• یکشنبه / ۵ اسفند ۱۳۸۶ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8612-02442
  • منبع : مطبوعات

«صاحب اين يادگارها آشناي من است» يدالله صمدي جوايز و ساز فيلمش را به موزه‌ي سينما برد

«صاحب اين يادگارها آشناي من است» 
يدالله صمدي جوايز و ساز فيلمش را به موزه‌ي سينما برد

يدالله صمدي 31 جايزه داخلي و خارجي از تنديس جشنواره‌ي فيلم كمدي ايتاليا تا ساز قديمي آذري «قوپوز» مربوط به فيلم سينمايي «دُمرُل» را براي ثبت در تاريخ سينماي ايران به «موزه سينما» اهدا كرد.

به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينماي ايران نوشته است: «اين جوايز و يادگارها را طي ساليان در قفسه خانگي نگه‌داري مي‌كردم و بازديدكنندگان آن خودم و نزديكانم بوديم نه مردم كه فيلم‌هايم را براي آن‌ها ساخته بودم. تا اين‌كه چشم‌ها را شستم و اين‌گونه ديدم كه موزه كوچك خانگي من كه اينك تماشاگه نزديكان و عزيزانم است، مي‌تواند جزيي از موزه بزرگ سينما شود و كسان من هرگاه دلتنگ من شدند، همراه مردم عزيز و علاقه‌مند به هنر سينما در موزه سينما به تماشاي خاطرات من بايستند و زمزمه كنند. "صاحب اين يادگارها،‌ آشناي من است"»

اين كارگردان در بخش ديگري از يادداشت‌اش درباره‌ي موزه سينما نوشته است: «كتابي مصور است، سه بعدي، زنده و جاندار، ناطق است و با خوانندگانش حرف مي‌زند. موزه سينما مأمن امن حرف‌ها، خاطرات، دلمشغولي‌ و گلايه‌ها است و اشك‌ها و لبخندها صداي كف‌زدن‌ها، هورا كشيدن‌ها و هم تأسف و تعجب‌ها از آن به گوش مي‌رسد.

چنين كتاب تاريخ را كجا سراغ داريم؟»

او در پايان بر ضرورت اهداي جوايز و يادگارهاي ساير دست‌اندركاران سينما به موزه براي تماشاي مردم تأكيد كرد.

به گزارش ايسنا، اين جوايز شامل 9 تنديس از جمله تنديس جشنواره فيلم كمدي ايتاليا براي فيلم «آپارتمان شماره 13»، 6 ديپلم افتخار همچنين ديپلم از جشنواره بين‌المللي فيلم مسكو براي فيلم «مردي كه زياد مي‌دانست»، 14 لوح تقدير و سپاسنامه، ساز قديمي آذري قوپوز مربوط به فيلم سينمايي «دمُرل» و تعدادي لوازم صحنه ساير هداياي صمدي به موزه سينما را شامل مي‌شود.

گفتني است: پيش از اين رخشان بني‌اعتماد براي ثبت در موزه سينما هداياي خود را اهدا كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha