساله‌يي بود كه به خاطر بزرگ‌تر شدن بازيگر خردسال نقش كودكي حضرت امام ( ره) به وجود ‌آمد، ضمن اين‌كه فيلمبرداري قسمت‌هايي كه در فيلمنامه وجود داشت، مدت‌هاست به پايان رسيده و صحنه‌هايي كه الان مي‌گيريم، بعدا اضافه شده است.

براي كيفيت زمان را بايد صرف مي‌كرديم

بهروزافخمي در عين حال يادآور شد: مساله‌ي خاصي كه اين فيلم داشت، باعث شد خيلي سعي كرديم با كيفيت كار كنيم و براي بدست آوردن كيفيت خوب تنها مساله‌اي كه مي‌توانستيم جايگزين "پول" كنيم، "زمان" بود.

افخمي پايان فيلمبرداري اين فيلم را مربوط به صحنه تبعيد امام‌(ره) به تركيه دانست و ادامه داد: اين صحنه هم كه بعدها به فيلم‌نامه اضافه شده است، حدود 3 يا 4 روز فيلمبرداري دارد كه گرفتن آن بستگي به وضعيت فرودگاه "مهرآباد" و امكاناتي كه ارتش در اختيار ما مي‌گذارد، دارد.

به گفته‌ي افخمي در اين صحنه بايد يك هواپيماي "هركولس" در اختيار گروه قرار بگيرد كه صحنه‌هايي از پرواز و روي زمين قرار گرفتن آن گرفته مي‌شود.

اين كارگردان درباره‌ي صحنه‌هاي پاياني فيلمبرداري كه مربوط به تبعيد است، گفت: در اين صحنه‌ها بازيگر مهمي نداريم و تنها كاراكتر "سرهنگ افضلي" است كه امام(ره) را تا تركيه همراهي مي‌كند.

وي احتمال داد: تا زمان فيلمبرداري براي اين نقش هم از بازيگر شناخته‌ شده‌اي استفاده شود، اما هنوز مشخص نيست.

افخمي در اين گفت‌و گو از جايگزين كردن "عبدالرضا اكبري" به جاي "جمشيد هاشم‌پور" براي ايفاي نقش امام (ره) سخن گفت: من ترجيح مي‌دادم يك اسم مشهور و پرفروش ايفاگر اين نقش باشد، اما نتيجه گريم هاشم‌پور با توجه به اينكه كار سعيد ملكان بسيار خوب بود، اميدوار كننده نبود. بنابراين در نهايت به سراغ عبدالرضا اكبري رفتيم كه استخوان بندي صورتش نزديك بود و خوشبختانه نتيجه گرفتيم و گريم ايشان جواب داد.

اين كارگردان درباره‌ي دوبله "فرزند صبح" نيز توضيحاتي ارايه كرد.

اميدواريم تا آخر آبان به پايان ‌برسد

اما محمدرضا شرف‌الدين تهيه كننده در توضيح روند پيشرفت كار به ايسنا گفت: بعد از تمام شدن صحنه‌هاي لوكيشن

بيت مرحوم پدر حضرت امام (ره) كه در شهريار ساخته بوديم، براي صحنه‌هاي ارتحال حضرت امام (ره) دكور بيمارستان جماران را در "عروج فيلم" بازسازي كرديم كه اين صحنه‌ها در آغاز و پايان فيلم خواهد بود.

او اين صحنه‌ها را از پلان‌هاي اضافه شده به فيلم دانست و ادامه داد: مرحوم "علي اكبر معلم دامغاني" يكي از شخصيت‌هايي بوده است كه در زندگي حضرت امام (ره) موثر بوده و در روزهاي آخر عمر ايشان بر بالين امام حضور پيدا كرده و با ايشان گفت‌وشنودي داشته است و در اين صحنه به‌ نوعي تعريف انتخاب مرگ يا مرگ اختياري را براساس اين گفت‌و شنود به تصوير مي‌كشيم.

وي در توضيح فني اين پلان گفت: با توجه به اين كه اين صحنه‌ها در سه پلان 7 تا 8 دقيقه‌يي فيلمبرداري شده است امكان استفاده از نگاتيوهاي معمولي كه بعد از سه دقيقه تمام مي‌شود را نداشتيم و به‌همين دليل كاست‌هاي 10 دقيقه‌يي هزار فيتي را سفارش داديم كه تا 10 دقيقه امكان كار داشته باشيم.

شرف‌الدين با اشاره به زمان پايان فيلمبرداري فيلم توضيح داد: براي صحنه تبعيد امام (ره) در سال 42 به دنبال فرودگاه نيروي هوايي هستيم واميدوارم تا پايان آبان ماه كار به اتمام برسد.

 اگر جشنواره پربار باشد به جشنواره مي‌ياييم

وي از آماده شدن نسخه نهايي فيلم در 170 دقيقه و يك نسخه دي وي دي در 120 دقيقه خبر داد و به ايسنا گفت: تصميم داريم فيلم را براي شركت درجشنواره فيلم فجر آماده كنيم، اما ‌حضور ما بستگي دارد به اينكه ارزيابي ما از جشنواره فيلم فجر چيست، اگر جشنواره پر بار با آثار شاخص باشد، حتما شركت خواهيم كرد.

شرف‌الدين در پايان اظهار اميدواري كرد: حاصل كار فيلم خوبي باشد، ضمن اين كه هرگز ادعا نداريم، فيلمي ساخته‌ايم كه در خور شان حضرت امام ( ره) باشد، چون ايشان شخصيت بزرگي بودند كه با يك يا ده فيلم نمي‌شود، ابعاد وجودي ايشان را ترسيم كرد ولي به اندازه‌ي توان‌ گروه تلاش كرديم كار در خوري بسازيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha