• دوشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۸۶ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8609-15129
  • خبرنگار : 71060

«خوشحالم بدون بليط مسافر "اتوبوس شب" شدم» كيومرث پوراحمد: بسياري از اصول و قواعد را در "اتوبوس شب" زير پا گذاشتم

«خوشحالم بدون بليط مسافر "اتوبوس شب" شدم» 
كيومرث پوراحمد: بسياري از اصول و قواعد را در "اتوبوس شب" زير پا گذاشتم

كيومرث پوراحمد گفت: بنده بارها اعلام كرده‌ام "اتوبوس شب" يك حالت نمادين دارد اما آنچه از ديدگاه برخي "شعار" نام گرفته است به شخصه نام "اسطوره" بر آن مي‌گذارم.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينما كه در جلسه‌ي نقد و بررسي فيلم "اتوبوس شب" در فرهنگسراي هنر سخن مي‌گفت در ادامه تصريح كرد: در اين فيلم نيز همچون ساير آثارم بسياري از اصول و قواعد را زيرپا گذاشته‌ام و با اين شيوه معتقدم بسياري از آثار درخشان نيز به اثري برجسته تبديل شده‌ است.

اين كارگردان سينما دوباره بر اين موضوع تاكيد دارد كه ساخت فيلم جنگي از دغدغه‌هايش بوده است.

پوراحمد در بخشي از جلسه درباره‌ي دليل سياه و سفيد بودن كار گفت: دوست نداشتم بيننده 40 دقيقه صورت خونين "عماد" را ببيند و همچنين احساس كردم در فيلم سياه و سفيد احساس بيشتري جريان دارد. در عين حال همه‌ي ما با فيلم‌هاي سياه و سفيد عاشق سينما شديم.

اين كارگردان به بودجه‌ي كمي كه در اختيار داشته است اشاره كرد و افزود: زمانيكه به دليل طولاني‌شدن مدت ساخت اين فيلم به بنده اعتراض مي‌كردند، من هم مطرح مي‌كردم كه اين فيلم از افتخارات سينماي جنگ است و به همين دليل طولاني‌شدن مدت ساخت آن را توجيح كردم. به هر حال اين فيلم به يك فيلم جهاني تبديل شد و در آن بدون اين‌كه سخني از اسم كشورها و يا پرچم‌ها بيايد درباره‌ي مردم جنگ صحبت شد.

در بخشي از اين جلسه پوراحمد از انتخاب بازيگران فيلم سخن گفت و ادامه داد: مهرداد صديقيان را از بين 300 نفر انتخاب كردم و او نيز بازي درخشاني داشت كه در جشنواره استراليا هم بين 72 كشور كانديداي بهترين بازيگر مرد شد و به هنگام اعطاي جوايز نيز عنوان شد اين جايزه به فردي تعلق مي‌گيرد كه داراي تحصيلات آكادميك باشد و به همين دليل مهرداد از دريافت جايزه اين جشنواره محروم شد.

در مورد "فاروق" هم انتخاب با خود محمدرضا فروتن بود و او خود از بين نقش‌ها اين نقش را انتخاب كرد و من ترجيح مي‌دادم او به عنوان بهيار عراقي يا عماد به ايفاي نقش بپردازد.

امير زند بازيگر نقش عماد هم گفت: كارگردان اين فيلم از ابتدا تأكيد داشت كه 40 دقيقه بازي با چشم بسته كار سختي است كه من احساس مي‌كنم با راهنمايي‌ ايشان توانستم در حد خودم كار را درست انجام دهم.

به گزارش ايسنا، زند دليل ضعف عماد در برابر از دست دادن بينايي را اينگونه توضيح داد: "عماد" عاشق بوده است و نه جنگ‌جو و اين ويژگي شخصيت عماد عنوان كرد و گفت: حتي عماد شلوار خارجي به تن دارد تا مشخص‌تر باشد كه در پي تحصيل و در خارج از كشور بوده و مهم‌تر آ‌ن‌كه او عاشق همسرش است و به تصورش مردها، معمولاً دوست ندارند بعد از نقص عضو با همسران خود مواجه شوند.

مهرداد صديقيان نيز با اشاره به اين كه اتوبوس شب 60 روز زيبا در ذهنش ثبت كرده افزود: خدا را شكر مي‌كنم كه مسافر "اتوبوس شب" بودم و بليط هم ندادم.

كورش سليماني بازيگر نقش بهيار عراقي هم تيم بازيگران اين فيلم را عالي دانست و از بازي شكيبايي تعريف ويژه كرد و اظهار اميدواري كرد: خسرو شكيبايي همواره مشغول بازي باشد تا ما از او ياد بگيريم.

همچنين در اين نشست از پوراحمد از حال و احوال بي بي "قصه‌هاي مجيد" پرسيدند كه او پاسخ داد: خوب نيست و متاسفانه شش سال است كه آلزايمر را تحمل مي‌كند.

گفتني است: خسرو شكيبايي، محمدرضا فروتن و الناز شاكردوست به دليل فيلم‌برداري و حبيب احمدزاده به دليل تشرف به خانه خدا نتوانستند در اين مراسم حاضر باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha