• چهارشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۸۶ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8608-04995.62784
  • خبرنگار : 71012

گفت‌وگو با مسعود رسام: «سرزمين سبز» طنز نيست اين سريال پس از 10 سال حرفي براي گفتن دارد

گفت‌وگو با مسعود رسام: 
«سرزمين سبز» طنز نيست
اين سريال پس از 10 سال حرفي براي گفتن دارد

مسعود رسام كه به همراه بيژن بيرنگ‌ كارگرداني سريال «سرزمين سبز» را برعهده داشته و سال‌ها پخش اين مجموعه را از تلويزيون متوقف مي‌ديده است، درباره تصميم صداوسيما در خصوص پخش اين سريال در شب‌هاي پنجشنبه از شبكه دو سيما گفت: آن چه باعث شده كه پس از گذشت 10 سال مجموعه «سرزمين سبز» هم‌چنان تازگي داشته باشد، نگاه منبعث از بينش هنري است كه در اين كار وجود دارد.

اين كارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا،‌ با ابراز علاقمندي نسبت به سريال «سرزمين سبز» اظهار كرد: زماني كه اين كار متوقف شد، سعي كردم به عنوان كارگردان ديگر در تلويزيون كار نكنم؛ چرا كه خيلي به روحيه‌ام فشار آمده بود و احساس كردم زحمات ما ناديده گرفته شده است.

وي با بيان اين كه سريال «سرزمين سبز» پس از گذشت سال‌ها هم‌چنان براي مخاطب تلويزيون حرفي براي گفتن دارد، ادامه داد: وقتي مجدد كار را ديدم، احساس كردم به اندازه سال‌ها قبل تاثيرگذار است. هر چند برخي از قصه‌هاي ما در طول اين 10 سال جسته و گريخته در كارهاي ديگر مصرف شده است.

به اعتقاد وي، «سرزمين سبز» بسيار فراتر از توليدات نمايشي آن زمان تلويزيون ساخته شده است و مخاطب با گذشت 3 قسمت از كار، درگير اين مجموعه تلويزيوني خواهد شد.

اين كارگردان تلويزيون و سينما خاطرنشان كرد:‌ ديدن مجدد مجموعه «سرزمين سبز» مرا به اين باور نزديك كرد كه اگر نگاه به يك كارهنري از ته قلب باشد، آن كار همواره زنده خواهد ماند.

مسعود رسام در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا «سرزمين سبز» موفقيت سريال «خانه سبز»‌ را كه آن هم به تازگي مجددا از شبكه دو پخش شد، تكرار خواهد كرد، متذكر شد: جنس اين دو كار كاملا متفاوت است. «سرزمين سبز» به هيچ وجه سريالي طنز نيست.

به گفته وي «سرزمين سبز» با بينش عميق انساني، نگاهي جامعه شناسانه دارد و مخاطب اين سريال نيز كاملا با «خانه سبز» متفاوت خواهد بود.

رسام تاكيد كرد: بيننده «سرزمين سبز» شايد كمي، كم تعداد‌تر اما عميق‌تر از آن «خانه سبز» باشد.

به گفته وي «سرزمين سبز» بينندگاني را مي‌طلبد كه بتوانند پاي يك اثر دوام بياورند و در چنين شرايطي، مفهوم مستتر در اين سريال همواره با آنان همراه خواهد بود.

مسعود رسام در پايان اين گفت‌وگو با اعلام اين كه «سرزمين سبز» پس از 10 سال مجددا مونتاژ شده است، خاطرنشان كرد: مراحل صداگذاري و ساخت موسيقي اين سريال نيز پس از تصميصم تلويزيون مبني بر پخش، انجام شد.

به گزارش ايسنا، «سرزمين سبز» کاري از گروه فيلم و سريال شبکه دو سيماست که توسط مسعود رسام و بيژن بيرنگ ساخته شده است. در اين سريال رضا (خسرو شکيبايي) و فريد (رامبد جوان) که همسران خود «عاطفه» و «ليلي» را از دست داده‌اند با خراب شدن خانه سبز، خود را آواره مي‌بينند و در اين آوارگي به نقاط مختلفي از ايران سر مي‌زنند. آنها با قصه آذري‌ها، جنوبي‌ها و بلوچ‌ها آشنا مي‌شوند و در نهايت درمي‌يابند اگر «خانه سبز» خراب شد، اما «سرزمين سبز» هنوز پابرجاست.

گفتني است، اين مجموعه از اول آذر ماه ساعت 21 و 30 دقيقه از شبكه‌ي دو سيما پخش مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha