• شنبه / ۱۵ دی ۱۳۸۶ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8610-05808
  • خبرنگار : 71233

نماينده قائم‌شهر درگفت‌وگوباايسنا: *حضور حداكثري مردم در انتخابات، كارآمدي نظام را بالا مي‌برد *نقطه اتصال عقايد مردم با بدنه اجرايي كشور، انتخابات است

عضو فراكسيون اقليت مجلس گفت: نقطه اتصال افكار و عقايد مردم با نظام و بدنه اجرايي كشور انتخابات است و اين انتخابات مظهر توانايي، قدرت، وحدت و اقتدار ملي است.

ولي رعيت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه مردم بايد انتخابات را عرصه كارآمدي بدانند، افزود: حضور در انتخابات جزو حقوق مسلم يك شهروند است و هر يك از شهروندان براي تعيين سرنوشت خود تنها جايي كه مي‌توانند تاثيرگذار باشند انتخابات است.

نماينده مردم قائم‌شهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر انتخابات به صورت سالم، شايسته، آزاد و مطابق قانون انجام شود مردم در انتخابات با شور و نشاط و با آرامش شركت كرده و تحمل و منطق و حوزه‌هاي سياسي نيز به ما تكليف مي‌كند كه شرايطي فراهم شود تا مردم حضوري پرشور و آگاهانه داشته باشند.

به گفته رعيت، هر چقدر فضاي انتخابات به دور از تشنج و درگيري خشونت سياسي، تخريب، شايعه‌پراكني و تهمت باشد، مردم كانديداها را بهتر ارزيابي كرده و با شناخت دقيق‌تري انتخاب خواهند كرد، هم‌چنين به هر ميزان داده‌ها و اطلاعات درست باشد، تحليل‌ها نيز درست بوده و افرادي انتخاب مي‌شوند كه سالم بوده و از نظر اجرايي، توانمند، عاقل و عملگرا باشند. در اين شرايط آينده و امنيت كشور تضمين خواهد شد.

نايب رييس كميسيون اجتماعي مجلس با اعتقاد بر اين‌كه هر چقدر مردم حضور فعال‌تري در انتخابات داشته باشند، بيانگر سهم و نقش آنان در بدنه اجرايي، قانون‌گذاري و تصميم‌گيري‌هاست، گفت: در اين شرايط مردم نظام و حكومت‌شان را از خود دانسته و در اداره بهتر و مطلوب‌تر كشور سهم دارند و كارآمدي نظام را افزايش مي‌دهند، هم‌چنين مردم خود را از حكومت و بدنه نظام جدا ندانسته و حضور حداكثري مردم، كارآمدي نظام را بالا مي‌برد.

نماينده مردم قائم‌شهر در مورد وظيفه مسوولين اجرايي و ناظران انتخابات در كشور گفت: مسوولين بايد تلاش كنند كه انتخابات سالم برگزار شده و مطابق قانون باشد، هم‌چنين فضاي انتخابات نيز بايد فضايي باشد كه در جهت تثبيت كانديداهاي خود سخن گفته و نبايد ديگري را نفي كنند.

نايب رييس كميسيون اجتماعي مجلس خاطرنشان كرد: بايد مردم به فكر، تحقيق و تفحص و بررسي صلاحيت‌هاي كانديداها و قابليت آنان دعوت شوند و اطمينان يابند كه همان فرد انتخابات شده به عنوان منتخب مردم به مجلس راه مي‌يابد.

وي اظهار كرد: مشاركت مردم در انتخابات در عرصه‌هاي بين‌المللي و سياسي در دنيا مهم و تاثيرگذار است، و طي اين 30 سال پس از انقلاب، مردم در انتخابات حضوري پررنگ و پرشور داشته و اين امر به معناي پذيرش حاكميت و نظام و مقبوليت است.

رعيت افزود: قطعا هر گزينه منتخب مردم در انتخابات نشان مي‌دهد كه در كارها موثر هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha