• دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8701-05033.68434
  • خبرنگار : 71078

«شب بخير تهران» و نخستين دوربين مخفي يادي و گزارشي از برنامه‌هاي «تركيبي» قديمي سيما

«شب بخير تهران» و نخستين دوربين مخفي
يادي و گزارشي از برنامه‌هاي «تركيبي» قديمي سيما

«شب بخير تهران» عنوان برنامه‌اي از شبكه‌ي تهران سيما بود كه پخش سري اول آن سال 1376 آغاز شد؛ اين اثر تلويزيوني ساختاري تركيبي داشت كه توليد آن چند سال به وسيله‌ي گروه‌هاي مختلف ادامه يافت.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ با توجه به پخش اين برنامه در ساعات پاياني شب در سري اول «شب بخير تهران» به منظور جذب خانواده‌ها هر دو شب يك بار يك گروه مجري كه متشكل از يك زن يك مرد بود، به اجراي «شب بخير تهران» مي‌پرداختند. ولي پس از مدتي، مسوولان وقت شبكه‌ي تهران از اجراي همزمان يك مجري زن و مرد در اين برنامه ممانعت كردند. به همين علت يك شب خانم‌ها و يك شب آقايان «شب بخير تهران» را اجرا كردند.

اين برنامه از بخش‌هاي مختلفي تشكيل شده بود؛ به عنوان نمونه در يكي از «آيتم»‌ها كارشناس برنامه درباره‌ي مشكلاتي چون اعتياد و بدرفتاري با كودكان صحبت مي‌كرد.

«يك اتفاق» بخش ديگري از «شب بخير تهران» بود كه به قانون‌شكني‌هاي رخداده در شهر تهران مي‌پرداخت.مسابقه‌ي اين برنامه، يكي از آيتم‌هاي جالب توجه بود؛ چرا كه كنترل رايانه‌اي كه بازي‌ها در آن طراحي شده بود، در دست شركت كننده‌اي بود كه از منزل تماس مي‌گرفت.

كارشناسان مسايل مختلف اجتماعي و هنرمندان نيز به عنوان مهمان در برنامه حضوري يافتند.

براساس اعلام سازندگان آن به ايسنا، «دوربين مخفي» نيز براي نخستين بار از «شب بخير تهران» پخش شد و از ديگر بخش‌هاي «شب بخير تهران» به گزارش از مشاغل شب و پخش سريال مي‌توان اشاره كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ فضاي نخستين سري «شب بخير تهران» بر مبناي كنتراست بود. بگونه‌اي كه اين مورد در موسيقي، دكور،‌نور و رنگ، وله‌ها و عنوان بندي مد نظر قرار گرفته شده بود.

دكور «شب بخير تهران» را در سالهاي 76 و 77 رضا عابديني طراحي مي‌كرد. بر اساس طراحي او، در لابلاي درخت‌هاي محوطه‌ي پخش شبكه‌ي تهران اين برنامه در آن اجرا مي‌شد به منظور ايجاد تضاد در رنگها، شن ريزي و در صحنه نيز از حجمهاي معلق با رنگهاي سياه و سفيد استفاده شد.

در عنوان‌بندي اين برنامه نيز صحنه‌هاي رعد و برق به كار رفت.

بر اساس اين گزارش در سال 77، فضاي «شب بخير تهران» سنتي‌تر شد و شكل‌ روايي‌تري به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ تهيه كنندگي سري اول و دوم «شب بخير تهران» را فريد نيكخواه آزاد برعهده داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha